Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Hulp nodig bij aanschaf racefiets

Cabrinha
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 sep 2021 15:56

Cabrinha 06 sep 2021 16:03

Dag,

Ik kan een Bianchi C2C Via Nirone 7 uit (waarschijnlijk) 2011 kopen welke er erg netjes uitziet (zo goed als nieuw). Afgemonteerd met Campognolo Veloce.

Voorbeeld foto.
Afbeelding

Ik snap dat de waarde relatief is (hoe graag wil je hem hebben) maar wil via dit forum toch vragen welke prijs jullie deze fiets inschatten. Voor racefietsen heb ik dit inzicht niet,

Groet Cabrinha

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 06 sep 2021 16:45

Lekker laten staan, want voorzien van technisch achterhaalde onderdelen waar je binnenkort geen vervangers meer voor kunt krijgen.

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5350
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 06 sep 2021 18:29

Ik snap eigenlijk niet waarom je dat zegt. Ik kan nu heel makkelijk nog al die 10speed veloce/centaur groepset onderdelen kopen. Derailleurs, shifters, remmen etc. 10 speed cassettes blijven door miche en campagnolo zelf nog wel een tijdje leverbaar en 10 speed kettingbladen op die fsa crank zijn ook geen probleem. Remhoeven zijn niet campa en daar kunnen ook gewoon standaard blokken in. Gewone 10 speed kmc kettingen werken prima. Derailleurwieltjes kan eender welk in. Een shimano ultegra onderdeel is lastiger te krijgen. En met een nieuwe fiets loop je meer risicos op nauwelijks vervangbare onderdelen.

Als dit nu eerste generatie shimano 7900 di2 of een vroege EPS groep was dan snap ik je. Maar dit spul daar kan 1 weinig aan kapot, twee is simpel te fiksen. Ik heb eigenlijk nog nooit veel moeite gehad om vervangende campagnolo onderdelen te vinden. Dus daar hoef je het niet voor te doen. Is het niet nieuw dan is er altijd nog marktplaats of ebay.

Dat het niet nieuw en schijfrem is a la. Maar wat mis je nu eigenlijk met 10 speed veloce? Alles ligt aan de prijs en de staat waarvoor het te koop is.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 06 sep 2021 18:46

Die was nieuw iets meer dan 1000€. Dus in een normale wereld zou 300€ een mooie prijs zijn (maar wat het nu gaat zijn?)

Verder kan het een degelijke starter zijn (als het onderhoud is bijgehouden) met enkel de remmen die beter kunnen (standaard remmen van huismerk Bianchi zijn/waren een stuk minder dan de remmen die bij de groep passen)
Afbeelding

buddo
Forum-lid
Berichten: 1964
Lid geworden op: 20 aug 2005 11:02
Locatie: Heerenveen

buddo 07 sep 2021 07:50

Nee_Nee schreef: 06 sep 2021 16:45 Lekker laten staan, want voorzien van technisch achterhaalde onderdelen waar je binnenkort geen vervangers meer voor kunt krijgen.
Technisch achterhaald als in de zin van "maar 10 speed"? Als je dat bedoelt, dan klopt het inderdaad. Fietst het daarom slechter? Nee, mits alles uiteraard goed onderhouden is.
Vervangende onderdelen zijn echt nog wel te vinden, slijtagedelen zoals cassette, ketting en remblokjes zelfs gewoon makkelijk voorhanden op het www.

TLange1
Forum-lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 03 jul 2019 10:18

TLange1 14 sep 2021 21:58

Ik zou je adviseren om eerst goed zelf naar de fiets te kijken voordat je afspreekt om hem te kopen.
Als cassette, ketting, crank/bladen, remblokken en bekabeling is versleten gaat je dat nog veel meer geld kosten om het op te knappen. Daar zou ik dus wel zeker van zijn (is op een foto uiteraard niet altijd te zien).

Verder een mooi fietsje, al heb ik zelf nooit een tweedehands fiets aangeschaft.

Plaats reactie