Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Shimano stopt met tripples

JPAR
Forum-lid HC

Gebruikersavatar JPAR 20 jul 2015 09:53

Komt er ook een 105 DI2?
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 20 jul 2015 12:19

bever schreef:Maar ik vraag me af of er in plaats van elkaars prestaties te bashen (wat heel makkelijk is als je er nooit bij bent), al een bron is opgedoken over de bewuste triples...
Als je tijd hebt misschien het hele topic rustig doorlezen. Dan zul je tot de conclusie komen dat er helemaal geen prestaties gebasht worden. Maar dat iemand oneigenlijke argumenten gebruikt om een triple af te wijzen.

buddo
Forum-lid

buddo 20 jul 2015 13:19

klimmer schreef:...merk ik op dat Campagnolo zowel in de jaren '80 van de vorige eeuw en nogmaals in de eerste jaren van de huidige eeuw gestopt is met de productie van triple crankstellen. Desondanks maken ze ze weer sinds enige jaren...
En weet je wat het mooie is bij Campagnolo? Je kunt een dubbel/triple/compact allemaal schakelen met dezelfde shifter ;)
Dus ook een groep die niet standaard met een triple leverbaar is, kun je voorzien van een triple crankstel van een ander merk. Een Campa triple voorderailleur er bij en klaar ;)

Maar... als ik niet oppas wordt het nu een Campa vs Shimano topic en dat is natuurlijk ook de bedoeling weer niet :).
Sweety2008 schreef: Ik gebruik bijna alleen het grote blad en achter pak ik dan het derde of vierde kleine blad (heb de tandjes nu niet geteld). Als ik me heel goed voel gebruik ik het allerkleinste blad.
Misschien bedoel je het grootste blad voor in combinatie met de grootste bladen achter? Een klein verzet achter betekent namelijk een groot blad aan de achterkant. Misschien komt daar de verwarring vandaan?

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 20 jul 2015 13:29

TumTumTum schreef:Pfff jemig wat een discussie.
Sweety2008 schreef:
Ik heb ook nooit gezegd dat een triple voor mietjes is.
Nee dat vind ik meer 53x11 opmerkingen en die heeft volgens mij nog niet in dit topic gepost. :mrgreen:

Shimano stopt met tripples.
Shimano is voor mietjes... 8-)

/rent hard weg

Even serieus, Sweety, had jij nou een 2e hands fiets gekocht? Kan het zijn dat je voorbladen gewoon al te erg versleten zijn? Wat zegt een fietsenmaker er van? Ik rij ook niet met een tripple, ik kom toch nooit in hoog gebergte dus het zal wat.
Overigens was het bij mij geen bewuste keuze, het zat nou eenmaal niet op de fiets die ik kocht, wist ik veel.
Ja hoor! Ik kan ook nooit eens gewoon lekker in een topic "lurken"!
Alles lichter dan 53x11 is voor mietjes, dat lijkt me logisch. En als het geen campa is, dan tel je sowieso niet mee. Ik hoef toch niet altijd álles uit te leggen zeker?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Sweety2008
Forum-lid

Gebruikersavatar Sweety2008 20 jul 2015 17:18

buddo schreef:
klimmer schreef:...merk ik op dat Campagnolo zowel in de jaren '80 van de vorige eeuw en nogmaals in de eerste jaren van de huidige eeuw gestopt is met de productie van triple crankstellen. Desondanks maken ze ze weer sinds enige jaren...
En weet je wat het mooie is bij Campagnolo? Je kunt een dubbel/triple/compact allemaal schakelen met dezelfde shifter ;)
Dus ook een groep die niet standaard met een triple leverbaar is, kun je voorzien van een triple crankstel van een ander merk. Een Campa triple voorderailleur er bij en klaar ;)

Maar... als ik niet oppas wordt het nu een Campa vs Shimano topic en dat is natuurlijk ook de bedoeling weer niet :).
Sweety2008 schreef: Ik gebruik bijna alleen het grote blad en achter pak ik dan het derde of vierde kleine blad (heb de tandjes nu niet geteld). Als ik me heel goed voel gebruik ik het allerkleinste blad.
Misschien bedoel je het grootste blad voor in combinatie met de grootste bladen achter? Een klein verzet achter betekent namelijk een groot blad aan de achterkant. Misschien komt daar de verwarring vandaan?
Nee ik bedoel het grote blad voor.
Ghost Nivolet 6LC

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 20 jul 2015 18:21

Hij vraagt niet naar wat je voor gebruikt, maar of je achter de grootste bladen bedoelt......

beezer
Forum-lid

Gebruikersavatar beezer 20 jul 2015 18:51

ik geef 't op .......... :ugeek:
Lid blazersgilde
Diverge Comp DSW
Allez DSWCen
Tarmac expert
Giant Advanced Pro

Nee_Nee
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Nee_Nee 21 jul 2015 09:35

Nadeel van Campa is voor mij de verkrijgbaarheid. Zelfs in het moederland, il Dolce Italia, waren reserve-onderdeeltjes slecht verkrijgbaar.

Sweety2008
Forum-lid

Gebruikersavatar Sweety2008 21 jul 2015 10:51

Jans schreef:Hij vraagt niet naar wat je voor gebruikt, maar of je achter de grootste bladen bedoelt......
Nee achter de grote bladen bedoel ik niet heb ze ook nog nooit gebruikt dit kun jr ook zien de tandjes zijn nog hartstikke nieuw.
Ghost Nivolet 6LC

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 21 jul 2015 12:23

Nee Nee schreef:Nadeel van Campa is voor mij de verkrijgbaarheid. Zelfs in het moederland, il Dolce Italia, waren reserve-onderdeeltjes slecht verkrijgbaar.
De verkrijgbaarheid van campa vind ik just heel prima. En dan vooral dat je elk los onderdeeltje nieuw kan bestellen. Zo brak bij mij laatst de kleine handel van de shifter. Via ebay een nieuwe besteld, en voor dertig euro (en wat uurtjes knutselen...) was ik weer geholpen.

Mega off topic uiteraard, maar kan hier geen kwaad geloof ik :P
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 21 jul 2015 12:35

Sweety2008 schreef:
Jans schreef:Hij vraagt niet naar wat je voor gebruikt, maar of je achter de grootste bladen bedoelt......
Nee achter de grote bladen bedoel ik niet heb ze ook nog nooit gebruikt dit kun jr ook zien de tandjes zijn nog hartstikke nieuw.
Ik snap werkelijk niet meer waarom je een racefiets met versnellingen gekocht hebt. Je gebruikt ze toch niet.
En waarom zou je naar het middenblad schakelen, en zoals je zegt onbedoeld naar het kleine blad, als je de grote tandwielen achter niet eens gebruikt.
Ik denk dat het beter is niet meer op je te reageren, want je doet er toch niets mee. Hoe lang is het geleden dat een flink aantal mensen gezegd heeft dat je eens wat lichter moet gaat rijden. Op het middenblad gebruik je dus ook altijd de twee kleinste achter, en dan durven te vertellen dat je daar geen 20km/u kunt fietsen.
Ik denk dat je eens naar de werkelijkheid moet kijken en niet naar je gedachtenspinsels moet luisteren.

bever
Forum-lid

bever 23 jul 2015 20:03

Jans schreef:
bever schreef:Maar ik vraag me af of er in plaats van elkaars prestaties te bashen (wat heel makkelijk is als je er nooit bij bent), al een bron is opgedoken over de bewuste triples...
Als je tijd hebt misschien het hele topic rustig doorlezen. Dan zul je tot de conclusie komen dat er helemaal geen prestaties gebasht worden. Maar dat iemand oneigenlijke argumenten gebruikt om een triple af te wijzen.
ehhmm..ja O.K. Jouw mening, ik denk er anders over, maar goed...

is er al een bron ?

Plaats reactie