Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Cube SL Road Race of Nuroad

Marsnel
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 okt 2021 16:52

Marsnel 18 okt 2021 16:57

Ik ben opzoek naar een nieuwe fiets welke ik voornamelijk voor woon-werk ga gebruiken. Ik ben een "snelle" fietser en ben daarom aan het kijken naar een sportieve fiets. Tevens ben ik een hobby motorrijder (supersport), maar aangezien deze in de winter niet buiten komt ben ik op zoek naar een extra hobby. De fiets zal dus ook gebruikt gaan worden om zondag ochtend een ronde te fietsen.

Nu twijfel ik tussen

- Cube SL Road Race FE 2022
https://www.cube.eu/nl/2022/bikes/urban ... bluenblue/

- Cube Nuroad Pro FE 2022
https://www.cube.eu/nl/2022/bikes/road/ ... reynblack/

Wat is hierin de beste keuze? Ikzelf denk de SL Road Race omdat gravel niet aan de orde is. (wederom twijfel: misschien dat dit op een later moment wel gaat komen als de zondag-ochtend ritjes goed bevallen).

Of is het zelfs slim om naar een Cube Nuroad Race FE te kijken? Deze is wel een stuk duurder...

Alvast bedankt voor de reacties.

Gebruikersavatar
klimmer
Forum-lid HC
Berichten: 7924
Lid geworden op: 14 apr 2004 20:52
Locatie: Geleen

Gebruikersavatar klimmer 18 okt 2021 23:13

De Nuroad heeft mechanische schijfremmen: geen aanrader. Kijk ook eens verder dan Cube. Je koopt niet een fiets vanwege de banden. Dat zijn slijtage-artikelen. De banden zijn overigens gelijk.

Marsnel
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 okt 2021 16:52

Marsnel 20 okt 2021 22:58

Dank voor de reactie. Diverse mensen gesproken en nog wat internet onderzoek gedaan, het zal een Nuroad Race Fe worden.

Echter vindt ik de framemaat bepalen lastig. Ik ben 187 m en BBL is 90 cm.

Gebruikersavatar
klimmer
Forum-lid HC
Berichten: 7924
Lid geworden op: 14 apr 2004 20:52
Locatie: Geleen

Gebruikersavatar klimmer 20 okt 2021 23:06

Een framemaat kun je niet zo bepalen. Ieder merk heeft zijn eigen geometrie. Testen geeft de meeste zekerheid en daarbij is de htt, horizontal top tube, de belangrijkste maat, of de reach en stack waarden.. Cube bouwt aan de korte kant.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16064
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 21 okt 2021 09:12

L
Campagnolo Ultra Dork

Plaats reactie