Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

Gebruikersavatar
Nepq
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 feb 2015 14:36
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Nepq 18 mar 2015 18:25

Mijn fiets staat gepland om ergens deze week verzonden te worden, maar helaas nog steeds geen bericht ontvangen dat zij is verzonden.
En nu staat mijn model/maat (Ultimate AL SLX 9.0, 2XL) ook nog eens op uitverkocht sinds vandaag, dus hoop dat ik een van de laatste ben die hem dan nog krijgt. Heb geen zin om weken/maanden te wachten..
Canyon Ultimate AL SLX 9.0

brekson
Forum-lid
Berichten: 1288
Lid geworden op: 27 mei 2008 15:55
Locatie: Grensstreek

brekson 18 mar 2015 19:13

Effz bellen. Zij kunnen in het systeem zien hoe en wat
Ultimate CF SL DISC 9.0 DI2, Speci Turbo S, Sworks Venge

Gebruikersavatar
Nepq
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 feb 2015 14:36
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Nepq 18 mar 2015 22:47

brekson schreef:Effz bellen. Zij kunnen in het systeem zien hoe en wat
Ik had ze al gemaild. Staat nog steeds in de planning voor deze week, ik moet gewoon geduld hebben tot die verzonden wordt, al heb ik dat niet echt haha ;)
Canyon Ultimate AL SLX 9.0

Ariekepieke
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 mar 2015 20:58

Ariekepieke 20 mar 2015 14:12

Ik heb in december een Canyon CF SL frame besteld. Deze zou in week 13 geleverd worden. Ik zit al de hele week met smart te wachten, maar vandaag kreeg ik een mailtje dat het twee weken langer gaat duren wegens onverwachte drukte :-(

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3529
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 20 mar 2015 17:35

hmm, over die van mij gemaild, die staat nog steeds voor de allerlaatste week (letterlijk woorden van canyon) gepland. IK denk dat ze daar dus niet volgende week mee bedoelen maar echt de laatste dagen van maart
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

dezwartevanbrakel
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 07 apr 2014 13:36

dezwartevanbrakel 20 mar 2015 21:09

Gewoon even geduld hebben, heb hetzelfde meegemaakt 4 maand wachten...dan 2 weken uitgesteld.
Laatse week dan op donderdagavond verstuurd en vrijdagmiddag geleverd...
Eenmaal geleverd denk je niet meer terug aan die wachttijd maar is het 100% genieten...

Balaya
Forum-lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 15 jan 2014 10:09

Balaya 20 mar 2015 22:18

Beste liefhebbers,

Graag had ik eens een aantal meningen gehoord over de mid-compact crankstellen die Canyon nu standaard levert op zijn racefietsen. Ik ben er echt niet voor te vinden... Misschien dat de mening van andere mensen mij helpt om het idee achter de mid-compact beter te begrijpen.

Men zegt vaak dat de dit soort crankstellen de voordelen van een compact en dubbel combineren. Mijn inziens combineert het vooral de nadelen van een compact en dubbel. Laat mij eerst even mijn eigen situatie uit de doeken doen. Ik rijd met een Ultimate AL 9.0 met compact crankstel waarbij ik het binnenblad vervangen heb door een 39t om in de vlakke polders een deftige kettinglijn te behouden. De 34t gebruik ik als ik de Ardennen of bergen in ga. Het buitenblad met 50t is voor mij en veel andere wielertoeristen ruim groot genoeg om snelheid te maken, te sprinten e.d. Dus ik kocht een compact met een extra binnenblad van 39t en zo kan ik perfect uit de voeten op het vlakke en (hoog)gebergte.
Nu gooit men die mid-compact crankstellen standaard op de racefietsen bij Canyon met 52t en 36t. Die 36t is naar mijn mening te klein voor het vlakke polderland en te groot voor het hooggebergte. Het buitenblad met 52t is ook te veel van het goede voor mij. Als ik een mid-compact kocht dan zou ik twee of drie extra bladen moeten bijkopen, namelijk een 34t, 39t en 50t.

Samengevat. Waar een compact nog geschikt is voor het hooggebergte en mits uitbreiding van een groter binnenblad perfect is voor het vlakke, moetje op een mid-compact al snel twee binnenbladen extra aanschaffen en misschien zelfs een kleiner buitenblad.

Tijdens het schrijven van deze post realiseerde ik me dat ik misschien wat aan het 'ouwehoeren' ben, maar het is echt iets waar ik al redelijk wat gedachten in gestoken heb.

En ok, het is een simpel klusje om kettingbladen te wisselen en die kettingbladen kosten de wereld niet, maar het irriteert me dat ze bij Shimano en Canyon crankstellen maken die naar mijn mening totaal geen steek houden, want zo'n mid-compact is nog op het vlakke en nog in het gebergte een goede oplossing.

Jorisvc
Forum-lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 04 sep 2014 00:43

Jorisvc 20 mar 2015 22:24

tip: als je een cf sl frame nodig hebt, bestel eentje met shimano 105, verkoop de wieltjes en de groep en je hebt een frame + zadel + stuur voor dezelfde prijs als de frameset. Zo heb ik het gedaan en had de fiets op minder dan een week bij mij staan :-)

Gebruikersavatar
bigfloor
Forum-lid
Berichten: 1121
Lid geworden op: 14 apr 2008 19:16
Locatie: Hengelo

Gebruikersavatar bigfloor 20 mar 2015 22:45

Jorisvc schreef:tip: als je een cf sl frame nodig hebt, bestel eentje met shimano 105, verkoop de wieltjes en de groep en je hebt een frame + zadel + stuur voor dezelfde prijs als de frameset. Zo heb ik het gedaan en had de fiets op minder dan een week bij mij staan :-)
+1
Heb exact hetzelfde gedaan, ook de fiets met een week binnen en binnen 2 weken alle onderdelen verkocht
Canyon Aeroad in 2XL: 2022 CF SLX, Ultimate in 3XL: CF SL 2018 EL & AL SLX (Tacx NEO)

mlaer
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 jan 2015 19:26

mlaer 20 mar 2015 23:25

Balaya schreef: En ok, het is een simpel klusje om kettingbladen te wisselen en die kettingbladen kosten de wereld niet, maar het irriteert me dat ze bij Shimano en Canyon crankstellen maken die naar mijn mening totaal geen steek houden, want zo'n mid-compact is nog op het vlakke en nog in het gebergte een goede oplossing.
Ik vind die mid-compact echt wel het beste van de 2 werelden, bekijk ook maar eens de verzetstabellen http://www.fiets.nl/techniek/verzettentabel/, bovendien hebben we met de 11 versnellingen achteraan ook al weer een groter spectrum en kan je al wat met de 50-34 voor en 12 -25 achteraan combineert nagenoeg allemaal bereiken met de 52-36 voor en de 11-28 achteraan en zelfs meer. Wil je dan naar de Ardennen dan kan je de 36 nog steeds vervangen door een 34 en heb je met de 52 toch al iets leuker voor de afdalingen, bovendien blijft die aanpassing goedkoop en voortaan hebben alle bladen vooraan nu een zelfde steek.
P.S. Ik woon ver van de Polders en in een heuvellandschap en doe van thuis uit daguitstappen naar de Ardennen.
Laatst gewijzigd door mlaer op 20 mar 2015 23:33, 1 keer totaal gewijzigd.

mlaer
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 jan 2015 19:26

mlaer 20 mar 2015 23:27

mlaer schreef:Zit er ergens een framenummer of identificatieplaatje op onze Canyon's? Buiten een sticker met QR code onderaan de bracket vind ik nergens iets.
Iemand?

Gebruikersavatar
RobiOne
Forum-lid
Berichten: 476
Lid geworden op: 24 jun 2012 09:45

Gebruikersavatar RobiOne 21 mar 2015 00:12

Vandaag mijn Endurace CF 7.0 SL binnen gekregen. Binnenkort even wat foto's maken.

Plaats reactie