Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

jonglins
Forum-lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 03 jun 2007 13:49

jonglins 10 sep 2015 15:41

apollo schreef:Vergis ik mij nu of zijn bepaalde van de nieuwe ultimate fietsen € 100 duurder geworden tegenover vorige week?
Ik dacht dat vorige week de 9.0 aan € 4299 stond en de 8.0 aan € 3199.
Volgens mij heb je gelijk. Is de vraag te groot en drijven ze daardoor de prijs op?

thedutchmaster
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 09 jun 2009 01:09

thedutchmaster 10 sep 2015 15:58

wivo_6 schreef:
thedutchmaster schreef:Eerder in dit topic had ik jullie een wat meer gedetailleerde gebruikerservaring beloofd.
Mooie fiets en inderdaad net geen dranghekken ;).
Maar, zit die zadelpen niet heeeeeel ver uit? Of is dit gewoon gezichtsbedrog?
Goed gezien hoor!
Op de foto's zit de zadelpen nog in op de hoogste stand.
Afstellen heb ik na het maken van de foto's pas gedaan.

Nou moet ik zeggen dat de zadelpen niet veel naar beneden is gegaan.
Ben namelijk 1.98m en heb bbl van 97.
En dat op een 2XL... ;)

jonglins
Forum-lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 03 jun 2007 13:49

jonglins 10 sep 2015 17:03

Vandaag bericht gehad over de levering van mijn nieuwe fiets (zie onder). Op tijd leveren blijft een probleem maar ik vind de openhartige manier waarop Canyon communiceert wel sterk.

Beste klant

Vanwege een enorme vraag naar onze producten en tekortkomingen in onze productie- en logistieke faciliteiten kunnen wij momenteel producten niet zo snel uitsturen als we zouden willen. Hierdoor kan de levering van je fiets of frameset vertraagd zijn tot twee weken. Deze informatie kan mogelijkerwijs tegenstrijdig zijn met informatie die je eerder deze week hebt verkregen van ons. In de tussentijd kunnen er echter nog veranderingen zijn opgetreden in de planning en de levering van componenten.

We pogen veel bestellingen voor deze termijn van twee weken de fabriek uit te krijgen, dus de mogelijkheid bestaat dat je bestelling alsnog binnen de gestelde periode de fabriek verlaat. Als fietsliefhebbers begrijpen we als de beste hoe vervelend het is om te wachten op een nieuwe fiets. We kunnen je verzekeren dat iedereen binnen Canyon zijn best doet om al onze klanten op tijd van zijn fiets te voorzien, maar soms is de tijd onze tegenstander.

Een definitief aflevermoment is pas bekend, wanneer je een automatisch bericht krijgt van Canyon met daarin het bericht dat de laatste etappe onderweg is. Bij verdere onduidelijkheden kun je contact opnemen met het servicekantoor. Een volledig accurate leverdatum kunnen we echter van tevoren nooit geven.

We beseffen ons terdege dat we met deze vertraging de reputatie die Canyon op sommige fora soms heeft bevestigen en we zouden niets liever dan deze reputatie positief bijstellen. We rekenen er echter op dat de andere reputatie die Canyon heeft - namelijk het ontwikkelen en produceren van geweldige fietsen - de zure bijsmaak van het wachten tot nu toe zal wegnemen.

Mocht je reeds bericht hebben gehad dat je fiets klaar staat voor verzenden, kun je dit bericht als niet verzonden beschouwen.

Hartelijke groet,

Het Canyon Bicycles Team

meuk
Forum-lid
Berichten: 1104
Lid geworden op: 06 sep 2010 14:58

meuk 10 sep 2015 21:24

Idd eerlijk en transparant.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 11 sep 2015 08:04

meuk schreef:Idd eerlijk en transparant.
Ja, maar daar koop je toch niets voor als wachtende koper? Nu is het 2 weken, maar vaak werd het maanden (langer) wachten.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

kharmanist
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 04 aug 2010 11:11

kharmanist 11 sep 2015 08:18

- Mijn levering was ook voorzien voor deze week, maar ik heb totaal geen bericht gekregen :-(

- Ik heb een gescheurde kader bij mijn MTB... foto's werden op 29 juli opgestuurd naar de Qualitätslab in Duitsland voor onderzoek (dit gebeurt idd op basis van foto's),... maar tot op heden nog steeds geen antwoord of dit een garantiegeval is (terwijl het eigenlijk vrij duidelijk is). Dit zou toch wat vlugger mogen. Want eens ze ermee eens zijn (of niet), hoe lang is het dan nog wachten op een nieuwe kader?

- Van de fietsen zelf (ik heb 3 Canyons: Aeroad, Ultimate AL en Grand Canyon CF SLX) ben ik heel tevreden. Prijs/kwaliteit top, maar ik heb de indruk dat ze slachtoffer aan het worden zijn van hun eigen succes. En eens was langer wachten vind ik op zich geen probleem, maar wees dan gewoon realistisch in de levertermijnen, dat voorkomt ontgoochelingen (van de man/vrouw die uitkijkt naar zijn/haar toys).

brekson
Forum-lid
Berichten: 1288
Lid geworden op: 27 mei 2008 15:55
Locatie: Grensstreek

brekson 11 sep 2015 08:23

kharmanist schreef:Ik heb momenteel nog een bestelling lopen (Aeroad CF SLX 8.0) aan 4.199 euro (maar L) ... enkel is deze nu plots 300 euro goedkoper... toch snel even een mail gestuurd naar Canyon ter aanpassing van de prijs. Ben benieuwd of en hoe vlot dit zal aangepast worden.
En heb je al antwoord gekregen ?
Ultimate CF SL DISC 9.0 DI2, Speci Turbo S, Sworks Venge

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8526
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 11 sep 2015 08:33

brekson schreef:
kharmanist schreef:Ik heb momenteel nog een bestelling lopen (Aeroad CF SLX 8.0) aan 4.199 euro (maar L) ... enkel is deze nu plots 300 euro goedkoper... toch snel even een mail gestuurd naar Canyon ter aanpassing van de prijs. Ben benieuwd of en hoe vlot dit zal aangepast worden.
En heb je al antwoord gekregen ?
Als ze het aanpassen heb je mazzel.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

kharmanist
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 04 aug 2010 11:11

kharmanist 11 sep 2015 09:52

Ja, bestelling geannuleerd en nieuwe geplaatst (model was nog beschikbaar in mijn maat). Me happy natuurlijk :-) Dat was in ieder geval wel een vlotte service.

meuk
Forum-lid
Berichten: 1104
Lid geworden op: 06 sep 2010 14:58

meuk 11 sep 2015 10:20

amclassic-fan schreef:
meuk schreef:Idd eerlijk en transparant.
Ja, maar daar koop je toch niets voor als wachtende koper? Nu is het 2 weken, maar vaak werd het maanden (langer) wachten.
Helemaal mee eens hoor. Maar gezien andere berichten over non-communicatie is dit al een stuk beter. En tja, wachten duurt altijd te lang... zeker op een Canyon :)

Frank
Forum-lid
Berichten: 60
Lid geworden op: 07 aug 2014 15:50

Frank 11 sep 2015 11:04

Zorgwekkend vind ik het dat Canyon, in (sinds mijn ervaring) 1,5 jaar maar waarschijnlijk langer, dit niet voor elkaar krijgt om op te lossen.
Wat me positief stemt is het toegeven van de fouten in plaats van deze onder de mat te vegen.
Admitting that you're wrong is the first step to impovement....

Goed dat de eerste stap gezet lijkt, nu door naar de volgende stappen :)
Het blijven goede fietsen, waar je veel plezier van hebt zolang er niks mee aan de hand is.

Ben je zelf handig en heb je tijd om te wachten, dan is Canyon zeker een aanrader. Zo niet, dan kan het veel ellende opleveren.

xytras
Forum-lid
Berichten: 915
Lid geworden op: 12 jun 2006 17:26
Locatie: Roeselare, Belgie

xytras 11 sep 2015 11:28

Vorige week mijn nieuwe frameset besteld (cf slx 2016), levertijd 29/2-5/3. Vijf maand tijd om een frame te leveren lijkt mij genoeg zeker? :)

Plaats reactie