Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Sensa

Gebruikersavatar
Wolfhound32
Forum-lid
Berichten: 1861
Lid geworden op: 13 nov 2013 07:06
Locatie: Dronten

Gebruikersavatar Wolfhound32 10 sep 2015 18:40

Als jij er lekker op rijdt, dan heb je een prima keuze gemaakt.
Veel fietsplezier!
__________________
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.

specializedmerida
Forum-lid
Berichten: 489
Lid geworden op: 03 okt 2013 17:49

specializedmerida 10 sep 2015 19:18

Jaap Telder schreef:
sprint100 schreef:Zeer fraai fietsje geworden, is dit een maat 53? Jammer dat Sensa geen losse frames verkoopt.
Hier staat wel wat:

http://www.mtb.com.tw/style/frame/templ ... &rid=54970

De nieuwe guilia G2 project paint is ook als frame set te krijgen a 1499 euro, de romagna en toscana kan je volgens mij ook bestellen zonder decals, zou even informeren bij een Sensa dealer
sensa guilia
Cannondale scalpel
Trek Superfly 100 pro sl

Critic
Forum-lid
Berichten: 918
Lid geworden op: 28 jul 2015 19:17

Critic 13 sep 2015 12:09

Ik ben erg gecharmeerd door de calabria, maar ff een uurtje proefrijden zit er niet in.. Dus toch wat twijfels, http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=9&t=76268 ben dus erg benieuwd naar de ervaringen van calabria rijders hier..

Gebruikersavatar
remkolvb
Forum-lid
Berichten: 533
Lid geworden op: 06 apr 2011 10:35
Locatie: Bovenkarspel

Gebruikersavatar remkolvb 14 sep 2015 08:48

Via de FB site van Sensa:
Sensa Bikes
49 mins · Edited ·
Jullie lange wachten wordt beloond; de 2016 folder is online!
Check snel: http://bit.ly/1NysfjT
De prijslijst: http://bit.ly/1Qztk9H
Trek Emonda SL 6 Disc 2021
"Assumption is the mother of all fuckups"

Critic
Forum-lid
Berichten: 918
Lid geworden op: 28 jul 2015 19:17

Critic 15 sep 2015 19:58

Contact gehad met Sensa. De calabria is in 2016 inderdaad oranje, maar niet met fluorescerend oranje, maar de oranje van kanjers voor kanjers. Als je de folders van '15 & '16 naast elkaar legt is het verschil in oranje zichtbaar

sensawielerfan
Forum-lid
Berichten: 233
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:18

sensawielerfan 16 sep 2015 15:35

Hallo,
Ik ga via het Sensa crashreplacement een nieuwe Giulia frame bestellen. Mijn Giulia heeft een scheur in het frame en maak dus aanspraak op het crash replacement van Sensa. Alleen horen hierbij de 2 nieuwe kleurstellingen van 2016. De mat zwart witte of de shiny met lemon kleur. Ik neig meer naar de zwart witte maar heeft iemand deze frames al in het echt mogen aanschouwen?

Martijnvanheiningen
Forum-lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 28 nov 2013 10:49

Martijnvanheiningen 17 sep 2015 21:27

sensawielerfan schreef:Hallo,
Ik ga via het Sensa crashreplacement een nieuwe Giulia frame bestellen. Mijn Giulia heeft een scheur in het frame en maak dus aanspraak op het crash replacement van Sensa. Alleen horen hierbij de 2 nieuwe kleurstellingen van 2016. De mat zwart witte of de shiny met lemon kleur. Ik neig meer naar de zwart witte maar heeft iemand deze frames al in het echt mogen aanschouwen?
Ik hoop voor je dat je het voor elkaar krijgt! Bij mijn Calabria wilden ze alleen repareren. Doordat 12go heeft aangedragen dat de kleuren ook flets werden heb ik een nieuw frame gekregen (ook 2016 ipv 2015) maar dit was anders niet gelukt.

Mbt de kleuren kan ik je niks zeggen. Over een maandje is bikemotion waar je ze allemaal zult kunnen bekijken maar ja... dan zit je misschien een maand zonder fiets

Martijnvanheiningen
Forum-lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 28 nov 2013 10:49

Martijnvanheiningen 17 sep 2015 21:39

Critic schreef:Ik ben erg gecharmeerd door de calabria, maar ff een uurtje proefrijden zit er niet in.. Dus toch wat twijfels, http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=9&t=76268 ben dus erg benieuwd naar de ervaringen van calabria rijders hier..
Ik ben van een aluminium racefiets (cube) op de Calabria overgestapt. Ik merk dat hij veel stugger is als de alu Cube. Heb wel gekozen voor de 25 mm Schwalbe One banden voor het comfort. Verder een vage term maar hij klopt wel: Elke trap is raak op deze fiets. Al met al vind ik vind hem heerlijk fietsen. Ik heb alleen dus geen vergelijkingsmateriaal met andere carbon fietsen.

sensawielerfan
Forum-lid
Berichten: 233
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:18

sensawielerfan 17 sep 2015 22:27

Ik moet wel voor een nieuw frame betalen hoor! Alleen tegen een gereduceerd bedrag!

Critic
Forum-lid
Berichten: 918
Lid geworden op: 28 jul 2015 19:17

Critic 18 sep 2015 07:45

Martijnvanheiningen schreef:
Critic schreef:Ik ben erg gecharmeerd door de calabria, maar ff een uurtje proefrijden zit er niet in.. Dus toch wat twijfels, http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=9&t=76268 ben dus erg benieuwd naar de ervaringen van calabria rijders hier..
Ik ben van een aluminium racefiets (cube) op de Calabria overgestapt. Ik merk dat hij veel stugger is als de alu Cube. Heb wel gekozen voor de 25 mm Schwalbe One banden voor het comfort. Verder een vage term maar hij klopt wel: Elke trap is raak op deze fiets. Al met al vind ik vind hem heerlijk fietsen. Ik heb alleen dus geen vergelijkingsmateriaal met andere carbon fietsen.
Merci voor de heldere reactie! Blijft toch altijd gok. Fietsen die je niet kunt proefrijden (net als bijv ook canyon)

Gebruikersavatar
scubadiver
Forum-lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 15 aug 2010 14:25

Gebruikersavatar scubadiver 18 sep 2015 08:37

Martijnvanheiningen schreef:
sensawielerfan schreef:Hallo,
Ik ga via het Sensa crashreplacement een nieuwe Giulia frame bestellen. Mijn Giulia heeft een scheur in het frame en maak dus aanspraak op het crash replacement van Sensa. Alleen horen hierbij de 2 nieuwe kleurstellingen van 2016. De mat zwart witte of de shiny met lemon kleur. Ik neig meer naar de zwart witte maar heeft iemand deze frames al in het echt mogen aanschouwen?
Mbt de kleuren kan ik je niks zeggen. Over een maandje is bikemotion waar je ze allemaal zult kunnen bekijken maar ja... dan zit je misschien een maand zonder fiets
Ik heb afgelopen maandag contact gehad met een dealer (CC53-11) en die vertelden mij dat ze de showroom modellen twee weken later zouden hebben. Dus dat is nog ruim 2 weken eerder dan de bikemotion. Weet overigens niet of dat voor alle dealers geldt.
Sensa Giulia G2 Matt Custom Full Ultegra Di2

sensawielerfan
Forum-lid
Berichten: 233
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:18

sensawielerfan 18 sep 2015 08:52

Ja das wel zo idd! Maar zal dit model Giulia zoveel anders rijden dan de mijn van 2013?

Plaats reactie