Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Sensa

Critic
Forum-lid
Berichten: 915
Lid geworden op: 28 jul 2015 19:17

Critic 24 aug 2015 13:19

boy schreef:
gerritvisser schreef:Hebben meer mensen last van het vaal worden van de kleur?

Ik heb ook last van het vaaler worden van Calabria.
Fiets 4 maanden in bezit. Dit mag niet voorkomen.
Ben er met 12go mee bezig.
Hmm dit dit soort berichten, meent mijn enthousiasme voor calabria wel af. Vind juist die fluo oranje zo gaaf..

Martijnvanheiningen
Forum-lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 28 nov 2013 10:49

Martijnvanheiningen 24 aug 2015 16:35

Zaterdag terug gekomen uit Winterberg. Bij deze nog een keer een poging om foto's te uploaden van mijn Calabria 2016. Ik hoop dat 't nu wel lukt :-) :

https://www.dropbox.com/s/9xqfx3q8tbzu4 ... 6.jpg?dl=0

https://www.dropbox.com/s/nh43zprx8itgf ... 8.jpg?dl=0

https://www.dropbox.com/s/jlfk8hst0wnwf ... 9.jpg?dl=0

hubert d
Forum-lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 15 mei 2014 21:27

hubert d 24 aug 2015 17:54

Ja gelukt. Mooie fiets!

gerritvisser
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 28 jan 2008 22:54

gerritvisser 25 aug 2015 15:57

boy schreef:
gerritvisser schreef:Hebben meer mensen last van het vaal worden van de kleur?

Ik heb ook last van het vaaler worden van Calabria.
Fiets 4 maanden in bezit. Dit mag niet voorkomen.
Ben er met 12go mee bezig.
stomme vraag, maar hoe zie je dat de kleur valer wordt?
Johan

gerritvisser
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 28 jan 2008 22:54

gerritvisser 26 aug 2015 08:53

Als het valer worden erkend wordt door Sensa en de dealers wordt hier dan wat mee gedaan of is het aan de klant zelf om aan de bel te trekken?
Heeft iemand hier op het forum al contact gehad met Sensa over dit probleem?

Groeten,
Johan
Johan

Critic
Forum-lid
Berichten: 915
Lid geworden op: 28 jul 2015 19:17

Critic 26 aug 2015 09:00

Ben inderdaad ook wel benieuwd naar fotootje oid..
Eerder in forum stond al, dat in 2016 geen fluo oranje meer gebruikt wordt voor frame kleuren.

gerritvisser
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 28 jan 2008 22:54

gerritvisser 26 aug 2015 20:05

Nog een vraag van mij:

Bij het schoonmaken, na de vakantie, zag ik dat er geen kabel geleider zit op het punt waar de kabel voor de voorderailleur uit het frame komt. Het lijkt er dus op dat de schakel kabel gewoon over het Carbon uit het frame komt. Klopt dit of mist hier een beschermrubber/geleider?

Graag hoor ik van jullie voordat ik mijn frame beschadig.

Heb de vraag overigens ook aan 12gobiking gesteld aabpngezien ik hem daar gekocht heb.
Groet,
Johan
Johan

Critic
Forum-lid
Berichten: 915
Lid geworden op: 28 jul 2015 19:17

Critic 27 aug 2015 18:41

Martijnvanheiningen schreef:Vandaag gebeld door 12goBiking. Van Sensa hadden ze gisteren betere foto's nodig maar vandaag dan toch uitsluitsel:

Sensa wil het frame repareren (wat hun goed recht is) maar de medewerker van 12go was daar niet helemaal gelukkig mee. Hij wilde liever een nieuw frame (ik uiteraard ook). Sensa bleef echter bij reparatie. Daarop hebben ze van 12go aangekaart dat het fluor-oranje op het frame vaal wordt. (Schijnt een bekend probleem te zijn van de Calabria's waardoor Sensa ook met het fluor-oranje gestopt is) Al met al is Sensa toch overstag gegaan en willen ze het het frame vervangen. Ik mocht dus kiezen voor reparatie van mijn frame of een nieuw frame en ben voor zeker gegaan met een nieuw frame. Bij reparatie hou ik toch een vervelend gevoel en ik heb ook geen zin in een steeds valer oranje frame. Helaas is het zwart/oranje frame 2015 niet meer leverbaar waardoor het een 2016 frame wordt (mat zwart met wit). Ik vind hem wel minder mooi maar als het goed is heeft deze wel een gemodificeerde voorvork wat die krassen weer voorkomt en heb je dus geen fluorlak meer die vaal wordt. Wachttijd is ongeveer 3 weken waardoor ik hem met mijn tripje naar het Sauerland moet missen. Tot hij binnen is kan ik kosteloos gebruik maken van de leenfiets van 12go.

Al met al ben ik blij hoe het opgelost wordt door Sensa en met name de inspanningen van 12goBiking (dankzij hen krijg ik toch een nieuw frame). Ik had van te voren wel wat bedenkingen om een fiets op 70 km afstand te gaan kopen ivm service-dingetjes maar voor zo'n groot bedrijf vind ik het toch wel opmerkelijk dat ze zich zo inspannen voor de individuele klant! Een aanrader dus! (en nee, ik werk er niet en heb geen aandelen in :-)
boy schreef:
gerritvisser schreef:Hebben meer mensen last van het vaal worden van de kleur?

Ik heb ook last van het vaaler worden van Calabria.
Fiets 4 maanden in bezit. Dit mag niet voorkomen.
Ben er met 12go mee bezig.
Is het mogelijk om eens foto te plaatsen van ernst van verkleuring?

Vandaag eens gemaild met Sensa. Verkleuren is volgens hen bekend probleem, maar niet structureel. Volgend jaar echter andere kleur oranje ivm sponsering van team sensa kanjers voor kanjers

specializedmerida
Forum-lid
Berichten: 489
Lid geworden op: 03 okt 2013 17:49

specializedmerida 27 aug 2015 19:29

Critic schreef:Ben inderdaad ook wel benieuwd naar fotootje oid..
Eerder in forum stond al, dat in 2016 geen fluo oranje meer gebruikt wordt voor frame kleuren.
Vandaag de 2016 folder kunnen aanschouwen en de Calabria staat er nog gewoon in, in fluor oranje wel te verstaan :o
sensa guilia
Cannondale scalpel
Trek Superfly 100 pro sl

Gebruikersavatar
scubadiver
Forum-lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 15 aug 2010 14:25

Gebruikersavatar scubadiver 28 aug 2015 07:56

specializedmerida schreef:
Vandaag de 2016 folder kunnen aanschouwen en de Calabria staat er nog gewoon in, in fluor oranje wel te verstaan :o
Kun je iets vertellen over de Giulia? D.w.z. staat die ook nog in de 2016 folder en in welke kleuren? E.v.t. andere wijzigingen aan de fiets?
Wilde de Giulia een goede maand geleden kopen maar mijn framemaat was er niet meer dus kijk ik nu uit naar het 2016 model.
Sensa Giulia G2 Matt Custom Full Ultegra Di2

specializedmerida
Forum-lid
Berichten: 489
Lid geworden op: 03 okt 2013 17:49

specializedmerida 28 aug 2015 22:30

scubadiver schreef:
specializedmerida schreef:
Vandaag de 2016 folder kunnen aanschouwen en de Calabria staat er nog gewoon in, in fluor oranje wel te verstaan :o
Kun je iets vertellen over de Giulia? D.w.z. staat die ook nog in de 2016 folder en in welke kleuren? E.v.t. andere wijzigingen aan de fiets?
Wilde de Giulia een goede maand geleden kopen maar mijn framemaat was er niet meer dus kijk ik nu uit naar het 2016 model.
Staat nog in de brochure, in 2 basis kleuren (zwart/wit en zwart lime) en als project paint, wel duurder maar in vier kleuren en met ander spuitschema en zowel mat als glans te bestellen, ziet er wel goed uit.
sensa guilia
Cannondale scalpel
Trek Superfly 100 pro sl

Martijnvanheiningen
Forum-lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 28 nov 2013 10:49

Martijnvanheiningen 29 aug 2015 10:43

gerritvisser schreef:Nog een vraag van mij:

Bij het schoonmaken, na de vakantie, zag ik dat er geen kabel geleider zit op het punt waar de kabel voor de voorderailleur uit het frame komt. Het lijkt er dus op dat de schakel kabel gewoon over het Carbon uit het frame komt. Klopt dit of mist hier een beschermrubber/geleider?

Graag hoor ik van jullie voordat ik mijn frame beschadig.

Heb de vraag overigens ook aan 12gobiking gesteld aabpngezien ik hem daar gekocht heb.
Groet,
Johan
Dat is mij van de week bij mijn eerste schoonmaakbeurt ook opgevallen. Volgens mij zat er op de 2015 wel een geleider maar dat weet ik niet zeker.
Heb je al iets gehoord van 12goBiking?

Plaats reactie