Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Strava: Vragen, Opmerkingen, Tips&Tricks

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 16 jul 2015 17:57

Volgens Strava is de app geoptimaliseerd om zo min mogelijk energie te gebruiken. Vanochtend het scherm open gehouden over een rit van ca. 55 minuten. Telefoon (oude iphone5 zonder simkaart) was nog voor 92 procent vol. Scherm kun je natuurlijk ook uitzetten tijdens de rit.

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 20 jul 2015 21:37

Ik heb geprobeerd een van de "Grand tours" in een dag samen te vatten maar het is nog niet helemaal gelukt:

https://www.strava.com/routes/2863904

Iemand een betere versie?
Afbeelding

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 21 jul 2015 09:37

ogen op de weg en niet op je smartphone.

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 21 jul 2015 11:44

koop een simpele edge of vergelijkbare fietscomputer en je kan je telefoon weer gebruiken waar hij voor bedoeld is (112 (programmeer de lokale 112 iig in in je telefoon) bellen als je ergens in een ravijn ligt) zonder lege batterij!! En ogen op de weg idd. Een fietsmaat van me zit ook continu rechtop op de fiets iedereen te whatsappen (over futiele zaken) mail te checked e.d. 2 handjes los dan heh, Ik weer niet hoe vaak ik hem al gewaarschuwd hebt dat hij er een keer vanaf gaat donderen. Hopelijk heb ik het mis.

moraal ridder mode - off
Afbeelding

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 22 jul 2015 00:24

Beetje onzin, ik fiets al 15000 km met mijn iPhone als fietscomputer. Netjes in een houder van BBB weggewerkt tussen het stuur van mijn tijdrit fiets, Ik gebruik afwisselend diverse apps zoals fietstijden.nl de BBB app en uiteraard Strava. In functie is die niets anders dan een Garmin op je stuur (even los gezien van aparte functies die een Garmin bied) . Ik kijk op de weg en gebruik de iPhone slechts als indicatie tijdens het fietsen. Achteraf analyseer ik wel de rit. Ik zie even niet het verschil tussen het loeren op een Garmin of fietscomputer naar je (gem.) snelheid of naar een iPhone scherm.,maar dat zal ik dan wel niet snappen. Phhff. En nee met hoge snelheidsritten kun je echt geen Facebook checken of whatsappen.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8342
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 22 jul 2015 09:24

RVV schreef:En nee met hoge snelheidsritten kun je echt geen Facebook checken of whatsappen.
Je gaat toch niet zitten whatsappen of je Facebook checken als je een tocht maakt. (Of aan het trainen bent, als je het zo wilt noemen.) Wat zijn "hoge snelheidsritten"? 28km/u gemiddeld, of 35 gemiddeld?
Dat je met een houder niet anders werkt dan met een Garmin o.i.d. ben ik het wel mee eens.

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 22 jul 2015 10:59

Ik zit nooit aan mijn telefoon als ik fiets.. Ik erger me ook dood aan mensen die dat wel doen.. Regelmatig een narrow escape mee gemaakt door een stupide iemand die slingerend met zijn scherm bezig is.

Hoge snelheidsritten zijn bij mij ritten van 35 tot 40 plus gemiddeld (is een beetje mijn ding wel tijdrijder/triathleet).. Maar goed zoals ik al schreef ook bij lagere snelheden gebruik ik geen telefoon (behalve dan als fietscomputer)

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 22 jul 2015 12:44

Beetje jammer dat je je reactie met beetje onzin begint, wordt hij er minder sterk van door dat gewoon weg te laten? Ik gebruik de edge overigens ook alleen maar als indicatie, af en toe de hartslag checken en auto warning voor afslaan (maar dan piept ie netjes) Handjes aan het stuur, daar zijn we het allemaal mee eens en de mogelijkheid te kunnen bellen als dat echt nodig is, daar heb je zeker ook de telefoon voor nodig in mijn ogen. Ik maak het echt zeer geregeld mee dat "shit mijn rit niet compleet" want iphone leeg. Jij maakt toch altijd lange ritten? Je kan me niet vertellen dat je dan niet vantevoren je telefoon 100% oplaad of een andere powersource gebruikt onderweg? Is dat nou echt handiger (of meer zorgenvrij) dan een simpele edge oid. Bij mijn maten is het altijd een gevecht wie in de auto / op de camping zijn iphone aan de stroom mag leggen. Ik heb trouwens in eerste instantie ook een houder voor mijn archaische Nokia Lumia 800 gekocht maar nog voor ik de straat uit was (klinkers) ben ik daar maar weer van afgestapt, voor een Iphone zijn er best betere oplossing dat geloof ik graag.
Afbeelding

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 22 jul 2015 14:06

Mijn excuus voor de "onzin" ;-)

Mijn ritten zitten gemiddeld tussen de 25 en 80 km qua afstand. Af en toe een 130 km maar zeker niet langer. Ben altijd binnen 4 uur weer thuis. Dan is de telefoon nog voor 30 tot 40 procent vol qua accuduur. Maar hij is van te voren wel altijd vol opgeladen. Nouja ieder zijn ding, punt wat ik wilde duidelijk maken is dat mijn manier mij prima voldoet. Een ander zal weer liever een Garmin oid willen.

Gebruikersavatar
DrBibber
Forum-lid
Berichten: 286
Lid geworden op: 07 sep 2012 23:10

Gebruikersavatar DrBibber 24 jul 2015 15:09

Is het ook mogelijk te navigeren met Strava of is hier een premium account voor nodig? Of kan ik beter een andere app gebruiken voor de navigatie en die koppelen aan Strava?

En welke houder adviseren jullie voor een iPhone 6? Ik lees goede dingen over Tigra en Topeak. Zijn er nuttige gebruikerservaringen?

En aan het antwoord koop een GPS want het is lelijk heb ik niks aan, ik heb geen 300,- over voor een apparaat wat ik alleen een aantal keer in de zomer gebruik. 40,- gaat nog net ;)

Gebruikersavatar
DrBibber
Forum-lid
Berichten: 286
Lid geworden op: 07 sep 2012 23:10

Gebruikersavatar DrBibber 26 jul 2015 09:45

Niemand hier ervaring mee of tips?

feddesman
Forum-lid
Berichten: 993
Lid geworden op: 25 mei 2011 10:56

feddesman 26 jul 2015 12:44

DrBibber schreef:Niemand hier ervaring mee of tips?
Je kan wel routes creëren en dia via een kaart volgen,
Of die ook aanwijzingen geeft durf ik je niet te vertellen zal het vanavond voor je uitproberen.
Naar mijn weten kan je niet een willekeurig adres ingeven dat hij daarna de route berekend.
Specialized Diverge Axs

Plaats reactie