Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Sensa

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 16 jul 2015 09:10

Volgens mij blijft de huidige oranje versie van de Calabria gewoon leverbaar, op dit moment zijn die er in ieder geval nog gewoon.

Er is er ook eentje in het rood-wit-blauw:
Afbeelding
Afbeelding
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
scubadiver
Forum-lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 15 aug 2010 14:25

Gebruikersavatar scubadiver 16 jul 2015 09:14

Zijn de kleuren van het 2016 Giulia model ook al uitgelekt? Ik wilde vorige week de Giulia Custom Matt Di2 bestellen maar mijn maat was niet meer leverbaar. Kon wel de 2016 Calabria in mat zwart krijgen maar ik wil geen aero fiets.
Sensa Giulia G2 Matt Custom Full Ultegra Di2

sensawielerfan
Forum-lid
Berichten: 233
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:18

sensawielerfan 16 jul 2015 10:16

@ torsten
ja idd je hebt dezelfde fiets als ik maar dan wat luxer afgemonteerd als de mijne! En het was ook niet mijn bedoeling om jou aan te vallen hoor!
Ik had idd begrepen dat de Calabria met oranje gewoon leverbaar blijft.
Ik zou op den duur graag over willen stappen naar die fiets.

Gebruikersavatar
SSL
Forum-lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 23 okt 2014 14:42

Gebruikersavatar SSL 16 jul 2015 11:09

sensawielerfan schreef:@SSL

Heb je die fiets in Wehl gekocht? Zag hem eer gisteren op marktplaats staan! Goeie koop heb je daar aan gedaan voor 2000 euro. Veel race plezier.
Dank je wel. Racen doe ik liever op een andere de aquila wordt zogezegd mijn toerfiets. Ik deed me tijdens de bezichtiging een beetje onwetend voor. Vanwege het lage bedrag was ik zeer sceptisch en ik tijdens een testritje heb ik meteen alles uitvoerig onderzocht (frame, balhoofd, stuur voorvork, wielen, banden, crankstel, ketting, cassette, derailleeurs, zadel remmen,etcetc en in zoverre mijn kennis dat toelaat). Fiets bleek echt nieuw, het rook zelfs nieuw. een carbon fiets met carbon afmontage en di2 groep voor <2000 Wow. Voor de looks niet aangeschaft doe mij maar een matte fiets met zo weinig mogelijk decals.. lekker stealth

Ik had twee punten ontdekt. De stickers op de velgen zijn niet goed opgeplakt en komen al los. Geen probleem, ik haal ze er straks zelf af en binnen niet al te afzienbare tijd komen er andere velgen en bandjes op. Tweede punt viel me meteen op. De voorderailleur is niet goed afgesteld. Er zit ruim 8mm speling tussen de buitenste plaat van de kettinggeleider en het hoogste kettingblad en het platte deel staat van grootste kettingblad te ver af naar binnen. Gevolg met auto trim raakt de ketting de geleider. Niks ernstigs, zo aangepast.

Verkoper aardige man en zoon. Zoon moet denk ik nog een hoop leren, man weet aardig wat maar is ook wel een beetje een gladde maar dat hoort nu eenmaal in de business van het verkopen van voertuigen.

Vandaag de fietspositie verder afstellen en touren.
Commute: Cube SL Road Race 2015 Ultegra
Tour: Sensa Aquila SL Custom 2015 U-DI2 / RFC55 / Superlogic

torsten
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 dec 2014 22:58

torsten 16 jul 2015 22:45

sensawielerfan schreef:@ torsten
ja idd je hebt dezelfde fiets als ik maar dan wat luxer afgemonteerd als de mijne! En het was ook niet mijn bedoeling om jou aan te vallen hoor!
Ik had idd begrepen dat de Calabria met oranje gewoon leverbaar blijft.
Ik zou op den duur graag over willen stappen naar die fiets.
Ik voel mij niet aangevallen, ik ben zeer tevreden met mijn Giulia die ik nu 9 maanden in mijn bezit heb. Helaas was de Calabria vorig jaar nog niet leverbaar anders was mijn keuze zeker op de Calabria gevallen :o

Gebruikersavatar
Martin80
Forum-lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 07 jun 2015 10:06

Gebruikersavatar Martin80 24 jul 2015 21:04

Dilemma!

Ik had een cannondale caad8 in bestelling maar dat is helaas misgelopen.
Heb nu een alternatief aanbod van m'n lbs

De Romagna met 105 voor 1100,-
De Toscana met 105 voor 1300,- (is dus met 200,- korting)

Voor 200,- meer kan ik dus een carbonframe rijden, maar ik twijfel:

Moet ik met een carbonframe niet heel veel meer voorzichtig zijn? Ik denk aan in en uit de auto e.d voor vervoer?
En ik hoe verhouden deze type frames zich in de zin van kwalitatief goed alu en instapcarbon?

iemand ervaring met deze frames: ben zelf absolute beginner ;)

Gebruikersavatar
Wiliertoerist
Forum-lid
Berichten: 2049
Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20

Gebruikersavatar Wiliertoerist 24 jul 2015 23:13

Martin80 schreef: Moet ik met een carbonframe niet heel veel meer voorzichtig zijn? Ik denk aan in en uit de auto e.d voor vervoer?
Nee, bij beide materialen moet je oppassen met stoten om geen lakschade op te lopen.
Bij het stoten van het frame, loop je denk ik eerder een deukje op in aluminium dan een barst of scheur in een carbon frame.

Gebruikersavatar
Martin80
Forum-lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 07 jun 2015 10:06

Gebruikersavatar Martin80 25 jul 2015 10:58

Wiliertoerist schreef:
Martin80 schreef: Moet ik met een carbonframe niet heel veel meer voorzichtig zijn? Ik denk aan in en uit de auto e.d voor vervoer?
Nee, bij beide materialen moet je oppassen met stoten om geen lakschade op te lopen.
Bij het stoten van het frame, loop je denk ik eerder een deukje op in aluminium dan een barst of scheur in een carbon frame.

Thnx! Goed om een indruk te hebben van het onderlinge verschil. :)

berndw
Forum-lid
Berichten: 76
Lid geworden op: 22 jul 2015 22:18

berndw 26 jul 2015 11:19

Ik ben op zoek naar een fiets met een beperkt budget, nu heb ik mijn oog misschien laten vallen op de https://www.12gobiking.nl/tour-de-franc ... iagra-2015 Sensa Milano LTD. Kan iemand mij vertellen of deze enigzins als een comfortracer in te stellen is, of is Sensa over het algemeen wel/niet comfortabel (lees: iets rechtop zitten).

Ik ben vrij lang en ga geen honderden km per week fietsen, gewoon af en toe een stukje, dus moet het wel gewoon lekker zitten.

Als Sensa totaal niet comfortabel is, welke merken hebben dan wel de juiste geometrie? Of is dit niet zo simpel te zeggen?

-edit-

inmiddels aangeschaft.
Afbeelding

Martijnvanheiningen
Forum-lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 28 nov 2013 10:49

Martijnvanheiningen 30 jul 2015 11:44

Net mijn Calabria (van april 2015) naar 12gobiking gebracht voor een servicebeurt. Had sinds de laatste ritten elke keer een vervelende tik als ik over een hobbel reed. iK Was er al bang voor: Er zit aan de achterkant een scheurtje van ca 1 cm in het frame onder de klem van de zadelpen. Heb er zelf nooit iets aan versteld dus heb hem niet te strak aangedraaid en bij aflevering is hij met een momentsleutel vast gezet. Er zijn foto's gemaakt en opgestuurd naar Sensa. Nu afwachten wat ze er van zeggen maar neem aan dat ik een nieuw frame krijg. BALEN!
(Ik kreeg overigens wel gelijk een leenfiets van 12go dus daar ben ik wel te spreken over)

Martijnvanheiningen
Forum-lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 28 nov 2013 10:49

Martijnvanheiningen 04 aug 2015 20:09

Vandaag gebeld door 12goBiking. Van Sensa hadden ze gisteren betere foto's nodig maar vandaag dan toch uitsluitsel:

Sensa wil het frame repareren (wat hun goed recht is) maar de medewerker van 12go was daar niet helemaal gelukkig mee. Hij wilde liever een nieuw frame (ik uiteraard ook). Sensa bleef echter bij reparatie. Daarop hebben ze van 12go aangekaart dat het fluor-oranje op het frame vaal wordt. (Schijnt een bekend probleem te zijn van de Calabria's waardoor Sensa ook met het fluor-oranje gestopt is) Al met al is Sensa toch overstag gegaan en willen ze het het frame vervangen. Ik mocht dus kiezen voor reparatie van mijn frame of een nieuw frame en ben voor zeker gegaan met een nieuw frame. Bij reparatie hou ik toch een vervelend gevoel en ik heb ook geen zin in een steeds valer oranje frame. Helaas is het zwart/oranje frame 2015 niet meer leverbaar waardoor het een 2016 frame wordt (mat zwart met wit). Ik vind hem wel minder mooi maar als het goed is heeft deze wel een gemodificeerde voorvork wat die krassen weer voorkomt en heb je dus geen fluorlak meer die vaal wordt. Wachttijd is ongeveer 3 weken waardoor ik hem met mijn tripje naar het Sauerland moet missen. Tot hij binnen is kan ik kosteloos gebruik maken van de leenfiets van 12go.

Al met al ben ik blij hoe het opgelost wordt door Sensa en met name de inspanningen van 12goBiking (dankzij hen krijg ik toch een nieuw frame). Ik had van te voren wel wat bedenkingen om een fiets op 70 km afstand te gaan kopen ivm service-dingetjes maar voor zo'n groot bedrijf vind ik het toch wel opmerkelijk dat ze zich zo inspannen voor de individuele klant! Een aanrader dus! (en nee, ik werk er niet en heb geen aandelen in :-)

Critic
Forum-lid
Berichten: 915
Lid geworden op: 28 jul 2015 19:17

Critic 04 aug 2015 20:24

valer worden van het frame? is dat een bekend probleem? nog nergens gelezen.. hoe ernstig is het?

Plaats reactie