Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielrennen op tv

Gebruikersavatar
Tracing_NL
Forum-lid
Berichten: 655
Lid geworden op: 28 nov 2013 16:32

Gebruikersavatar Tracing_NL 21 jul 2015 14:29

Ach, Ik erger me zowiezo aan bijna alle commentatoren. De Belgen hebben wel feitenkennis maar zijn zo gortdroog en saaaai. Maarten Ducrot en Dijstra is al genoeg over gezegd.

Verder zat ik gisteren (helaas) in de auto dus Radio tour de france op, daar begrepen ze niet dat Gesink op kop van de achtervolgende groep reed achter Nibali aan. Werkelijk te dom voor woorden.
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.

SupaX
Forum-lid
Berichten: 256
Lid geworden op: 30 apr 2013 17:41

SupaX 21 jul 2015 15:16

Ik vond vroeger het commentaar van Jeroen Blijlevens en Danny Nelissen op eurosport wel erg fijn. Tegenwoordig kijk ik weer npo1 omdat ik dat makkelijker kan streamen op mijn tv en ik het commentaar van de belgen en eurosport ongeveer net zo vervelend vind :P

Het nieuwe praatprogramma op de NPO vind ik daarentegen echt verschrikkelijk. Ik krijg bij die Gert van 't Hof de indruk dat 10 vragen heeft gekregen van de redactie en onafhankelijk van wat de gast antwoord hij de volgende vraag gaat stellen. Daarbij maakt het ook niet uit of de gast klaar is met zijn verhaal. Gewoon onderbreken en de volgende vraag stellen.

Ik ga al bijna Mart missen. :P

dejeep
Forum-lid
Berichten: 122
Lid geworden op: 09 jun 2011 11:55

dejeep 21 jul 2015 18:03

SupaX schreef:
Het nieuwe praatprogramma op de NPO vind ik daarentegen echt verschrikkelijk. Ik krijg bij die Gert van 't Hof de indruk dat 10 vragen heeft gekregen van de redactie en onafhankelijk van wat de gast antwoord hij de volgende vraag gaat stellen. Daarbij maakt het ook niet uit of de gast klaar is met zijn verhaal. Gewoon onderbreken en de volgende vraag stellen.

Ik ga al bijna Mart missen. :P
En daarbij: hij stelt amper vragen. Wat die presentator vooral doet is uitspraken doen die de gasten vervolgens alleen nog maar kunnen bevestigen. "Sagan is toch wel een klasbak. Toch, Niki?

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Moderator
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 21 jul 2015 21:54

iemand een idee of er een livestream is waar je vive le velo live kunt volgen? gisteravond al even gezocht, maar zoektocht bracht me niets. (heb alleen maar 1,2,3 en kan België dus niet op de tv ontvangen)
(achteraf terugkijken kan wel gewoon, maar ben vooral benieuwd naar een livestream)

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 21 jul 2015 22:24

geen idee ivm livestream, maar ik raad je aan om het volume wat zachter te zetten. Het is duidelijk dat er twee brulboeien aan tafel zitten (en dan natuurlijk vooral Smeets, die man slorpt alle aandacht op).
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Moderator
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 21 jul 2015 22:27

de zwarten schreef:geen idee ivm livestream, maar ik raad je aan om het volume wat zachter te zetten. Het is duidelijk dat er twee brulboeien aan tafel zitten (en dan natuurlijk vooral Smeets, die man slorpt alle aandacht op).
haha ik las al ergens: Vive le Velo als gast bij Mart S (ipv andersom). :evil:

Gebruikersavatar
FaustoCoppi
Forum-lid
Berichten: 49
Lid geworden op: 18 mei 2015 22:03

Gebruikersavatar FaustoCoppi 21 jul 2015 22:52

Ze gaan elkaar zo huilend in de armen vallen. :D

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4691
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 21 jul 2015 23:08

Alle afleveringen zijn achteraf hier te bekijken. (geen livestream beschikbaar dacht ik)

http://sporza.be/cm/sporza/videozone/pr ... =1.2396079

Gebruikersavatar
Soap
Forum-lid
Berichten: 2351
Lid geworden op: 28 aug 2013 16:01
Locatie: Pijnacker

Gebruikersavatar Soap 22 jul 2015 08:21

monsieurpinot schreef:
de zwarten schreef:geen idee ivm livestream, maar ik raad je aan om het volume wat zachter te zetten. Het is duidelijk dat er twee brulboeien aan tafel zitten (en dan natuurlijk vooral Smeets, die man slorpt alle aandacht op).
haha ik las al ergens: Vive le Velo als gast bij Mart S (ipv andersom). :evil:
Laatste minuten van gezien......tenenkrommend die Mart, mag ik dat vinden? Ja dat mag ik..../kots/ :x

Ik vind zijn kennis geweldig over de sport, zijn passie er voor kan ik ook nog begrijpen, maar alles aan zijn gedrag en houding er om heen is gewoon irritant.
Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

Gebruikersavatar
vantheman
Forum-lid
Berichten: 608
Lid geworden op: 29 aug 2009 14:29
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar vantheman 22 jul 2015 08:32

Soap schreef:
monsieurpinot schreef:
de zwarten schreef:geen idee ivm livestream, maar ik raad je aan om het volume wat zachter te zetten. Het is duidelijk dat er twee brulboeien aan tafel zitten (en dan natuurlijk vooral Smeets, die man slorpt alle aandacht op).
haha ik las al ergens: Vive le Velo als gast bij Mart S (ipv andersom). :evil:
Laatste minuten van gezien......tenenkrommend die Mart, mag ik dat vinden? Ja dat mag ik..../kots/ :x

Ik vind zijn kennis geweldig over de sport, zijn passie er voor kan ik ook nog begrijpen, maar alles aan zijn gedrag en houding er om heen is gewoon irritant.
Zo blijkt maar weer dat meningen kunnen verschillen.
Ik heb gisteren genoten van Vive le Velo en het was goed om buenos nochs mi amor weer eens te horen op een zomeravond.

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4386
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 22 jul 2015 08:37

+1
Ik vond Mart goed en vooral de kennis over het leven van de sporter!
Verder vond ik Tour de Jour ook prachtig :)
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

ThijsvdnBerg
Forum-lid
Berichten: 206
Lid geworden op: 11 feb 2014 13:19

ThijsvdnBerg 22 jul 2015 09:05

Gek genoeg alles waar ik deze tour behoefte aan had haha. Heerlijke uitzending van Vive le Velo.
Uiteraard Mart Smeets weer verschrikkelijk zichzelf, nam bij vraag 1 van Vannieuwkerke gelijk heel het programma over. De combinatie van Mart en Rob Harmerling (wat een droeftoeter zeg) misschien nog wel veel verschrikkelijker, maar ik heb een uur lang geboeid zitten kijken.
En dat kwam met name door Vannieuwkerke die precies wist hoe met deze apparte gevalletjes om te gaan, klasse.

Wat trouwens ook wel gezegd mag worden is dat Michael Elijzen een welkome aanwinst is voor de analisten op tv. Inhoudelijke kennis, blijft niet in clichés praten en kan zaken helder uitleggen.

Plaats reactie