Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Cube

Marijn101
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jun 2021 18:18

Marijn101 14 jun 2021 18:24

Ik wil graag een cube attain gtc sl kopen.
Moeilijk om de maat te bepalen.
Ik moet hem online kopen omdat ik hem alleen in NL nog vind en ik in BE woon.
Volgens mijn vriendin ben ik 1,85 lang. Ik dacht altijd 1,83-1,84.
Ik heb al op een 58 gezeten en op zich ging dat wel. Maar dat was letterlijk 1 minuutje. De 58 was toen de laatste dus ik kon niet vgl met een 56. En binnenbeenmaat….. ik vind dat lastig te meten. Meet je dan tot tegen het bot zeg maar en duw je de rest wat opzij? 😛..

Ik zou heel graag ineens de juiste maat bestellen bij cubestore.nl

br@m
Forum-lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 12 mei 2011 01:22
Locatie: Utrecht

br@m 15 jun 2021 12:15

Er is genoeg te vinden over het meten van je binnenbeenlengte, google is je vriend.

https://www.google.com/search?q=binnenb ... e&ie=UTF-8

Met 183 lengte val je tussen M en `L in, met 185 ga je bij Cube naar L.

Gewoon je maten zorgvuldig opnemen, vraag je vriendin om te assisteren, en dan zou ik het maatadvies van Cube volgen. Zo spannend is het allemaal niet als je een normale lichaamsbouw hebt (geen extreem lange of korte armen/benen).

Meten zonder schoenen aan, zowel lengte als BBL!

Wedstrijdrijders kiezen vaak een kleinere maat, maar zelf zou ik als ik er tussenin viel de grotere nemen, dat geeft wat meer comfort.

jellep
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 11 jun 2012 19:39

jellep 15 jul 2021 20:54

Hey Marijn, voor wat het waard is: ik rij inmiddels op mijn tweede Cube Agree rond, in beide gevallen een 56 cm bij een lengte van 175 cm. Zo voor de vuist weg (zonder je maten te weten) zou ik zeggen dat een 56 aan de kleine kant is voor jou en je beter uit bent met een 58 cm.

Maar ik weet: meten is weten dus volg het advies van br@m :-)
Ik wil ooit nog eens van mijn werk mijn hobby maken...

MvanR
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 okt 2016 05:46

MvanR 19 jul 2021 12:42

Hoi Marijn,

Is het je eerste racefiets?
Mocht je al een racefiets bezitten kun je de geometrie tabellen vergelijken van je huidige fiets en de Cube die je op het oog hebt. Het is dan van belang om de stack en reach met elkaar te vergelijken.
Dit heeft mij vaak geholpen bij het bepalen van de juiste maat. Zo weet je ook wat je ruimte nog is met spacers en lengte van de stuurpen.

Groet.

Plaats reactie