Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Hoe extra drinken meenemen op fiets

apojapo
Forum-lid
Berichten: 284
Lid geworden op: 18 aug 2005 03:16

apojapo 25 apr 2011 13:49

[quote="guidojp"]Wat ik jammer vind in Nederland Fietsland dat er weinig tot geen openbare kranen zijn waar je je bidon kan vullen. In Frankrijk en Italië is in de meeste dorpje wel zo iets te vinden.[/quote]

Maar bedoel je dan bergdorpjes? waar het water gewoon uit de bergen wordt gehaald.

In de duinen en parkjes zie ik ze trouwens nog wel.

webby
Forum-lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 28 nov 2010 15:05

webby 25 apr 2011 18:30

2 bidons 0,75 en ik zou nog 2 van 0,75 kunnen meenemen maar ik ben dan ook niet van het stoppen onderweg... 2 achter het zadel en 2 op het frame
Camelback nee bedankt, een aantal keer geprobeerd maar ik drink dan ongemerkt snel te weinig.... kan niet zien hoeveel er nog in zit.


gamiel
Forum-lid
Berichten: 788
Lid geworden op: 14 sep 2006 01:02

gamiel 25 apr 2011 21:06

[quote="hans darmstrong"]Als je vertrekt met 2 bidons en een camelbag, dan wordt een en ander toch echt warm tegen dat je ze aanbreekt, niet? [/quote]

Als het echt warm is, doe ik een handvol ijsklontjes bij het water in het waterreservoir van de Camelbak --> top, blijft lekker koel. Kan ook in je bidons natuurlijk.
Canyon Ultimate CF SLX, Cannondale CAAD10, Niner RLT9, Cube Reaction.

hansdarmstrong
Forum-lid
Berichten: 410
Lid geworden op: 20 feb 2007 14:50

hansdarmstrong 25 apr 2011 21:18

Op dagen waarin ik ijsblokken nodig heb om mijn bidons drinkbaar te houden ga ik gewoon aan het zwembad liggen :)

Maar doe ik idd ook wel eens: een van de twee bidons in de diepvries...

alwarrior
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 07 sep 2008 01:40

alwarrior 26 apr 2011 00:49

naar aanleiding van het sleuteltje van Havana: ik denk wel dat je voorzichtig moet zijn als je op die manier water tapt. Want een waterpunt wat je met zo een sleutel bedient wordt meestal niet veel gebruikt, met andere woorden het water kan er al lang in gestaan hebben. En als er dan een stuk leiding op een warme plaats ligt/hangt/loopt is er kans dat een microbiologische besmetting heeft kunnen uitgroeien. Dus ik zou voor de zekerheid wel het water eerst flink laten doorlopen (een emmer vol of zo weg laten lopen).

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet vaak bij benzinepompen kom (de fietspaden waar ik fiets zijn zeer spaarzaam voorzien van benzinepompen) en dat ik de bidons meestal gewoon in het fonteintje op het toilet vul

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 26 apr 2011 01:51

[quote="ApoJapo"][quote="guidojp"]Wat ik jammer vind in Nederland Fietsland dat er weinig tot geen openbare kranen zijn waar je je bidon kan vullen. In Frankrijk en Italië is in de meeste dorpje wel zo iets te vinden.[/quote]

Maar bedoel je dan bergdorpjes? waar het water gewoon uit de bergen wordt gehaald.[/quote]

Nee in zuid Europese landen is het normaal dat in ieder dorpje, hoe klein ook, een fonteintje is met drinkwater. De laatste jaren neemt het aantal fonteintjes echter af. Vroeger zijn ze gebouwd op reizigers en dergelijke, maar tegenwoordig rijdt iedereen in een auto met airco en heeft genoeg water bij zich.

Water uit beekjes in de bergen nooit drinken. De kans dat er bijv koeien nog hoger in een weide staan is behoorlijk groot en dan is er een aanzienlijk risico dat je ziek wordt van het water.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

goodriddance
Forum-lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 09 jul 2010 17:42

goodriddance 02 mei 2011 16:26

Klinkt luguber maar valt in de praktijk mee: kerkhof. Daar is vrijwel altijd een kraantje bij de ingang te vinden. En die liggen ook in de kleinste dorpjes.

Plaats reactie