Geef hier je mening over wat je van het magazine vindt.

Wat zouden we willen zien in het nieuwe Fiets nummer ?

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2201
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 09 okt 2015 15:39

Een leuk reisverhaal idf of een verslag van een cyclo of meerdaagse tocht en dan niet zo'n slecht verhaal als in het verleden wat meer een opsomming van het weerbericht en de gereden N nummers was (werden altijd door dezelfde frankijkganger geschreven). Als ik iets te zeggen zou hebben zou ik naar een vast format gaan, met iedere keer; een retro fiets, een topfiets, een evenement, een reisverslag (liefst uit wisselende landen) En daarnaast een uitgebreidere vergelijkende test van een accesoire, kledingstuk of onderdeel en een vergelijkende fietstest binnen een segment naar keuze. Vooral niet reisverslag van dezelde persoon in hetzelfde land zonder emotie, fietstesten door een ex-prof en steeds dezelfde dingen "testen".
Ach, ik zeg ook maar wat

capo di frutta
Forum-lid
Berichten: 71
Lid geworden op: 21 okt 2011 19:27

capo di frutta 10 okt 2015 14:07

Een alternatief voor een reisverslag kan ook dichter bij huis gevonden worden. Ga op zondag met verschillende tour- wielerverenigingen mee op pad en kijk / ervaar de route die zij (wekelijks) rijden. Plaats deze route zodat ook deze door de lezer of tourclub uit een heel andere regio zelf nagereden kan worden.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37663
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 10 okt 2015 14:53

Die stukjes van Van Bon vind ik dan juist wel weer leuk. Vaak ook duidelijk als iets niet goed is.
Maar ik zal ze niet vaak meer lezen, aangezien ik mijn abbo heb opgezegd per 1-1-2016. Te vaak het zelfde, te weinig echte diepgang of passie, beetje wat Ophetkantje al schreef.
Less is bore

Gebruikersavatar
MaVe46
Forum-lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 28 nov 2013 14:05
Locatie: Limburg

Gebruikersavatar MaVe46 19 okt 2015 06:09

De fiets van...................

een van de trouwe lezers/sporter/bn'er en dan het liefst geen uit de fabriek maar een zelfbouw of custom met een verhaal erachter.
Mvg Martijn
=========

GIANT TCR 0
Colnago E1

William235
Forum-lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 21 jun 2016 15:17

William235 21 aug 2016 13:20

Als ik de vraag en de inmiddels 'oude' reacties zo lees is het blad aan het einde van zijn levenscyclus...

Een fiets is een fiets met goedkope frames en onderdelen uit CHINA en kleding is maar stof uit bangladesh... en gesublimeerd in Nederlandse sociale werkplaatsen... Met veel fantasienamen als Specialized, Trek, Cannondale, Cube, Rogelli, Castelli, Tacx, etc etc. En dan die paar leveranciers die in lage lonen landen aandrijflijnen maken en in de westerse wereld duur vermarkten dan denk ik: op = op! :shock:

Zo'n reclameblad met al die redactionele advertorials (wat een verschrikkelijk woord) zou je gratis weg moeten geven. Dan doen ze met het blokkerkrantje toch ook :lol:. En om maar weer een artikel te schrijven over 'Brood, daar zit wat in' is toch echt uit de grootmoeders doos... :cry:

Corny121
Forum-lid
Berichten: 372
Lid geworden op: 30 jul 2014 13:27
Locatie: Zoetermeer

Corny121 21 aug 2016 13:31

Ben je nog niet klaar met je vete tegen het blad? Denk dat je punt inmiddels duidelijk is..
#HoeMoeilijkKanHetZijn

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4386
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 21 aug 2016 13:49

Meer over titanium, zoals titanium bouwers. In Nederland zijn bv mensen te vinden die frames ontwerpen voor ti frames. De titanium frame bouwers zitten bv in Italy, genoeg om er over te vertellen. Verder ook verhalen waarom mensen een Ti fiets of frame kopen en of ze deze zelf hebben opgebouwd.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

Gebruikersavatar
Danyboy
Forum-lid
Berichten: 143
Lid geworden op: 10 jun 2015 20:11

Gebruikersavatar Danyboy 21 aug 2016 14:00

Ik als titanium liefhebber en toekomstige bezitter van een titanium racer ben het daar mee eens.
Eddy Merckx EMX-1 januari 2013
JGuillem Oriënt Disc december 2017

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15953
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 21 aug 2016 14:14

William235 schreef:.................... :cry:
Wat een hopeloze kerel ben jij zeg.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Avvocato
Forum-lid
Berichten: 269
Lid geworden op: 13 jun 2013 16:08

Gebruikersavatar Avvocato 21 aug 2016 14:44

+1 voor reisverhalen en dan net name idd cyclo's, die lees ik altijd met plezier. Maar niet op de Grinta manier, dat is een soort van lokale VVV gids of ANWB blad [DISAPPOINTED FACE]

Gebruikersavatar
razenderoeland
Forum-lid
Berichten: 1313
Lid geworden op: 28 jul 2006 21:30
Locatie: Dronryp

Gebruikersavatar razenderoeland 21 aug 2016 14:45

Wat ik een beetje mis in Fiets is een blik terug in de geschiedenis. Hoe de techniek vroeger was, hoe de fietsen vroger in elkaar staken, en dan afgezet tegen de spullen waar we nu mee fietsen. Daarnaast zou het leuk zijn als anekdotes uit het profpeloton van vroeger middels een uitgebreid verslag goed uit de doeken worden gedaan. Dit kan volgens mij heel lezenswaardige artikelen opleveren.
Hoe sterk is de eenzame fietser...

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1682
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 21 aug 2016 14:47

ophetkantje schreef:Een leuk reisverhaal idf of een verslag van een cyclo of meerdaagse tocht en dan niet zo'n slecht verhaal als in het verleden wat meer een opsomming van het weerbericht en de gereden N nummers was (werden altijd door dezelfde frankijkganger geschreven). Als ik iets te zeggen zou hebben zou ik naar een vast format gaan, met iedere keer; een retro fiets, een topfiets, een evenement, een reisverslag (liefst uit wisselende landen) En daarnaast een uitgebreidere vergelijkende test van een accesoire, kledingstuk of onderdeel en een vergelijkende fietstest binnen een segment naar keuze. Vooral niet reisverslag van dezelde persoon in hetzelfde land zonder emotie, fietstesten door een ex-prof en steeds dezelfde dingen "testen".
Inderdaad, een reisverhaal met emotie vind ik prachtig. Maak een verhaal van een fietsgroepje dat bv de Marmotte gaat rijden en beschrijf de personages. De een loopt de hele week te bluffen, de ander wordt met de dag stiller, een derde roept al de hele week dat hij ziek is enz. Dat zijn herkenbare verhalen, daar kan ik van genieten.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

Plaats reactie