Mijn fiets staat gepland om ergens deze week verzonden te worden, maar helaas nog steeds geen bericht ontvangen dat zij is verzonden.
En nu staat mijn model/maat (Ultimate AL SLX 9.0, 2XL) ook nog eens op uitverkocht sinds vandaag, dus hoop dat ik een van de laatste ben die hem dan nog krijgt. Heb geen zin om weken/maanden te wachten..
Canyon
Ik had ze al gemaild. Staat nog steeds in de planning voor deze week, ik moet gewoon geduld hebben tot die verzonden wordt, al heb ik dat niet echt hahabrekson schreef:Effz bellen. Zij kunnen in het systeem zien hoe en wat
Canyon Ultimate AL SLX 9.0
-
- Forum-lid
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 17 mar 2015 20:58
Ik heb in december een Canyon CF SL frame besteld. Deze zou in week 13 geleverd worden. Ik zit al de hele week met smart te wachten, maar vandaag kreeg ik een mailtje dat het twee weken langer gaat duren wegens onverwachte drukte
hmm, over die van mij gemaild, die staat nog steeds voor de allerlaatste week (letterlijk woorden van canyon) gepland. IK denk dat ze daar dus niet volgende week mee bedoelen maar echt de laatste dagen van maart
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
-
- Forum-lid
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 07 apr 2014 13:36
Gewoon even geduld hebben, heb hetzelfde meegemaakt 4 maand wachten...dan 2 weken uitgesteld.
Laatse week dan op donderdagavond verstuurd en vrijdagmiddag geleverd...
Eenmaal geleverd denk je niet meer terug aan die wachttijd maar is het 100% genieten...
Laatse week dan op donderdagavond verstuurd en vrijdagmiddag geleverd...
Eenmaal geleverd denk je niet meer terug aan die wachttijd maar is het 100% genieten...
Beste liefhebbers,
Graag had ik eens een aantal meningen gehoord over de mid-compact crankstellen die Canyon nu standaard levert op zijn racefietsen. Ik ben er echt niet voor te vinden... Misschien dat de mening van andere mensen mij helpt om het idee achter de mid-compact beter te begrijpen.
Men zegt vaak dat de dit soort crankstellen de voordelen van een compact en dubbel combineren. Mijn inziens combineert het vooral de nadelen van een compact en dubbel. Laat mij eerst even mijn eigen situatie uit de doeken doen. Ik rijd met een Ultimate AL 9.0 met compact crankstel waarbij ik het binnenblad vervangen heb door een 39t om in de vlakke polders een deftige kettinglijn te behouden. De 34t gebruik ik als ik de Ardennen of bergen in ga. Het buitenblad met 50t is voor mij en veel andere wielertoeristen ruim groot genoeg om snelheid te maken, te sprinten e.d. Dus ik kocht een compact met een extra binnenblad van 39t en zo kan ik perfect uit de voeten op het vlakke en (hoog)gebergte.
Nu gooit men die mid-compact crankstellen standaard op de racefietsen bij Canyon met 52t en 36t. Die 36t is naar mijn mening te klein voor het vlakke polderland en te groot voor het hooggebergte. Het buitenblad met 52t is ook te veel van het goede voor mij. Als ik een mid-compact kocht dan zou ik twee of drie extra bladen moeten bijkopen, namelijk een 34t, 39t en 50t.
Samengevat. Waar een compact nog geschikt is voor het hooggebergte en mits uitbreiding van een groter binnenblad perfect is voor het vlakke, moetje op een mid-compact al snel twee binnenbladen extra aanschaffen en misschien zelfs een kleiner buitenblad.
Tijdens het schrijven van deze post realiseerde ik me dat ik misschien wat aan het 'ouwehoeren' ben, maar het is echt iets waar ik al redelijk wat gedachten in gestoken heb.
En ok, het is een simpel klusje om kettingbladen te wisselen en die kettingbladen kosten de wereld niet, maar het irriteert me dat ze bij Shimano en Canyon crankstellen maken die naar mijn mening totaal geen steek houden, want zo'n mid-compact is nog op het vlakke en nog in het gebergte een goede oplossing.
Graag had ik eens een aantal meningen gehoord over de mid-compact crankstellen die Canyon nu standaard levert op zijn racefietsen. Ik ben er echt niet voor te vinden... Misschien dat de mening van andere mensen mij helpt om het idee achter de mid-compact beter te begrijpen.
Men zegt vaak dat de dit soort crankstellen de voordelen van een compact en dubbel combineren. Mijn inziens combineert het vooral de nadelen van een compact en dubbel. Laat mij eerst even mijn eigen situatie uit de doeken doen. Ik rijd met een Ultimate AL 9.0 met compact crankstel waarbij ik het binnenblad vervangen heb door een 39t om in de vlakke polders een deftige kettinglijn te behouden. De 34t gebruik ik als ik de Ardennen of bergen in ga. Het buitenblad met 50t is voor mij en veel andere wielertoeristen ruim groot genoeg om snelheid te maken, te sprinten e.d. Dus ik kocht een compact met een extra binnenblad van 39t en zo kan ik perfect uit de voeten op het vlakke en (hoog)gebergte.
Nu gooit men die mid-compact crankstellen standaard op de racefietsen bij Canyon met 52t en 36t. Die 36t is naar mijn mening te klein voor het vlakke polderland en te groot voor het hooggebergte. Het buitenblad met 52t is ook te veel van het goede voor mij. Als ik een mid-compact kocht dan zou ik twee of drie extra bladen moeten bijkopen, namelijk een 34t, 39t en 50t.
Samengevat. Waar een compact nog geschikt is voor het hooggebergte en mits uitbreiding van een groter binnenblad perfect is voor het vlakke, moetje op een mid-compact al snel twee binnenbladen extra aanschaffen en misschien zelfs een kleiner buitenblad.
Tijdens het schrijven van deze post realiseerde ik me dat ik misschien wat aan het 'ouwehoeren' ben, maar het is echt iets waar ik al redelijk wat gedachten in gestoken heb.
En ok, het is een simpel klusje om kettingbladen te wisselen en die kettingbladen kosten de wereld niet, maar het irriteert me dat ze bij Shimano en Canyon crankstellen maken die naar mijn mening totaal geen steek houden, want zo'n mid-compact is nog op het vlakke en nog in het gebergte een goede oplossing.
tip: als je een cf sl frame nodig hebt, bestel eentje met shimano 105, verkoop de wieltjes en de groep en je hebt een frame + zadel + stuur voor dezelfde prijs als de frameset. Zo heb ik het gedaan en had de fiets op minder dan een week bij mij staan
+1Jorisvc schreef:tip: als je een cf sl frame nodig hebt, bestel eentje met shimano 105, verkoop de wieltjes en de groep en je hebt een frame + zadel + stuur voor dezelfde prijs als de frameset. Zo heb ik het gedaan en had de fiets op minder dan een week bij mij staan
Heb exact hetzelfde gedaan, ook de fiets met een week binnen en binnen 2 weken alle onderdelen verkocht
Canyon Aeroad in 2XL: 2022 CF SLX, Ultimate in 3XL: CF SL 2018 EL & AL SLX (Tacx NEO)
Ik vind die mid-compact echt wel het beste van de 2 werelden, bekijk ook maar eens de verzetstabellen http://www.fiets.nl/techniek/verzettentabel/, bovendien hebben we met de 11 versnellingen achteraan ook al weer een groter spectrum en kan je al wat met de 50-34 voor en 12 -25 achteraan combineert nagenoeg allemaal bereiken met de 52-36 voor en de 11-28 achteraan en zelfs meer. Wil je dan naar de Ardennen dan kan je de 36 nog steeds vervangen door een 34 en heb je met de 52 toch al iets leuker voor de afdalingen, bovendien blijft die aanpassing goedkoop en voortaan hebben alle bladen vooraan nu een zelfde steek.Balaya schreef: En ok, het is een simpel klusje om kettingbladen te wisselen en die kettingbladen kosten de wereld niet, maar het irriteert me dat ze bij Shimano en Canyon crankstellen maken die naar mijn mening totaal geen steek houden, want zo'n mid-compact is nog op het vlakke en nog in het gebergte een goede oplossing.
P.S. Ik woon ver van de Polders en in een heuvellandschap en doe van thuis uit daguitstappen naar de Ardennen.
Laatst gewijzigd door mlaer op 20 mar 2015 23:33, 1 keer totaal gewijzigd.