Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Retro fiets als eerste fiets?

marin30
Forum-lid
Berichten: 149
Lid geworden op: 24 mei 2018 19:13

marin30 05 jul 2021 17:49

BenDJ schreef: 05 jul 2021 12:59
marin30 schreef: 05 jul 2021 12:49
BenDJ schreef: 05 jul 2021 12:40
Verzamelwaarde komt pas aan de orde bij topmodellen, jubileumedities of ex-prof fietsen van topmerken, in showroomconditie.
Daar vallen deze niet onder denk ik dan... Zijn de prijzen hier dan gewoon veel te hoog? Of nog wel naar waarde?
Ik heb er recent een rijklaar gemaakt. Nieuwe ketting, cassette, nieuw zadel, nieuwe kabels, nieuw stuurlint, nieuwe banden. Niets opmerkelijks qua onderhoud, maar toch al snel Eur 200,- zonder gek te doen qua merkspullen. Kortom: een oude racefiets, niet opgeknapt/volledig rijklaar, is in mijn ogen slechts tientjes waard.

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1330
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 06 jul 2021 09:35

Als je zo'n bedrag wil uitgeven, waarom dan niet starten op iets van Decathlon? Dat is naar service, beschikbaarheid van onderdelen, verborgen gebreken en garantie een stuk "veiliger" én je kan retour aanvragen tot een jaar na aankoop (misschien wel de kleine lettertje eens lezen...).
Uiteraard enkel een oplossing als je de retrolooks kan loslaten.
Wat me wel opvalt bij ie 30jaar oude fietsen op marktplaats/2de hands: veel verkopers zetten die er op als "zo goed als nieuw", eigenlijk weet je dan op voorhand al dat je te maken hebt met iemand die bewust niet 100% open en eerlijk gaat zijn.

BenDJ
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 jul 2021 21:40

BenDJ 06 jul 2021 11:34

bartdr schreef: 06 jul 2021 09:35 Als je zo'n bedrag wil uitgeven, waarom dan niet starten op iets van Decathlon?
Inderdaad! Ze hebben zelfs een tweedehandsdienst (https://tweedehands.decathlon.be/) onder dezelfde voorwaarden. Daarop was ik ook al eens aan het kijken. Staan inderdaad veeeeeeel modernere modellen tussen aan een +/- vergelijkbare prijs. Zeker een aanrader!
bartdr schreef: 06 jul 2021 09:35 Wat me wel opvalt bij ie 30jaar oude fietsen op marktplaats/2de hands: veel verkopers zetten die er op als "zo goed als nieuw"
Heel vreemd he. Misschien filteren mensen voornamelijk op "zo goed als nieuw" en wordt hun zoekertje te weinig gezien als ze eerlijk zijn?

Plaats reactie