Alles over vakanties op én met de fiets

11-steden tocht

Gebruikersavatar
Matthijs1973
Forum-lid
Berichten: 444
Lid geworden op: 25 sep 2012 08:26
Locatie: Zeist

Gebruikersavatar Matthijs1973 23 mei 2015 12:00

op de site staan wel enkele tips mbt voeding en dergelijke. http://www.fietselfstedentocht.nl/nl-NL/fietstips

Tijdens de fietselfstedentocht krijg je in Bartlehiem een appel aangeboden door Poiesz Supermarkten, in Bolsward een beker pittige soep en in Stavoren een zuiveldrankje.

Nieuw op de route zijn dit jaar 3 ravitailleringsposten nabij de stempelposten in de steden Dokkum, Bolsward (doorkomst) en Stavoren. Op deze posten vind je o.a. EHBO, een massagepost, fietsenmaker, watertappunten, extra toiletvoorzieningen en een versnapering.

Uiteraard zul je op pinkstermaandag langs de route de horecabedrijven open vinden voor het nuttigen van een smakelijk broodje, bakje koffie of iets anders en als het warm is een verfrissend drankje.

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5220
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 23 mei 2015 14:06

Wolfhound32 schreef:We komen wel even op visite in Ljouwert. ;)

Oh nee.... Jij rijdt ook! Maar, als jij nou eens héél snel doorfietst, ben je al terug als wij langs komen. :D
:mrgreen:
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 23 mei 2015 15:31

En jullie weten het he,,,als je een heel klein vrouwtje op een heel klein geel-zwart fietsje langs ziet komen hard juichen.
Veni. Vidi. Fietsie.

Gebruikersavatar
Wolfhound32
Forum-lid
Berichten: 1861
Lid geworden op: 13 nov 2013 07:06
Locatie: Dronten

Gebruikersavatar Wolfhound32 23 mei 2015 17:07

Dat gaan we zeker doen. En lekker meerijden in waaier. Hoe laat start je?
__________________
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 23 mei 2015 20:50

Groep 22, 10 voor 8 pas. "uitslapen".
Veni. Vidi. Fietsie.

Gebruikersavatar
Wolfhound32
Forum-lid
Berichten: 1861
Lid geworden op: 13 nov 2013 07:06
Locatie: Dronten

Gebruikersavatar Wolfhound32 23 mei 2015 21:52

Wij rijden in groep 19. We zitten dus vlak bij elkaar. Ik ga opletten of er een rap klein vrouwtje op een zwart-geel fietsje voorbij komt in elk geval. ;)
__________________
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1704
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 25 mei 2015 15:11

Voor de thuisblijvers/ volgers.

Op omroep friesland is nu een live verslag van de 11 stedentocht te volgen.
Zender zit in ons kpn pakket op kanaal 502
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Gebruikersavatar
jeroenkuiper
Forum-lid
Berichten: 1090
Lid geworden op: 31 mei 2010 00:20
Locatie: wolvega

Gebruikersavatar jeroenkuiper 25 mei 2015 20:42

Vanmiddag nog even wezen kijken bij mijn 2 vrienden die hem wel reden, ikzelf uitgeschakeld door hersenschudding door MTB ongeluk dus helaas moest ik van de zijlijn toezien.

weer was prima vandaag, weinig wind, en volgens mij alleen laatste stuk vanaf Balk stond de wind op kop en trok die ook iets in kracht aan.

Heb me wel verbaasd over de staat van sommige fietsen die voorbij komen. enorm veel knarsende tandwielen horen voorbij komen en mensen opgepropt op een te klein frame of in de uitstrekstand op een veel te groot frame. Dan is 230km volgens mij echt geen pretje..

respect voor de groep handwielrenners die ook meededen, dat lijkt me zo ontzettend veel zwaarder.
Afbeelding

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5220
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 25 mei 2015 20:49

Het was een prima tocht. Vanaf Dronrijp stond de wind op kop, maar hij draaide ook geregeld. Het stuk vanaf Balk was inderdaad pittig door de wind. Maar waren toch mooi op tijd terug.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

jeroenr
Forum-lid
Berichten: 582
Lid geworden op: 07 okt 2008 21:17

jeroenr 25 mei 2015 21:00

Prima georganiseerd en wat me vooral opviel was de hoeveelheid verkeersregelaars. Je hoefde vrijwel nergens te stoppen. Iets warmer weer was misschien wat lekkerder geweest, maar in lange kleding was het allemaal goed te doen. Ook deze keer weer een relatief vroege startgroep (4), dus geen idee hoe het met de drukte later op de dag zat, maar in de ochtend en vroege middag was het goed fietsen.
Cervélo & Cannondale

bluv107
Forum-lid
Berichten: 1785
Lid geworden op: 13 aug 2008 15:33
Locatie: Nieuw Oosteinde

bluv107 25 mei 2015 22:45

Wij - startgroep 16, met reële starttijd 07u30 - waren om 17u30 binnen en er werd op dat moment omgeroepen dat er 4000 mensen binnen waren. Ik vond het stuk vanaf Stavoren vanwege de wind behoorlijk pittig!
It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton

Gebruikersavatar
Wolfhound32
Forum-lid
Berichten: 1861
Lid geworden op: 13 nov 2013 07:06
Locatie: Dronten

Gebruikersavatar Wolfhound32 26 mei 2015 08:46

Ik wil de organisatie en de vrijwilligers enorm bedanken. Zij hebben er voor gezorgd dat we goed konden doorrijden zonder al te veel oponthoud.
Helaas waren 2 van de 4 waarmee we op pad waren niet al te snel. Mijn buurman en ik hebben daarom steeds lang gewacht bij de stempelposten tot we weer bij elkaar waren om vervolgens weer met snelle groepjes er vandoor te gaan. Juist dat verbaasde me eigenlijk, dat dat mogelijk was. Ondanks het feit dat het een toertocht was, hebben we bij tijd en wijle behoorlijk doorgetrokken met groepjes. En als je dan door die pittoreske dorpjes komt denderen, krijg je toch een beetje een Tour de France gevoel. :mrgreen:
__________________
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.

Plaats reactie