Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Wassen van fietsbroek

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5385
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 13 mei 2015 00:05

Juist je zweterige sportkleren moet je gewoon vaak genoeg wassen. Je wil toch niet dat mensen je eerder ruiken dan zien? En dat hoeft helemaal niet met speciaal wasmiddel. Gewoon in de wasmachine ermee met normaal wasmiddel. Iedereen die gelooft in speciaal wasmiddel koopt vast ook nog 100 andere producten die pure oplichterij zijn. Maar die horen niet op een wielerforum. Met mijn kleding is nog nooit iets gebeurd. Het enige waar ik wel mee oplet is mijn winterjack met waterafstotende laag. Die wordt minder vaak gewassen, maar wel altijd even buiten op het balkon gehangen. Verder wordt dat jack alleen op de hand gewassen. Maar anyway ik heb kleding zat, van meerdere clubs lid. Dus het zal me ook wat als er een shirtje wat minder wordt.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
Wolfhound32
Forum-lid
Berichten: 1861
Lid geworden op: 13 nov 2013 07:06
Locatie: Dronten

Gebruikersavatar Wolfhound32 14 mei 2015 10:59

Jammer dat ik dit nu lees. Als beelddenker kan ik nu niet meer op een normale manier medefietsers passeren zonder dit beeld van ongewassen kleren. En al helemaal niet meer nu ik weet dat er schijnbaar mensen zijn die wel 30x :shock: fietsen in ongewassen kleding. Jammer!
__________________
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5576
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 14 mei 2015 11:07

Ha,ha wat een topic, en al zeven pagina's !

Wassen is voor vrouwen! :twisted:

Ik gooi mijn fietsleding na elke rit in het washok.
Wat er daarna mee gebeurt zou mijn een zorg zijn, gemiddeld worden mijn fietskleren denk ik 3x per week gewassen.Temperatuur?? Wasmiddel?? Wasverzachter?? geen idee! :D
Met een broek doe ik ongeveer 1 1/2 seizoen dan is deze versleten, met een shirtje ongeveer 2 seizoenen.

Gaat in de wintermaanden ook gewoon in de droger volgens mij.

Geen klachten hoor altijd is alles schoon en fris, kortom mijn vrouw is een schat!!!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16216
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 14 mei 2015 11:44

Wolfhound32 schreef:Jammer dat ik dit nu lees. Als beelddenker kan ik nu niet meer op een normale manier medefietsers passeren zonder dit beeld van ongewassen kleren. En al helemaal niet meer nu ik weet dat er schijnbaar mensen zijn die wel 30x :shock: fietsen in ongewassen kleding. Jammer!
Volgens mij is dat meer een probleem voor geurdenkers. Ik geloof niet dat je het verschil tussen een schone en een vieze fietsbroek kunt zien.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Wolfhound32
Forum-lid
Berichten: 1861
Lid geworden op: 13 nov 2013 07:06
Locatie: Dronten

Gebruikersavatar Wolfhound32 14 mei 2015 21:34

Niet als het een zwarte is, idd. :lol:
__________________
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5385
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 16 mei 2015 16:18

Nooit zo erg gezweet dat je zwarte fietsbroek witte vlekken had van het zout?
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15953
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 16 mei 2015 16:19

colnagofreak schreef:Ha,ha wat een topic, en al zeven pagina's !

Wassen is voor vrouwen! :twisted:
....

Geen klachten hoor altijd is alles schoon en fris, kortom mijn vrouw is een schat!!!
Volledig mee eens. :P
I know myself like no one else
Nothing to defend

El Pistolero
Forum-lid
Berichten: 1671
Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50

El Pistolero 16 aug 2015 20:22

De logo's van mijn Castelli fietsbroeken brokkelen af. Komt dit door de wasmachine of is dit een Castelli kwaal?
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

Gebruikersavatar
Infinito GB
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
Locatie: Schagen

Gebruikersavatar Infinito GB 16 aug 2015 20:32

Denk het laatste. Was mijn fietskleding altijd op fijnwas kort programma met ph neutraal wasmiddel, en bij mij gebeurt hetzelfde.

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 16 aug 2015 20:35

Herkenbaar. Volgens mij is de elastischiteit van het logo anders dan van de broek zelf, waardoor er spanning op komt als je de broek draagt. Het gevolg is dat de logo's gaan brokkelen.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Gebruikersavatar
beezer
Forum-lid
Berichten: 948
Lid geworden op: 15 jan 2008 20:04
Locatie: Assen

Gebruikersavatar beezer 16 aug 2015 20:36

Lcsmet schreef:
colnagofreak schreef:Ha,ha wat een topic, en al zeven pagina's !

Wassen is voor vrouwen! :twisted:
....

Geen klachten hoor altijd is alles schoon en fris, kortom mijn vrouw is een schat!!!
Volledig mee eens. :P
Voorafgaand op het bovenstaande is je vrouw de schuldige :D :D :D :roll: :roll:
Lid blazersgilde
Specialized Allez
Specialized Tarmac Sworks SL5
Specialized Tarmac Sworks SL6 2X

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 17 aug 2015 21:29

Castelli logo's zijn best duur(zaam), wat kleine scheurtjes na 2 seizoenen, maar nog niet echt kapot. Meeste tenniskleding gaat er veel eerder aan en die is lang niet zo elastisch. Bij mij gewoon in de wasmachine, meestal 40 graden 1 uur 20 maar soms ook op 60 graden, 2 uur 10.

Ik vind het al onfris (oud zweet) om mijn shirtje op de terugweg van woonwerk weer aan te moeten trekken, ach zodra je weer fietst is dat probleem voorbij :-D.
Afbeelding

Plaats reactie