Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour 2015

Gebruikersavatar
vantheman
Forum-lid
Berichten: 608
Lid geworden op: 29 aug 2009 14:29
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar vantheman 17 jul 2015 17:49

Wel opvallend dat Mollema dezelfde tijd krijgt als Froome.
Ik dacht dat de drie kilometer regel alleen voor valpartijen van toepassing is.
Als je slecht gepositioneerd bent of denkt niet mee te kunnen in zo'n klimmetje, kan het wel lucaratief zijn om lek te rijden.
Mollema loopt zonder mee te hoeven sprinten op deze manier toch weer 10 seconden uit op zijn achtervolgens Barguil en Frank die de groep Froome in de sprint niet konden volgen.
Laatst gewijzigd door vantheman op 17 jul 2015 21:47, 4 keer totaal gewijzigd.

dejeep
Forum-lid
Berichten: 122
Lid geworden op: 09 jun 2011 11:55

dejeep 17 jul 2015 17:56

daniel1975 schreef:Zinderend was het wel ja (38gr :D )

Dat het schitterende finale was ben ik helemaal mee eens.
Maar wat doen die droeftoeterploegen op kop die er niks te zoeken hebbem? En zonder het continue monitoren van de voorsprong krijgen vluchters meer kans. Dan zie je ineens Ettix naar voren schuiven? Waarom?? Je weet toch dat dit een Rodriquez, Valverde, Sagan, etc aankomst is?
Op welke ploegen doel je? Het waren toch vooral saxo en giant en die hebben alle reden om op kop te rijden. Onderweg waren de procenten op kop te zien: volgens mij was dat 60% saxo, 35% giant en 5% mtn ( voor boasson hagen neem ik aan)
Natuurlijk wel jammer dat Kelderman het niet redt

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4691
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 17 jul 2015 18:37

daniel1975 schreef:........... Dan zie je ineens Ettix naar voren schuiven? Waarom?? Je weet toch dat dit een Rodriquez, Valverde, Sagan, etc aankomst is?
Stybar won de vorige keer op een vergelijkbare aankomst.

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 17 jul 2015 19:23

daniel1975 schreef:Zinderend was het wel ja (38gr :D )

Dat het schitterende finale was ben ik helemaal mee eens.
Maar wat doen die droeftoeterploegen op kop die er niks te zoeken hebbem? En zonder het continue monitoren van de voorsprong krijgen vluchters meer kans. Dan zie je ineens Ettix naar voren schuiven? Waarom?? Je weet toch dat dit een Rodriquez, Valverde, Sagan, etc aankomst is?
Ik nomineer "droeftoeterploeg" tot wielerwoord van 2015.:)

Ik vond het retespannend, ik zat in mijn eentje te schreeuwen op de bank. Jammer voor Sagan, weer net niet.
Die scheldpartij had ik ook gehoord. Wel vond ik het accent behoorlijk brits klinken voor een Fransman.
Was absoluut een Brit. Iemand van Sky die vond dat Peraud niet voor zijn fiets had moeten vallen? Gek dat de heren Ducrot en Dijkstra er niks over zeiden, hoorden ze dat niet?
Veni. Vidi. Fietsie.

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5738
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 17 jul 2015 19:25

lugosi schreef:
daniel1975 schreef:........... Dan zie je ineens Ettix naar voren schuiven? Waarom?? Je weet toch dat dit een Rodriquez, Valverde, Sagan, etc aankomst is?
Stybar won de vorige keer op een vergelijkbare aankomst.
Precies, met het hele peloton in zijn wiel.
Oh nee, er was nog iets gebeurt. :mrgreen: :twisted:

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4691
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 17 jul 2015 22:53

Theo V schreef:
lugosi schreef:
daniel1975 schreef:........... Dan zie je ineens Ettix naar voren schuiven? Waarom?? Je weet toch dat dit een Rodriquez, Valverde, Sagan, etc aankomst is?
Stybar won de vorige keer op een vergelijkbare aankomst.
Precies, met het hele peloton in zijn wiel.
Oh nee, er was nog iets gebeurt. :mrgreen: :twisted:
Inderdaad de belangrijkste concurrenten op zo'n aankomst; VanAvermaet en Sagan zaten in zijn wiel op dat moment, dat de gele trui viel en een paar klassementsrenners vielen had daar dan ook niets mee te maken. Dat Sagan en VanAvermaet niet wilden reageren omdat ze bang van mekaar waren deed niets af aan de actie van Stybar. Dacht je misschien dat Tony Martin of Contador daar gingen winnen :roll: .

ted038
Forum-lid
Berichten: 1489
Lid geworden op: 10 dec 2004 16:13
Locatie: Zwolle

ted038 17 jul 2015 23:08

Theo V schreef:
lugosi schreef:
daniel1975 schreef:........... Dan zie je ineens Ettix naar voren schuiven? Waarom?? Je weet toch dat dit een Rodriquez, Valverde, Sagan, etc aankomst is?
Stybar won de vorige keer op een vergelijkbare aankomst.
Precies, met het hele peloton in zijn wiel.
Oh nee, er was nog iets gebeurt. :mrgreen: :twisted:
Je moet er wel zitten, mocht er wat gebeuren 8-) DAAR rijden kost ook kracht ( meer dan in buik peloton je laten uitzakken) , en alhoewel het vaak niets oplevert (qua etappewinst), maar als je dan toch een ereplaats haalt, is in mijn optiek diegene ook de terechte winnaar, daar doe ik niets aan af ...
Dat dat niet iedere keer gebeurt, zoals vandaag, dat hoort bij t spelletje (anders zou t ook maar saai worden ....) Maar je zou maar weer eens geluk hebben 8-)

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 18 jul 2015 01:59

Dan zal ik het maar zeggen Prachtige en berensterke prestatie van Van Aevermaat en van zo ver beginnen , volhouden en de rest laten sterven , op ruime achterstand, uit zijn wiel gereden. Die man verdient dat dubbel en dik :roll:

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37663
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 18 jul 2015 20:22

Was vandaag te steil voor RG of is na 14dg het beste eraf? Hoop het eerste...
Less is bore

Gebruikersavatar
Serge du Temps
Forum-lid
Berichten: 208
Lid geworden op: 09 sep 2013 22:49

Gebruikersavatar Serge du Temps 18 jul 2015 20:35

Chris Froome ontvangt een golden shower tijdens de klim. WTF?! Hooligans nu ook in de wielersport. Las dat Porte ook een stomp kreeg. Triest!

klimman
Forum-lid
Berichten: 261
Lid geworden op: 10 apr 2008 20:03

klimman 18 jul 2015 21:47

RG is niet zo explosief. Misschien dat de achtervolging na de valpartij hem op het einde parten speelde. Hij was overigens vrij nuchter onder het tijdverlies.

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5738
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 18 jul 2015 22:46

lugosi schreef:
Theo V schreef:
lugosi schreef:Stybar won de vorige keer op een vergelijkbare aankomst.
Precies, met het hele peloton in zijn wiel.
Oh nee, er was nog iets gebeurt. :mrgreen: :twisted:
Inderdaad de belangrijkste concurrenten op zo'n aankomst; VanAvermaet en Sagan zaten in zijn wiel op dat moment, dat de gele trui viel en een paar klassementsrenners vielen had daar dan ook niets mee te maken. Dat Sagan en VanAvermaet niet wilden reageren omdat ze bang van mekaar waren deed niets af aan de actie van Stybar. Dacht je misschien dat Tony Martin of Contador daar gingen winnen :roll: .
Ik wil zeker niets afdoen aan de renner Stybar, groot talent, goede coureur.
Maar ik vraag me af of hij ook gewonnen als die valpartij er niet was geweest.
Het aantal kanshebbers was daardoor wel verminderd.

Plaats reactie