Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2015

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 29 jun 2015 19:00

@Hazewinkel. de leadout van Hofland, van der Winden, ging in de laatste kilometers onderuit, waardoor hij op een gaatje kwam te zitten. Dit had volgens mij weinig met kwaliteit te maken, maar gewoon met de pech van een onvoorziene gebeurtenis laat in de finale.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Pelep
Forum-lid
Berichten: 1041
Lid geworden op: 08 okt 2013 21:05

Pelep 29 jun 2015 19:26

sjoerdth schreef:Het NK was saai, maar uiteindelijk een goeie winnaar, in de zin van iemand die je in koersen vooraan zal zien en her en der mee zal strijden voor een overwinning. Dat heb ik dan toch liever dan de Belgische situatie, een koers met constant vuurwerk, maar een niet-aansprekende kampioen.
Bedankt voor de zorgen maar denk dat er heel wat wielerminnende belgen zijn die tevreden zijn met een Preben.

sjoerdth
Forum-lid
Berichten: 1673
Lid geworden op: 21 feb 2010 15:05

sjoerdth 30 jun 2015 13:52

Ik heb geen zorgen en ik spreek louter voor mezelf in deze, al kan ik me zo voorstellen dat er meer mensen zo denken :)

roodhoofd
Forum-lid
Berichten: 121
Lid geworden op: 07 feb 2009 02:25

roodhoofd 30 jun 2015 15:04

Mooi om te zien: de laatste kilometers van het Noors kampioenschap, waar Boasson Hagen op het laatst nog even een gat dicht rijdt, en als eenling vier teamgenoten (waarvan er twee al kilometers lang alleen maar in het wiel hangen) + Nordhaug (een andere eenling) erop legt...

https://www.youtube.com/watch?v=Rbb7rFdwYIo

dc
Forum-lid
Berichten: 1342
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:08

dc 30 jun 2015 15:17

roodhoofd schreef:Mooi om te zien: de laatste kilometers van het Noors kampioenschap, waar Boasson Hagen op het laatst nog even een gat dicht rijdt, en als eenling vier teamgenoten (waarvan er twee al kilometers lang alleen maar in het wiel hangen) + Nordhaug (een andere eenling) erop legt...
Tsja, dat is natuurlijk wel een kwaliteitsverschil van heb ik jouw daar. Team Joker is een klein conti team.

Gebruikersavatar
rhino7
Forum-lid
Berichten: 1052
Lid geworden op: 08 dec 2011 11:50
Locatie: 0251

Gebruikersavatar rhino7 25 jul 2015 09:33

Dagdromen of ......

Thor Hushovd is bezig om een nieuwe wielerploeg op te zetten. De oud-wereldkampioen wil met de Noorse formatie direct op WorldTour-niveau uitkomen, vertelt hij tegen TV2. In 2017 moeten de eerste koersen gereden worden.


“In Noorwegen is wielrennen nu bloeiende, en in 2017 is het wereldkampioenschap in Bergen. Ik denk dat de timing nu goed is”, vertelt Hushovd. “Het is een grote taak. Er is een hoop geld en een groot budget nodig, maar ik ben er zeker van dat het mogelijk is.”

“Ik heb mijn plannen klaar, het zijn plannen waar we mee vooruit kunnen. Nu moeten we geld vinden, dat is lastig. Wanneer dat gebeurd is, moeten we meer steun en renners vinden, en kunnen we een organisatie opzetten”, aldus de ex-prof, die al wel contact heeft gehad met verschillende potentiële sponsoren voor de langere termijn. “We moeten naar iets groots en we hebben een langetermijnvisie van vijf jaar.”

Hushovd beseft dat een geheel Noors WorldTour-team niet haalbaar is. “Maar ik zal proberen zoveel mogelijk Noorse bedrijven te verzamelen, voor bijvoorbeeld fietsen. Maar natuurlijk hebben we ook hulp nodig uit andere landen”, aldus de wereldkampioen van 2010, die een ‘moderne ploeg’ wil, waarbij veel met sociale media wordt gewerkt en het publiek en de media dicht bij het team zullen staan.
Ook halverwege de berg kun je mooi uitzicht hebben

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 26 jul 2015 16:18

Wow, wat een seizoen voor Anna van der Breggen en Rabobank. Elk nadeel (geen Marianne Vos) heeft zijn voordeel.

Gebruikersavatar
SevenofNine
Forum-lid
Berichten: 73
Lid geworden op: 25 jul 2015 11:32

Gebruikersavatar SevenofNine 26 jul 2015 16:27

Ja erg tof! Die meiden verdienen gewoon mooiere wedstrijden zoals de mannen die ook rijden...zoals Marianne al aangaf bij Dionne

Rick3006
Forum-lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 16 dec 2011 13:14

Rick3006 26 jul 2015 17:07

Anna van der Breggen haalde toch ook Ellen van Dijk terug op de Europese spelen?

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Moderator
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 28 jul 2015 01:17

blijft een opvallende verschijning (en geldschieter) die Olaf Tinkov, met toch zeker ook wel een visie
weet niet of het hier al gedeeld is maar hier een blog van hem, gisteren op cyclingnews:
"Chapeau to Team Sky but they’re going to kill the business"
http://www.cyclingnews.com/blogs/author ... -business/

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37642
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 28 jul 2015 07:34

Tinkov heeft tussen zijn mallote buien door echt zijn zaakjes wel op orde. Zit duidelijke kern van waarheid in.
Less is bore

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 28 jul 2015 09:37

Als je renners echt wil gaan verplichten een bepaald programma te rijden, zodat ze allemaal met dezelfde "inspanningsgeschiedenis" aan de start staan, dan moet je ze ook verplichten allemaal even hard hun best te doen.

Het klinkt logisch, maar is praktisch onuitvoerbaar.

Wat doe je verder met renners die in de ronde van Italië vallen, en uit de race stappen (ook al is er niet een echt groot probleem)?

Zij kunnen zich ondertussen klaarstomen voor de Tour.

Plaats reactie