Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

kleuromschakeling fotochromisch glas snel? Zo ja, welke?

mimarron
Forum-lid
Berichten: 376
Lid geworden op: 15 dec 2009 09:21
Locatie: Randstad

mimarron 02 jun 2015 09:37

ben ook op zoek , maar kan nergens de losse lens vinden voor de radar path vented photochromic
wil wel een vented ivm droge ogen ed beslaan

weet iemand een site toevallig waar de lens los te krijgen is zoals beschreven
Sensa GF 2022
Eddy Merckx EMX525 Ultegra...2016 ( verkocht )
Koga BeachRacer 2016 ( verkocht )

henkv
Forum-lid
Berichten: 1384
Lid geworden op: 27 dec 2006 19:15
Locatie: Annecy (FR)
Contact

henkv 02 jun 2015 10:52

amclassic-fan schreef:Mijn Oakley photochromatische glas wordt overigens steeds minder donker. Het is bij mij nu meer een heel hip clear glas.
Ook mijn bbb winner ph wordt nog nauwelijks donkerder. Wellicht dat die nog een facor 1 haalt.

Dat is iets dat ook wordt aangegeven in de specs maar het is harder gegaan dan gehoopt. Mijn volgende bril wordt er weer een met 3 verschillende glazen. Toch wel jammer want hoewel het dan misschien niet snel genoeg gaat voor sommigen in tunnels, was het toch wel aanmerkelijk beter dan vast donker glas. En 1 bril voor dag en nacht vond ik toch ook wel handig. Een 2é bril/glas in je achterzakje neemt aardig wat plaats in (zeker als je wat langere ritten rijdt en je zakjes propvol zitten) en op die plek is de boel ook aardig kwetsbaar, en natuurlijk 'gedoe' als het tijd wordt voor andere glazen.

Nou is die bergzon aardig fel, wellicht dat dat de aftakeling versneld heeft?
Mijn trainingen op bikeplanner.com

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 02 jun 2015 21:24

Gewoon even je bril een nachtje in de diepvrieser, dat werkt echt voor meekleurend glas. De moleculen die verantwoordelijk zijn voor de kleuring reageren heel sterk op temperatuur en met een nacht in de diepvrieser activeer je de werking weer opnieuw.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

breeze
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 28 mar 2015 23:02

breeze 02 jun 2015 21:47

OK, bedankt voor de info allemaal.

Misschien is het vooral met het oog op het mtb-en en het feit dat ik eigenlijk maar 1 bril wil, goed om ook te kijken naar brillen met verwisselbare glazen.

Iemand goede adviezen hierover?

Plaats reactie