Alles over vakanties op én met de fiets

Amstel Gold Race toerversie 2015 (zaterdag 18 april)

GiantDefy1
Forum-lid
Berichten: 610
Lid geworden op: 20 sep 2013 20:20

GiantDefy1 08 apr 2015 21:53

Ik ook.

Rustig beetje bijtrainen en genieten.

herrvoss
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 mar 2013 19:18

herrvoss 13 apr 2015 17:11

Hoi, ik bereid me graag voor met een lijstje met de opeenvolgende beklimmingen maar voor deze tocht (de 250km versie) vind ik nergens iets duidelijks van terug. Kan er mij hier iemand mee helpen?
Mvg,
HerrVoss

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5743
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 13 apr 2015 19:39

Ik zou gewoon op de site kijken.
Als je de routebeschrijving bekijkt komen ze allemaal voorbij.

Gebruikersavatar
stevendbr
Forum-lid
Berichten: 128
Lid geworden op: 17 jul 2012 21:26

Gebruikersavatar stevendbr 13 apr 2015 20:27

Voor het eerst de 240 km dit jaar.

Ben een aardig getrainde fietser, maar toch "spannend" omdat ik niet eerder een dergelijke afstand heb afgewikkeld. Verste tot dusverre was in de Ardennen, ca. 170 km.

Hoe pakken jullie het aan qua eten als je zolang op het zadel zit? Je kunt jezelf de ganse dag volstauwen met peperkoek en banaantjes, maar is het niet lekker om halverwege een keer een bordje pasta o.i.d. weg te stoppen? Dat het niet zo praktisch is op een dag als de AGR, dat klopt... Maar ik denk dat ik het nodig zal hebben.
Canyon Aeroad 8.0 Di2
Cannondale CAADX

Gebruikersavatar
JorgV
Forum-lid
Berichten: 214
Lid geworden op: 10 jul 2014 19:18

Gebruikersavatar JorgV 13 apr 2015 21:15

Hoe laat vertrekken jullie ongeveer? Ik ga alleen, maar om 150 kilometer in mijn eentje te moeten fietsen, dat vind ik ook niet echt prettig. Probleem is alleen dat het OV mij pas om 10.00 uur in Valkenburg kan brengen (en dan moet ik nog mijn startnummer en dergelijke halen) , is dan de meute al helemaal vertrokken en niet meer bij te halen, of valt dat allemaal wel mee?

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15959
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 13 apr 2015 21:27

JorgV schreef:Hoe laat vertrekken jullie ongeveer? Ik ga alleen, maar om 150 kilometer in mijn eentje te moeten fietsen, dat vind ik ook niet echt prettig. Probleem is alleen dat het OV mij pas om 10.00 uur in Valkenburg kan brengen (en dan moet ik nog mijn startnummer en dergelijke halen) , is dan de meute al helemaal vertrokken en niet meer bij te halen, of valt dat allemaal wel mee?
Geen idee hoe het bij de AGR is maar als het net zoals bij andere tochten is.
Dan vrees ik dat iedereen die een beetje sportief wil fietsen tegen dan al zal vertrokken zijn.

Het leuke is dat je, door wat later te vertrekken, erg veel deelnemers kan inhalen en dat is toch leuker dan ingehaald worden :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

hvg5776
Forum-lid
Berichten: 186
Lid geworden op: 30 nov 2014 21:03
Locatie: Hoogeveen

hvg5776 13 apr 2015 21:38

De 240km rijders hebben dan de 90km lus er al op zitten en beginnen dan ook aan de 150km lus. Dus helemaal alleen ben je nooit.
T=100

Gebruikersavatar
JorgV
Forum-lid
Berichten: 214
Lid geworden op: 10 jul 2014 19:18

Gebruikersavatar JorgV 13 apr 2015 21:39

Haha dat is goed voor het zelfvertrouwen inderdaad ;)!

Misschien toch maar de auto van mijn vriendinnetje losweken, dan kan ik eerder vertrekken.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6100
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 14 apr 2015 09:58

stevendbr schreef:Hoe pakken jullie het aan qua eten als je zolang op het zadel zit? Je kunt jezelf de ganse dag volstauwen met peperkoek en banaantjes, maar is het niet lekker om halverwege een keer een bordje pasta o.i.d. weg te stoppen? Dat het niet zo praktisch is op een dag als de AGR, dat klopt... Maar ik denk dat ik het nodig zal hebben.
Dit is vrij persoonlijk denk ik. Maar het zou mij te veel tijd kosten en daarna veel moeite om op gang te komen (in 1x hele volle maag, na een uurtje of wat stil zitten).

Ik zou de dag/2 dagen ervoor goed (ruim voldoende) eten. Probeer zo veel als mogelijk te ontbijten. En heb persoonlijk altijd het liefst zo veel mogelijk vast voedsel naar binnen. Dus fruitrepen, ontbijtkoeken, krentebollen, bananen. grosso modo elke 30km 1 unit.
Als je dan 1 bidon water en 1 bidon sportdrank hebt, dan krijg je via de sportdrank ook de nog het nodige nuttige binnen. En dan kom je de dag wel door.
Op een gegeven moment zal je maag alle zoete meuk niet meer heel fijn vinden (misschien), daarom goed verdelen.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 14 apr 2015 10:10

stevendbr schreef:Voor het eerst de 240 km dit jaar.

Ben een aardig getrainde fietser, maar toch "spannend" omdat ik niet eerder een dergelijke afstand heb afgewikkeld. Verste tot dusverre was in de Ardennen, ca. 170 km.

Hoe pakken jullie het aan qua eten als je zolang op het zadel zit? Je kunt jezelf de ganse dag volstauwen met peperkoek en banaantjes, maar is het niet lekker om halverwege een keer een bordje pasta o.i.d. weg te stoppen? Dat het niet zo praktisch is op een dag als de AGR, dat klopt... Maar ik denk dat ik het nodig zal hebben.
Ik begin na een uurtje al met eten. Pak hem beet ieder half uurtje wat naar binnen werken (niet teveel, een reepje, boterhammetje, of banaantje) en blijf daarbij goed drinken. Bij de verzorgingsposten eet ik ook wat en gooi ik de achterzakken weer vol. Ik blijf goed afwisselen tussen zoet en hartig (mijn spijsverteringskanaal krijgt last van alleen maar zoetigheid). Uiteindelijk kan je lichaam maar zo'n 70-90gram koolhydraten per uur verwerken, dus volproppen heeft geen enkele zin.

Ga vooral niet zitten en een groot bord naar binnen werken. Al je energie gaat naar je spijsverteringskanaal en je benen voelen daarna loodzwaar aan.

Veel plezier!
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Der Schlucht
Forum-lid
Berichten: 165
Lid geworden op: 12 nov 2014 22:35

Der Schlucht 14 apr 2015 10:43

X
Laatst gewijzigd door Der Schlucht op 14 apr 2015 20:39, 1 keer totaal gewijzigd.

tommeke14
Forum-lid
Berichten: 1994
Lid geworden op: 24 okt 2008 22:57

tommeke14 14 apr 2015 11:03

Lcsmet schreef:
JorgV schreef:Hoe laat vertrekken jullie ongeveer? Ik ga alleen, maar om 150 kilometer in mijn eentje te moeten fietsen, dat vind ik ook niet echt prettig. Probleem is alleen dat het OV mij pas om 10.00 uur in Valkenburg kan brengen (en dan moet ik nog mijn startnummer en dergelijke halen) , is dan de meute al helemaal vertrokken en niet meer bij te halen, of valt dat allemaal wel mee?
Geen idee hoe het bij de AGR is maar als het net zoals bij andere tochten is.
Dan vrees ik dat iedereen die een beetje sportief wil fietsen tegen dan al zal vertrokken zijn.

Het leuke is dat je, door wat later te vertrekken, erg veel deelnemers kan inhalen en dat is toch leuker dan ingehaald worden :)
Ik heb 'm in 2010 gefietst met een groep en toen wij startten waren ze de startboog al aan het afbreken. Het voordeel; overal niet ontzettend op de weg, want de meute was al voorbij.

Plaats reactie