Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5562
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 29 mar 2015 09:50

Stuntman Mike schreef:Ja helaas regelmatig, was al bij de oude versie en nu weer...
Niet zo vreemd natuurlijk als je ziet hoeveel er met de Conti's rijden, als 10% hier al zijn pech gevalletjes zou melden, zou dit een heel negatief beeld vormen over deze band.

De 90% tevreden gebruikers die erop rijden tot de band vierkant is hoor je vaak niet!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Gebruikersavatar
imarc
Forum-lid
Berichten: 196
Lid geworden op: 08 mar 2006 22:01

Gebruikersavatar imarc 29 mar 2015 13:50

colnagofreak schreef:
Stuntman Mike schreef:Ja helaas regelmatig, was al bij de oude versie en nu weer...
Niet zo vreemd natuurlijk als je ziet hoeveel er met de Conti's rijden, als 10% hier al zijn pech gevalletjes zou melden, zou dit een heel negatief beeld vormen over deze band.

De 90% tevreden gebruikers die erop rijden tot de band vierkant is hoor je vaak niet!
Sinds ik Parijs - Roubaix op mijn Canyon heb gereden op Conti's gp4000 25mm wil ik niet meer anders. Blijft gewoon een superband.

dnmvisser
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 02 nov 2013 22:15

dnmvisser 29 mar 2015 20:23

Vandaag even lekker uitgewaaid met m'n Aeroad CF SLX tijdens de Omloop van Zandvoort.
Ergens in de buurt van Haarlem zaten een paar bruggetjes waar ik met snelheid overheen ging. Na de landing deed de rechter shifter van m'n Ultegra Di2 het niet meer.
Thuisgekomen dacht ik dat de crash prevention was ingekicked. Maar na een reset deed ie het nog steeds niet.
Toen maar de Shimano diagnostische software gedownload en e.e.a. aangesloten. De rechter shifter werd niet meer herkend.
Bartape eraf gepulkt, en toen bleek dat het stekkertje los was geraakt :oops:
Afbeelding

Gebruikersavatar
frankdewildt
Forum-lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 28 jul 2010 15:06
Locatie: Nederasselt

Gebruikersavatar frankdewildt 30 mar 2015 09:06

Krijg je met het basislidmaatschap bij KNWU ook korting bij Canyon?

Gebruikersavatar
jackbrown
Forum-lid
Berichten: 720
Lid geworden op: 28 mar 2005 18:31

Gebruikersavatar jackbrown 30 mar 2015 09:18

Pagina 737 van dit topic:
Der Schlucht schreef:Copy past van een ander wielerforum:

----- Forwarded Message -----
From: Netherlands | Canyon Bicycles GmbH <Netherlands@canyon.com>
To:
Sent: Wednesday, May 21, 2014 4:57 PM
Subject: Re: [Ticket#2014052110006241] contact van http://www.canyon.com
Beste Maarten-Jan,

Bedankt voor je e-mail en interesse in Canyon.

Ook een basislidmaatschap voldoet voor de licentiehouderskorting. De procedure en de fietsen die deelnemen aan dit programma staan hier uitgelegd: https://www.canyon.com/_nl/service/sponsoring.html.
....
Voor een DHZ met een beetje handigheid zou het geen probleem moeten zijn een frame zelf af te monteren. Alleen het inpersen van het bottombracket en de balhoofdlagers heb je wel specifiek gereedschap voor nodig.

Hartelijke groet,

Het Canyon Bicycles Team...
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."

Gebruikersavatar
frankdewildt
Forum-lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 28 jul 2010 15:06
Locatie: Nederasselt

Gebruikersavatar frankdewildt 30 mar 2015 12:31

Ik twijfel momenteel erg tussen de AEROAD CF SLX 9.0 en de ULTIMATE CF SL 9.0 AERO zit natuurlijk een flink prijsverschil (krijg wel korting wegens KNWU). Maar is Dura-Ace en het frame van de Aeroad de meerprijs waard van 1600 euro?

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15826
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 30 mar 2015 12:36

bigfloor schreef:
Edit : Giant P-SLR wielen, tubeless gemaakt met Tesa 4289 tape, Schwalbe Tubeless ventielen+verlenging en dan Schwalbe One Tubeless banden erop
Even gekeken en die tape is merkelijk goedkoper dan de Stan NoTube rim tape.

Blijven je banden een beetje op druk?
I know myself like no one else
Nothing to defend

Frankfiets
Forum-lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 29 jul 2013 13:27
Locatie: Wijchen

Frankfiets 30 mar 2015 12:37

Ik heb de sl 9.0 earo en die bevalt me erg goed. Ook de ultregra groep is top. Het belangrijkste verschil is de diepere zit bij de aeroad. De vraag is of je dat wilt en kunt. Of het de 1600 euro waard is weet ik niet, je zult er niet veel harder door fietsen. Mooi is het natuurlijk wel.

zlyrinx
Forum-lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 16 jul 2007 20:46

zlyrinx 30 mar 2015 12:38

Lcsmet schreef:
bigfloor schreef:
Edit : Giant P-SLR wielen, tubeless gemaakt met Tesa 4289 tape, Schwalbe Tubeless ventielen+verlenging en dan Schwalbe One Tubeless banden erop
Even gekeken en die tape is merkelijk goedkoper dan de Stan NoTube rim tape.

Blijven je banden een beetje op druk?
Die tape IS NoTube rim tape. Gebruik het zelf ook en werkt prima.

RuudRuud
Forum-lid
Berichten: 663
Lid geworden op: 26 dec 2013 11:29

RuudRuud 30 mar 2015 12:39

Wat is het doel van je fiets? Er zit nogal wat verschil in namelijk..

Waarom twijfel je tussen deze twee en waarom niet een eerlijk vergelijk tussen twee Ultegra fietsen (Aeroad 7.0)? Of twee DA fietsen :)

RuudRuud
Forum-lid
Berichten: 663
Lid geworden op: 26 dec 2013 11:29

RuudRuud 30 mar 2015 12:42

zlyrinx schreef:
Lcsmet schreef:
bigfloor schreef:
Edit : Giant P-SLR wielen, tubeless gemaakt met Tesa 4289 tape, Schwalbe Tubeless ventielen+verlenging en dan Schwalbe One Tubeless banden erop
Even gekeken en die tape is merkelijk goedkoper dan de Stan NoTube rim tape.

Blijven je banden een beetje op druk?
Die tape IS NoTube rim tape. Gebruik het zelf ook en werkt prima.
Waar is dit spul dan zo goedkoop te krijgen? Een hele snelle zoektocht levert een euro of 12, 13, 14 op inclusief verzenden..

Niet veel goedkoper dan met een kartonnetjes van Stan's er omheen :)

Gebruikersavatar
frankdewildt
Forum-lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 28 jul 2010 15:06
Locatie: Nederasselt

Gebruikersavatar frankdewildt 30 mar 2015 13:07

RuudRuud schreef:Wat is het doel van je fiets? Er zit nogal wat verschil in namelijk..

Waarom twijfel je tussen deze twee en waarom niet een eerlijk vergelijk tussen twee Ultegra fietsen (Aeroad 7.0)? Of twee DA fietsen :)
Heb momenteel een Ultimate AL 9.0 uit 2012. Wil over een tijdje mee gaan doen aan wedstrijden en in de zomer in de Alpen fietsen. En nu het wat langer licht is buiten wordt er elke avond wel een rit gemaakt. De Aeroad SLX ziet erg mooi uit natuurlijk maar 1600 euro is veel geld.

Plaats reactie