Ik ga niet over je budget natuurlijk en weet dus ook niet hoeveel € 1.600 voor jou is maar zou de beslissing voor een zeer groot gedeelte (het grootste gedeelte) af laten hangen van het feit of de geometrie geschikt is voor je. Te veel mensen kiezen in mijn beleveving eerst een bepaald model en dan bekijken ze hoe deze vaak met allerlei kunstgrepen (spacers, stuurpennen van de buiten categorie etc.) enigzins pas gemaakt kan worden. Met name aeroframes met veel spacers is in mijn ogen not done.frankdewildt schreef: Heb momenteel een Ultimate AL 9.0 uit 2012. Wil over een tijdje mee gaan doen aan wedstrijden en in de zomer in de Alpen fietsen. En nu het wat langer licht is buiten wordt er elke avond wel een rit gemaakt. De Aeroad SLX ziet erg mooi uit natuurlijk maar 1600 euro is veel geld.
Canyon
No pain no gain, no guts no glory!
- frankdewildt
- Forum-lid
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 28 jul 2010 15:06
- Locatie: Nederasselt
Bedankt voor de tip! Het feit is dus dat je op een Aeroad meer voorover zit dan op een Aero SL?dieseltje schreef:Ik ga niet over je budget natuurlijk en weet dus ook niet hoeveel € 1.600 voor jou is maar zou de beslissing voor een zeer groot gedeelte (het grootste gedeelte) af laten hangen van het feit of de geometrie geschikt is voor je. Te veel mensen kiezen in mijn beleveving eerst een bepaald model en dan bekijken ze hoe deze vaak met allerlei kunstgrepen (spacers, stuurpennen van de buiten categorie etc.) enigzins pas gemaakt kan worden. Met name aeroframes met veel spacers is in mijn ogen not done.frankdewildt schreef: Heb momenteel een Ultimate AL 9.0 uit 2012. Wil over een tijdje mee gaan doen aan wedstrijden en in de zomer in de Alpen fietsen. En nu het wat langer licht is buiten wordt er elke avond wel een rit gemaakt. De Aeroad SLX ziet erg mooi uit natuurlijk maar 1600 euro is veel geld.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1790
- Lid geworden op: 22 aug 2006 15:22
Je schrijft dat je een AL rijdt. Als je hier goed op zit dan is de CF SL toch vrijwel identiek qua geometrie. De Aeroad heeft een langere bovenbuis waardoor je iets gestrekter zit en een smaller stuur waardoor je houding iets meer aero wordt. Weet niet of je hier veel problemen mee ondervind en of je nog flexibel genoeg bent in je onderrug, heup etc. Denk dat de CF misschien de betere keus zou zijn. Blijft lastig. Heb je 1600 euro over voor nieuwe kleren, schoenen, helm, vermogensmeter, nieuwe garmin, lichtere wielen etc......
- frankdewildt
- Forum-lid
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 28 jul 2010 15:06
- Locatie: Nederasselt
Ik verwacht dan dat de CF SL een betere keus zal zijn. Flexibiliteit zal het probleem niet zijn, maar op een CF zit ik denk iets comfortabeler dan op de Aeroad. En Ultegra ligt zoals ik de meningen hoor niet ver van Dura Ace af qua kwaliteit.patmaessen schreef:Je schrijft dat je een AL rijdt. Als je hier goed op zit dan is de CF SL toch vrijwel identiek qua geometrie. De Aeroad heeft een langere bovenbuis waardoor je iets gestrekter zit en een smaller stuur waardoor je houding iets meer aero wordt. Weet niet of je hier veel problemen mee ondervind en of je nog flexibel genoeg bent in je onderrug, heup etc. Denk dat de CF misschien de betere keus zou zijn. Blijft lastig. Heb je 1600 euro over voor nieuwe kleren, schoenen, helm, vermogensmeter, nieuwe garmin, lichtere wielen etc......
-
- Forum-lid
- Berichten: 165
- Lid geworden op: 25 apr 2014 11:53
en nog winnen daarna ook... Let op z'n vorkje! [WINKING FACE]
Verschil is datRuudRuud schreef:Waar is dit spul dan zo goedkoop te krijgen? Een hele snelle zoektocht levert een euro of 12, 13, 14 op inclusief verzenden..zlyrinx schreef:Die tape IS NoTube rim tape. Gebruik het zelf ook en werkt prima.Lcsmet schreef:
Even gekeken en die tape is merkelijk goedkoper dan de Stan NoTube rim tape.
Blijven je banden een beetje op druk?
Niet veel goedkoper dan met een kartonnetjes van Stan's er omheen
a) het nog steeds goedkoper is dan Notubes (11,70 euro via ebay)
b) je in plaats van +-10 meter op de rol +-66 meter op de rol krijgt, dus alle toekomstige wielen ook kan voorzien.
- arnoudrace
- Forum-lid
- Berichten: 875
- Lid geworden op: 30 mei 2009 01:11
- Locatie: Delft
Frame binnen vandaag: meteen bouwen natuurlijk! Alleen nog stuurlintje.
Canyon ultimate CFSL '16 Rotor/DA 9001 mix, Reynolds Assault + Strike
Canyon Inflite CF
Canyon Inflite CF
-
- Forum-lid
- Berichten: 165
- Lid geworden op: 25 apr 2014 11:53
Arnaudrace, vanwaar haal jij die shimano stickers? Ik zoek deze al tijdje, naast de witte mavic stickers.
-
- Forum-lid
- Berichten: 165
- Lid geworden op: 25 apr 2014 11:53
Arnaudrace, vanwaar haal jij die shimano stickers? Ik zoek deze al tijdje, naast de witte mavic stickers.
Banden blijven prima op druk tot nu toeLcsmet schreef:Even gekeken en die tape is merkelijk goedkoper dan de Stan NoTube rim tape.bigfloor schreef:
Edit : Giant P-SLR wielen, tubeless gemaakt met Tesa 4289 tape, Schwalbe Tubeless ventielen+verlenging en dan Schwalbe One Tubeless banden erop
Blijven je banden een beetje op druk?
Edit: en 66m op een rol is meer dan genoeg
Laatst gewijzigd door bigfloor op 31 mar 2015 08:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Canyon Aeroad in 2XL: 2022 CF SLX, Ultimate in 3XL: CF SL 2018 EL & AL SLX (Tacx NEO)