Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

eerste racefiets kopen....

Koenhen
Forum-lid

Gebruikersavatar Koenhen 31 aug 2015 17:20

Hi all,

ik ben dus van plan in 't kort mijn eerste racefiets te gaan kopen.
Ik stel een budget voorop van ongeveer €2500.
Ik vind het uiterlijk van een fiets vrij belangrijk, ik denk altijd dat je op en fiets die je mooi vind, meer, vaker en dus ook sneller zal gaan fietsen.

Wat vind ik mooi, dikwijls Aero-frames :P
Ridley Noah (helaas wat boven budget), Kuota vind ik verschillende modellen knap (Kryon,Kuraro,Kiral,Kharma Evo....) Pinarello bijvoobeeld ook wel maar het model dat eindereeks binnen mijn budget viel (Prince 2015 oranje) is helaas uitverkocht in mijn maat. Ne Rahza heeft een van m'n beste makkers al, wil dan liever niet dezelfde kopen.

Hoge wielen zijn knap vind ik, maar ik vrees dat ik, aangezien ik meestal in de Polder of aan het water fiets (Oesterdam), daarmee meer nadeel dan voordeel zou hebben doordat het zelden windstil is.

Tips en info+meningen mogen altijd ;)

grtn

MarkVeenstra
Forum-lid HC

Gebruikersavatar MarkVeenstra 31 aug 2015 17:36

Er zijn al een hoop van dit type topics, dus veel tips kan je al vergaren door die topics na te lezen.
2500 euro voor een 1e racefiets vind ik behoorlijk veel geld.. maar daar heb je ongetwijfeld goed over nagedacht.
Hoge velgen kunnen prima.. ga je voor 40 a 50mm heb je mooie hoogte die niet te veel problemen geeft, hooguit bij hele harde zijwinden (en dan nog afhankeljik van je gewicht en stuurvaardigheid). Ik zou wel aluminium velgen, of carbon met alu remrand kiezen. Omdat het je 1e fiets is.,. geen gezeik met remblokjes en t werkt gewoon altijd. (carbon remvlak remmen en carbon specifieke blokjes zijn ook niet ingewikkeld hoor.. maar alu kan je net wat minder bij fout doen en is voordeliger).
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Koenhen
Forum-lid

Gebruikersavatar Koenhen 31 aug 2015 17:46

MarkVeenstra schreef:Er zijn al een hoop van dit type topics, dus veel tips kan je al vergaren door die topics na te lezen.
2500 euro voor een 1e racefiets vind ik behoorlijk veel geld.. maar daar heb je ongetwijfeld goed over nagedacht.
Hoge velgen kunnen prima.. ga je voor 40 a 50mm heb je mooie hoogte die niet te veel problemen geeft, hooguit bij hele harde zijwinden (en dan nog afhankeljik van je gewicht en stuurvaardigheid). Ik zou wel aluminium velgen, of carbon met alu remrand kiezen. Omdat het je 1e fiets is.,. geen gezeik met remblokjes en t werkt gewoon altijd. (carbon remvlak remmen en carbon specifieke blokjes zijn ook niet ingewikkeld hoor.. maar alu kan je net wat minder bij fout doen en is voordeliger).
thanks voor je reactie. En €2500 is idd wel wat geld maar in vergelijking met motorracen valt het best mee. Goedkoper is altijd beter maar ik wil écht een fiets die k mooi vind :)

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 31 aug 2015 21:24

Een overjaarse Kuota Kharma met Ultegra en dan heb je nog geld over voor halfhoge alu wielen.

Succes.
There's a time to live, but isn't it strange
That as soon as you're born you're dying

Koenhen
Forum-lid

Gebruikersavatar Koenhen 01 sep 2015 11:14

Lcsmet schreef:Een overjaarse Kuota Kharma met Ultegra en dan heb je nog geld over voor halfhoge alu wielen.

Succes.
Dat vind ik persoonlijk een prachtig model 8-)

Kuota Kuraro trouwens ook, misschien ook nog wel ergens te vinden....

embee64
Forum-lid

embee64 04 sep 2015 12:26

@ Koenhen: ik heb je een PB gestuurd.

Koenhen
Forum-lid

Gebruikersavatar Koenhen 04 sep 2015 12:35

embee64 schreef:@ Koenhen: ik heb je een PB gestuurd.
Thanks

Koenhen
Forum-lid

Gebruikersavatar Koenhen 10 sep 2015 20:50

De kogel is door de kerk. er is een Ridley Noah SL met Ultegra (mechanisch) en Fulcrum R3 besteld.
Leuke korting gekregen, nog wel wat meer uitgegeven dan voorzien was, maar verwacht er wel een aantal jaren veel plezier van te gaan hebben.
M'n vriendin heeft zich ook een heel leuke vrouwen-race-fiets aangeschaft. Een Giant Liv Envie Advanced 2.
Ook aan leuk prijsje gekocht, vandaag reeds eerste ritje samen gedaan. :-)

Koenhen
Forum-lid

Gebruikersavatar Koenhen 26 okt 2015 03:24

Hier is hij dan. Eerste ritje van 60km mee gedaan. Heerlijk hoeveel snelheid je cadeau krijgt tov de MTB waarmee ik tot op heden al m'n kilometers deed :-)
Sturen is wel wennen. Ben er alvast heel blij mee.

[Afbeelding

Afbeelding

rene_gazelle
Forum-lid

rene_gazelle 06 dec 2015 13:42

Hele mooie fiets! Veel plezier (km's) gewenst !

joko
Forum-lid

Gebruikersavatar joko 06 dec 2015 13:53

Dat is een mooi karretje, zo zag mijn eerste racefiets er niet uit...

Koenhen
Forum-lid

Gebruikersavatar Koenhen 17 dec 2015 23:34

joko schreef:Dat is een mooi karretje, zo zag mijn eerste racefiets er niet uit...
Thanks. Ik fiets ook wel frequent. Dit jaar bijna 6000km gedaan en ben maar rond april begonnen. Ik ben ook gestopt met m'n vorige hobby, motorracen. In vergelijking valt het dan qua kost best wel mee ;-) Ik ben ook niet zo nieuwsgezind en denk er best wel wat jaren mee te rijden. Ik ben er heel blij mee en dat ding rijdt super vind ik.

Plaats reactie