Alles over vakanties op én met de fiets

bikemotion 2015

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4526
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 17 okt 2015 15:50

Wederom een leuke beurs, veel nieuwe dingen gezien.
Gelukkig niet op zoek naar een nieuwe fiets want je word helemaal dol val al het aanbod.
Fiets presentje was helemaal TOP !
Kortom kan nie wachten tot 2016 :-)

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3525
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 17 okt 2015 15:54

dickygiovanni schreef:Hmmm, de Focus en de Cervelo's heb ik gezien, niet goed opgelet. Nu ontgaat je meestal wel wat, maar ik liep ook nog eens lekker achter een zeer ondeugende 2-jarige aan te vangen..
Je hebt er niet veel aan gemist. Ik vind dat cervelo en focus (toch wel redelijke grote merken) echt een heule schrale stand hadden. Heel eerlijk gezegd stonden ze met zo'n stand een beetje voor lul. Kom dan niet.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
razenderoeland
Forum-lid
Berichten: 1313
Lid geworden op: 28 jul 2006 21:30
Locatie: Dronryp

Gebruikersavatar razenderoeland 17 okt 2015 16:05

Voor mij verraste de Kuota stand. Erg mooie fietsen. Iemand een idee van welke wedstrijd de foto op de achterwand van Kuota was? Bergetappe met onverharde weg!

Ook heel mooi de geairbrushte frames van Colnago, en de mogelijkheid om je Ridley frame geheel in je eigen gekozen kleur te kunnen laten spuiten.
Hoe sterk is de eenzame fietser...

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 17 okt 2015 17:57

Een aantal van jullie verbaasd zich over de afwezigheid van Pina maar beurzen als dit is toch echt het oude denken.
De kosten van apparence staan in geen enkele verhouding meer met de mogelijke opbrengst.

Beurzen worden - ik heb er overigens een vermogen aan uitgegeven - doorgaans bevolkt door verzamelaars van folders en gadgets.
Daar zit je als fabrikant niet (meer) op te wachten.
Je klant naar jou laten komen is ook oud denken. Naar de klant gaan is het nieuwe denken.
Pina (maar ook Bianchi) doen dat erg goed door bij heel veel events als Gran Fondo's aanwezig te zijn. Simpele stand, 8 fietsen, 1 expert, 1 host klaar!
Iedereen die daar is behoort tot hun doelgroep. Relatief lage kosten (ik weet toevallig wat Bianchi betaald voor een topevent als L'Eroica) en 100% spot-on doelgroep!

Het is leuk om veel bezoekers op je stand te hebben maar als de conversion rate 0% is heb je als fabrikant alleen maar kosten gemaakt.

Beurs=oud (zeg maar gerust out)

Dat het gezellig is is leuk maar in de kroeg is het ook gezellig :mrgreen:

Deleted_User
Forum-lid
Berichten: 3564
Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25

Deleted_User 17 okt 2015 18:15

Matthijs1973 schreef:Op de stand van Fiets werd ik nogal aangenaam verrast door het presentje wat werd weggegeven voor abonnees! De Hidemybell
Als het hier gaat om de Garminhouder mét bel en iemand 'm heeft gekregen maar er niks mee doet...: ik zou 'm graag willen hebben. :winkthumb:

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 17 okt 2015 19:15

Ik heb me wel weer vermaakt vrijdag. Maar ik miste wel een aantal merken, de Pinarello's, Focus, Cervelo, Look, en kleinere namen als Cinelli (een of twee gezien), Time, Orbea, enzovoort. Er stonden ook echt een stuk minder rariteiten en exclusievelingen op de beurs. De merken die er waren, hebben niet echt uitgepakt met hun stands. Ooit stond er een hele rij Passoni's (ook eentje gezien, volgens mij bij die achterlijke Massarati - hebben de flyer zeker verkeerd gelezen, domme eikels, of zie ik iets over het hoofd?).

Ik snap het argument van 0 concersie, maar voor mij als consument is het wel jammer. Ik heb geen normale mogelijkheid om fietsen, onderdelen, accesoires en kleding in het echt te zien. De winkels die er zijn, hebben een klein assortiment, waarbij de maat L alleen tussen april en mei beschikbaar is (1x per jaar nieuwe collectie). Ik ga er niet heel NL voor afreizen tenminste.

Gelukkig heb ik een bovenmatige interesse in alles met een hulpmotor, vouwfietsjes en/of ballonbanden. Maar ik kan me voorstellen dat veel forumleden daar niet op zitten te wachten.

Oh, die HideMyBell van FIETS staat uitstekend! Supercadeau dit jaar.

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 17 okt 2015 21:10

Gastheerg schreef:
Beurs=oud (zeg maar gerust out)

Dat het gezellig is is leuk maar in de kroeg is het ook gezellig :mrgreen:
Ik durf dat toch een beetje in twijfel trekken. Ik ga deze winter weer een nieuwe racer bestellen en ik had besloten om vandaag mijn keuze op de beurs te gaan maken. Ik zal heus niet de enige zijn geweest...

Gebruikersavatar
hoedinie
Forum-lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 18 sep 2014 21:04

Gebruikersavatar hoedinie 17 okt 2015 21:30

is er nog iemand die morgen wil gaan? heb 2 ongebruikte tickets liggen. teab :)

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37657
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 17 okt 2015 21:52

Ik snap je wel hoor Gerard. Maar aan de andere kant; ik heb op de AutoRAI in alle mogelijke kanshebbers gezeten voor de nieuwe kar en dan kun je in 3-4 uurtjes toch heel veel wijzer worden. En veel relaxter dan elke showroom individueel af gaan en hijgerige verkopers weg te schoppen.
Less is bore

Gebruikersavatar
beezer
Forum-lid
Berichten: 948
Lid geworden op: 15 jan 2008 20:04
Locatie: Assen

Gebruikersavatar beezer 17 okt 2015 21:59

gede schreef:
Gastheerg schreef:
Beurs=oud (zeg maar gerust out)

Dat het gezellig is is leuk maar in de kroeg is het ook gezellig :mrgreen:
Ik durf dat toch een beetje in twijfel trekken. Ik ga deze winter weer een nieuwe racer bestellen en ik had besloten om vandaag mijn keuze op de beurs te gaan maken. Ik zal heus niet de enige zijn geweest...

Eens. Ben dan wel niet naar de beurs gegaan voor een nw fiets, maar dat hoeft voor mij ook niet. Beschouw t al seen jaarlijks uitje. Heerlijk in mijn eentje EEN HELE DAG ouwehoeren en koekeloeren.

En oh ja een leuk cadeautje gekregen van FIETS hidemybell

Mochten er nog mensen zijn die 'm niet kunnen gebruiken ...... Ik heb 2 fietsen en houd me aanbevolen. Graag PB voor tegenprestatie oid :roll: :P :shock:
Lid blazersgilde
Specialized Allez
Specialized Tarmac Sworks SL5
Specialized Tarmac Sworks SL6 2X

Gebruikersavatar
bkrmn
Forum-lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 13 jul 2013 22:08
Locatie: Amersfoort e.o.

Gebruikersavatar bkrmn 17 okt 2015 22:15

Nooit geweest maar wederom niks gemist zo te lezen. Als het nou eens een verkoopbeurs werd ... waar winkels (ook webshops) hun handel op een stand mogen/kunnen verkopen, mwah, dan wordt het al een stuk leuker om eens een dagje rond te scheumen. Zeg maar internetshoppen maar dan in het echt in grote hallen :-)

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 17 okt 2015 22:17

Leuk die "hidemybel", jammer dat de maker marketingtechnisch op kickstarter niet genoeg zijn huiswerk heeft gedaan. Zo iets moet toch makkelijk te "funden" zijn. Een professionele voice over, iets meer romatiseren, buitenlanders ook uitleggen wat een "bel" is had wellicht geholpen.
Afbeelding

Plaats reactie