Wat je in ieder geval kunt zeggen is dat het nogal shaky is mbt harde conclusies trekken maar het is meer een orde schatting..
In mijn berekening reken ik alle relevante krachten uit nl rol, helling, lucht en mechanische weerstand en reken dan weer om naar vermogen over de totale tijd.
Dat is inderdaad basale HAVO/VWO natuurkunde.
Met de kengetallen van Rob74 kom ik op het volgende resultaat:
Rol weerstand: 14.60 W (3%)
Hellingweerstand: 360.44 W (81%)
Luchtweerstand: 58.81 W (13%)
Mech. weerstand: 13.02 W (3%)
Totaal vermogen: 446,87 W -> op 71 Kg is dat dan 6.29 W/kg.
Het lijkt erop dat het model van de wetenschapper geen rekening houdt met de rol en mechanische weerstand en opzich zijn dat een guestimates of gefundeerde aannames.
Als je bijv gaat sleutelen aan de aerodynamica en bijv de meteorologische omstandigheden van die dag (luchtdichtheid) dan kan er een flinke spreiding op de getallen komen.
Zo ben ik ervan uit gegaan van een Cd*A factor (zeg maar frontale weerstandsoppervlak) van 0.4 m en een luchtdichtheid van 1.2 kg/m3.
Neem je een luchtdichheid van 1 kg/m3 dan kom je alweer 10 W lager uit, om maar eens wat te noemen.
Het artikel en de conclusies begrijp ik niet.
Geen idee waar die conclusies vandaan komen.meetbaar: 40 minuten en 45 seconden. Op basis daarvan kunnen we de door Froome ontwikkelde kracht berekenen, dat is 425 watt. Vervolgens concludeer ik dat de maximale aëroob ontwikkelde kracht voor Froome 60 watt bedraagt. Dit zijn allemaal wetenschappelijk aanvaarde modellen. Als we er vervolgens van uitgaan dat Froome 71 kilo weegt, dan kom ik tot de conclusie dat hij 7,04 watt per kilo ontwikkelt.