Alles over vakanties op én met de fiets

Standplaats: Gran Canaria (Spanje)

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27543
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 25 jun 2015 16:46

Betalen doe je pas ter plekke. Je moet een borg betalen, kan cash of met pinpas of met creditcard. Wanneer je je fiets ophaalt betaal je meteen de rekening. De borg krijg je uiteraard terug ;)

tuinder
Forum-lid
Berichten: 121
Lid geworden op: 08 apr 2010 22:13
Locatie: Westland

tuinder 26 jun 2015 16:53

Bedankt voor de info!

Dit weekend maar eens oriënteren voor een geschikte verblijfplaats, en dan gaan we komende week boeken.
Sometimes i feel like giving up...then i remember i have a lot of motherf*ckers to prove wrong

tuinder
Forum-lid
Berichten: 121
Lid geworden op: 08 apr 2010 22:13
Locatie: Westland

tuinder 18 jul 2015 19:13

Een reactie op mezelf, altijd leuk :lol:

De fietsvakantie is geboekt, 9 t/m19 september gaan we naar Gran Canaria. Uiteindelijk gekozen voor een huisje op een vakantiepark (Parque Cristóbal) in Playa del beton zoals ik hier zo mooi las.
Bij Free Motion de fietsen gehuurd, ikzelf een Synapse Ultegra en mijn fietsmaat de Supersix Evo Ultegra.

Nu maar even verdiepen in de verschillende routes die hier staan en zoeken op strava.

Nog maar 7 weken wachten....
Sometimes i feel like giving up...then i remember i have a lot of motherf*ckers to prove wrong

RolfCanyon
Forum-lid
Berichten: 305
Lid geworden op: 28 jul 2008 15:01
Locatie: Oss

RolfCanyon 19 jul 2015 12:36

Bij freemotion kun je ook mee met begeleide fietstochten met gids. Hoef je niet na te denken over de route.
Canyon Ultimate SLX

Gebruikersavatar
frankdewildt
Forum-lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 28 jul 2010 15:06
Locatie: Nederasselt

Gebruikersavatar frankdewildt 19 jul 2015 16:14

Ik wil midden of eind september gaan fietsen op Gran Canaria. Ik twijfel of ik mijn eigen fiets meeneem (kosten 80 euro) + aanschaf fietskoffer of dat ik daar een fiets huur voor 1 weekje (154,00 euro).

Heb op m'n eigen fiets hoge velgen zitten en weet niet of dat verstandig is vanwege de sterke wind op Gran Canaria. Heeft iemand daar ervaringen mee?

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 19 jul 2015 16:48

Heb "redelijk" wat ervaringen met de Canarische eilanden en neem altijd eigen fiets mee. Niets fietst lekkerder dan je eigen fiets (afhankelijk van wat je thuis hebt staan).
Laatste 6 of 7 jaar rij ik met hoge velgen en ook daar. Enkel keertje dat ik dacht "had ik de lage maar bij me". Windstil is het er niet vaak, maar ook niet dat je constant windkracht 5 of meer hebt.
Ik zou voor eigen fiets en hoge velgen gaan, maar zal niet iedereen met me eens zijn.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37642
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 19 jul 2015 20:08

Nee, absoluut niet ;)
Een Cannondale daar huren is mij altijd eeg goed bevallen. Geen risico op transportschade, kosten zijn gelijk en de fietsen zijn top.
Less is bore

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 19 jul 2015 20:52

10 dagen een EVO SUPERSIX EVO RED huren is 330 euro en mijn eigen EVO mee nemen totaal max. 100 euro. :D
Transportschade nooit gehad, maar wel goed inpakken (zelfs in mijn EVOC tas gaat er best wat bubbeltjes plastic in).
Maar nogmaals: ligt aan wat je thuis hebt staan en of je aan je eigen fiets gehecht bent of niet.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Gebruikersavatar
frankdewildt
Forum-lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 28 jul 2010 15:06
Locatie: Nederasselt

Gebruikersavatar frankdewildt 19 jul 2015 20:56

Heb sinds een paar maanden een Canyon CF SL Aero, erg fijne fiets. De fietsen die je kunt huren zullen uiteraard ook goed zijn maar ik kom wat duurder uit bij huren dan m'n eigen fiets meenemen. Uiteraard loop k het risico op transportschade.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37642
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 19 jul 2015 21:03

Ik doe ook een forse stap terug van mijn Dogma naar een Synapse met karrenwielen. Maar fietsje is technisch prima, minder dan een jaar oud, volstaat voor heerlijke trainingstoerritten en op dat moment ben ik er blij mee.
Tis een keuze. Sinds ik 1x op Mallorca aankwam met 1 fiets minder dan de groep groot was ben ik wel wat voorzichtiger geworden. Ding is nooit meer boven water gekomen.
Less is bore

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 20 jul 2015 07:58

RolfCanyon schreef:Bij freemotion kun je ook mee met begeleide fietstochten met gids. Hoef je niet na te denken over de route.
Als je op Gran Canaria nog geen route kunt na rijden dan moet je een andere sport uitkiezen, darten ofzo. Zoveel wegen liggen er niet op 't eiland.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
frankdewildt
Forum-lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 28 jul 2010 15:06
Locatie: Nederasselt

Gebruikersavatar frankdewildt 09 aug 2015 15:18

Gister eindelijk bevestiging, van 6 september t/m 14 september met de racefiets naar Gran Canaria. Nu kan de voorpret beginnen :) Zijn er meer in die in die periode daar zitten?

Plaats reactie