Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2015

dickygiovanni
Forum-lid
Berichten: 1791
Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20

dickygiovanni 08 aug 2015 21:45

Vandaag Baselga de Pine van 2 kanten. Gister een rondje om de meren met de Panarotta als scherprechter. En woensdag door lokale berggeit "Johansson" de fraaiste vergezichten laten voorschotelen. Veel moois op een zakdoek..

Gebruikersavatar
bigfloor
Forum-lid
Berichten: 1121
Lid geworden op: 14 apr 2008 19:16
Locatie: Hengelo

Gebruikersavatar bigfloor 08 aug 2015 22:59

Vandaag maar eens op zoek gegaan naar de Luisenturm (Havana was er zo enthuisiast over). Dus gestart in Brochterbeck (vlakbij Tecklenburg) en via Bad Iburg en het dorpje Hilter (ja, dat lijkt op de achternaam van die foute schurk uit WOII) uiteindelijk aan de voet van de klim gekomen. Meteen een bord erbij 'doodlopende weg', maar wel een brede weg met mooi glad asfalt. Na een paar honderd meter voel ik me alsof ik in het hooggebergte fiets, zo'n mooie klim. Blijkbaar automatisch overgeschakelt op 'lange klim' modus, want de snelheid zakt, maar gestadig verder, hartslag op 85%. En dan, na maar 1.6km, ineens een hek, een windmolen en een zendmast.

Afbeelding

Helaas, verder gaat de weg niet. Maar toch een mooie verassing !

Afbeelding

En dankzij de hoge wielen vandaag ook lekker door kunnen rijden op de vlakkere stukken.

Zo'n 150km gereden en 'maar' 2100hm, iets boven de 26km/u gemiddeld.
Canyon Aeroad in 2XL: 2022 CF SLX, Ultimate in 3XL: CF SL 2018 EL & AL SLX (Tacx NEO)

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8361
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 08 aug 2015 23:06

Hier komt een vorm van jeugdsentiment naar boven. Heel lang geleden woonde ik in Borgholzhausen. Toen stonden op de Luisenturm radars. Behalve Havana is ook amclassic-fan nogal liefhebber van deze "toren".

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27572
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 09 aug 2015 07:16

Pittig ding is dat! Vooral het begin is behoorlijk steil. Ik rijd er meestal heen zonder het dorp Hitler aan te doen. Vanaf het einde van de Waldweg kun je er heen rijden via een glooiende weg.

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 09 aug 2015 09:09

Het zal wel bekend zijn maar ik kon het niet laten, vanaf 1:20 ongeveer.....

http://youtu.be/OKgHUrKZiXA
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 09 aug 2015 17:17

Vandaag De Muur Challenge gereden.

Start en finish bovenop De Muur
Afbeelding

Totaal 12 hellingen
Afbeelding

Zin in :mrgreen:
Afbeelding

Als eerste de Bosberg
Afbeelding

Tijdelijke ploegmaten
Afbeelding

Aanvullen
Afbeelding

Eigenlijk is er op die Vlaamse hellingen helemaal geen plek voor een grote molen
Afbeelding

Heerlijke omgeving
Afbeelding

Sommige kasseistroken zijn wel heel smal :shock:
Afbeelding

En weer eentje.............
Afbeelding

Wat is dit toch een klote ding. Als je het smalle extraatje neemt!!!!
Afbeelding

De Muur ging - zoals eigenlijk altijd - vrij makkelijk. Warmte zat wat in de weg maar prima.
Afbeelding

Streng hoor :shock:
Afbeelding

Biertje
Afbeelding

Wie plaatjes niet genoeg vindt? Op m'n blog een uitgebreid verslag

Gebruikersavatar
SevenofNine
Forum-lid
Berichten: 73
Lid geworden op: 25 jul 2015 11:32

Gebruikersavatar SevenofNine 09 aug 2015 20:22

Nou dat ziet er tof uit zeg! Leuk verslag!

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 10 aug 2015 12:00

Dit weekend bij mijn ouders in Groningen geweest en aldaar en een beetje in Duitsland rondgefietst. Ik kwam er te laat achter dat dit het weekend van de Bauke Mollema classic was, nou ja, volgend jaar dan maar.
Veni. Vidi. Fietsie.

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5744
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 11 aug 2015 19:32

Afgelopen week op vakantie geweest naar de Ardennen.
De fiets mee om af en toe 's avonds een ritje te maken.
Drie heuvels uit de BIG-lijst opgereden.
Vooral de Mur de Maboge/Pied Monti was een kreng.
Maar een heerlijke omgeving om te fietsen, zeker voor herhaling vatbaar.
http://www.strava.com/activities/361992616
http://www.strava.com/activities/364374473

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2328
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 11 aug 2015 19:36

Mooie dag voor een mooi, rustig rondje Noordwijk. Onderweg wel een slordige 15 klimmetjes meegepakt (waaronder het Bloemendaalse Kopje), die uiteraard vAfbeeldinglle bak omhoog gereden werden. Op de heenweg vooral over rustige en beschutte wegen, terug grotendeels door de duinen met een aangename bries (3 Bft) in de rug.

Afbeelding
Afbeelding

Cola-break in de duinen...
Afbeelding

8-) Met 120 km op de teller rolde m'n TT-batbike voldaan weer terug de Batcave in...
Afbeelding
Afbeelding

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5113
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 11 aug 2015 21:57

Gisteren laatste ritje van de vakantie gemaakt, plan was de Source de la Moliere op te fietsen (1632m) alleen begon het bij het klimmen al direct te (mot)regenen en dikke wolken/mist.
Was op 1000m ook 12 graden en kniestukken had ik niet meegenomen in m'n zakjes.... (er was ook veel beter weer voospeld)
Toen daarna de strava routebuilder me weer een onverhard looppad op wou sturen heb ik de route maar aangepast en een alternatief rondje ervan gemaakt.
Dacht eerst aan afdalen en terug naar de camping, maar het klaarde even op dus weer verder gaan klimmen naar wat andere Cols, nog wel veel in de mist/wolken gereden.

Ook leuk als je in het begin van de route een bodjes tegenkomt weg afgesloten en paar honderd meter verder dit tegenkomt :
Afbeelding
Was dus even paar km terugfietsen :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

215km met 3200hm als resultaat :
https://www.strava.com/activities/365986131

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 12 aug 2015 20:49

Dochterlief zit op de camping in Kaatsheuvel en daar zouden we vanmiddag even gaan kijken. M'n vrouw wilde vanochtend toch nog een uurtje tennissen vanmorgen en ben ik maar vast die kant opgefietst. Dat blijft toch een handige manier om leuke ritjes te maken.
Ga je ergens op bezoek? Gewoon met de fiets er heen en met de auto terug.

Ik ga nooit die kant op dus even een spiekbriefje gemaakt. Niet nodig gehad, Ik ben echt zo'n postduif en als ik 1 keer op de kaart heb gekeken rij ik doorgaans er probleemloos heen.

Afbeelding

Niet over de Moerdijk maar een meest oostelijke route. Veel water dus. Eerst langs de Ijssel, langs de Vlist, Lek oversteken met de pont, Giessen over, Steenhoek en Merwede over en natuurlijk over de Bergse Maas. Nog wat kanaaltjes hier en daar. Wind stond deels in het voordeel wat ik wel wist te waarderen 8-)

Plaats reactie