Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het grote Tour 2010 Topic!

tjb
Forum-lid

Gebruikersavatar tjb 19 jul 2010 21:08

Hey dat klopt idd, in de ardennen hebben ze al gewacht op Andy, het blijft geen feest :D
Cannondale Six Carbon 105 2010
Scott Speedster S4 2005 105
Scott Speedster S4 2005 Tiagra (Total Loss) R.I.P.
da carbon rij lekker zeg!

dc
Forum-lid

dc 19 jul 2010 21:24

TJB schreef:Hey dat klopt idd, in de ardennen hebben ze al gewacht op Andy, het blijft geen feest :D

En reed men heeel hard door op de keitjes.

Nee, Andy heeft wel genoeg coulance gehad

sharkman113
Forum-lid HC

sharkman113 19 jul 2010 21:36

Inderdaad, in de tour worden geen (of in ieder geval heel weinig) cadeaus gegeven. Contador heeft gewoon terecht gas gegeven, heeft helemaal niets met onsportief te maken.
In de Ardennen had Andy onterecht mazzel en nu even niet. Contador werd niet gelost maar was gewoon even niet alert genoeg toen Schleck uit zijn rug demareerde (denk dat de onwil van Schleck om gisteren kopwerk te verrichten ook nog wel een rol speelde).
Vraag me nog steeds af wat de pech van Schleck veroorzaakte, maar in eerste instantie dacht ik aan teveel kracht zetten op een te schuin staande ketting (kan me niet voorstellen dat Schleck een dergelijke beginnersfout maakt maar goed wellicht horen we het nog).

smoothz
Forum-lid

smoothz 19 jul 2010 21:36

eelcoz schreef:http://www.trouw.nl/nieuws/sport/articl ... ezien.html

Hier geloof ik dus helemaal niets van, beetje schijnheilig van Alberto.

Alberto Contador Sucks

superrose
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar superrose 19 jul 2010 21:43

Ik heb nog ff gekeken, maar Contador heeft mijn zegen hoor! Hij zat vlak op Schleck en Vino en reed door, mooi Contador in het geel!
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 19 jul 2010 21:45

Sharkman 1 schreef:Vraag me nog steeds af wat de pech van Schleck veroorzaakte, maar in eerste instantie dacht ik aan teveel kracht zetten op een te schuin staande ketting (kan me niet voorstellen dat Schleck een dergelijke beginnersfout maakt maar goed wellicht horen we het nog).

Wat mij opviel was dat zijn derailleur erg naar voren stond op het moment van de pech.
Dus jouw gedachte van een te schuine kettinglijn is zo gek nog niet.

zorba
Forum-lid

zorba 19 jul 2010 22:00

HAHA mooi man! Andy zei ze hadden me maar beter niet zo kwaad kunnen maken met die aanval want nou ga ik zeker rijden tot ik erbij neerval... Alles of niks dus, wordt nog spektakel morgen en donderdag :-)
Do not CROSS the road!

andromeda
Forum-lid HC

Gebruikersavatar andromeda 19 jul 2010 22:04

"Rijen motten ze, rijen!", het gaat niet om de ronde van Hammerskutteveen hier.
"Try not. Do or do not......there is no try"

zlyrinx
Forum-lid

zlyrinx 19 jul 2010 22:11

Ik vind het van weinig sportiviteit getuigen dat je zo hard wegrijdt nadat iemand anders pech heeft. Wachten hoeft niet, demarreren ook niet. Vergelijking met voetbal is totaal irrelevant, maar dat behoeft geen uitleg neem ik aan.

Bovendien vind ik Contador buitengewoon min door zo blij te gaan doen met zijn gele trui. Het zou me hogelijk verbazen als hij ook in het geel had gereden zonder Andy's pech, dus een klein beetje respect richting Andy was wel op zijn plaats geweest. En Andy's probleempje niet zien? Maak dat de kat wijs. Als je dat niet doorhebt zitten je ogen onder je helm verstopt. En zelfs dan had je het gemerkt.

Contador is voor mij bij lange na niet het topsporter a la Armstrong, die wél wachtte op Ullrich destijds.

Bovendien heeft hij een rotkop en dan dat petje... Met z'n pistolero handje erop... Wat ben je dan treurig zeg. Maar dit laatste is natuurlijk totaal persoonlijk en in het geheel niet relevant voor de discussie.

superrose
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar superrose 19 jul 2010 22:13

andromeda schreef:"Rijen motten ze, rijen!", het gaat niet om de ronde van Hammerskutteveen hier.

wat hij zegt!
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

timbo16
Forum-lid
Contact

timbo16 19 jul 2010 22:22

Zlyrinx schreef:Ik vind het van weinig sportiviteit getuigen dat je zo hard wegrijdt nadat iemand anders pech heeft. Wachten hoeft niet, demarreren ook niet. Vergelijking met voetbal is totaal irrelevant, maar dat behoeft geen uitleg neem ik aan.

Bovendien vind ik Contador buitengewoon min door zo blij te gaan doen met zijn gele trui. Het zou me hogelijk verbazen als hij ook in het geel had gereden zonder Andy's pech, dus een klein beetje respect richting Andy was wel op zijn plaats geweest. En Andy's probleempje niet zien? Maak dat de kat wijs. Als je dat niet doorhebt zitten je ogen onder je helm verstopt. En zelfs dan had je het gemerkt.

Contador is voor mij bij lange na niet het topsporter a la Armstrong, die wél wachtte op Ullrich destijds.

Bovendien heeft hij een rotkop en dan dat petje... Met z'n pistolero handje erop... Wat ben je dan treurig zeg. Maar dit laatste is natuurlijk totaal persoonlijk en in het geheel niet relevant voor de discussie.

Volgens mij was het wachten van L.A ook met een groter tijd verschil, dus ook dat is niet echt een vergelijking dat ging trouwens ook om een valpartij.

Maar hij had idd door mogen rijden maar echt een harde demarrage plaatsen is ook niet echt op z'n plek.
Maar goed hoe vaak gebeurd het niet hebben ze op gesink gewacht in de ardennen of doet hij er niet omdat hij geen saxo op z'n shirt had staan.

Ps nog even een vraagje, had gesink het witte omdat andy het geel had?Want hij staat behoorlijk achter qua tijd op andy.
Cube litening super hpc race sram red (total los)
Cube aerium super hpc race ultegra 11spd
Flanders CX ultegra/dura-ace

stephan68
Forum-lid

Gebruikersavatar stephan68 19 jul 2010 22:28

timbo16 schreef:Ps nog even een vraagje, had gesink het witte omdat andy het geel had?Want hij staat behoorlijk achter qua tijd op andy.

Ja, vanaf morgen Andy in het wit en Geesink in het oude vertrouwde Rabo-shirt.

Overigens vind ik ook dat er gewoon gereden mag worden op een moment dat iemand pech krijgt. Echter zo'n snok als Contador er aan gaf was nu ook weer niet nodig geweest. Maar dat sommige mensen vinden dat er gewacht moet worden, nou nee! De tour wacht immers op niemand toch?

Plaats reactie