Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Nieuwe wegfiets vinden

svdveen
Forum-lid
Berichten: 60
Lid geworden op: 26 mar 2008 12:20

svdveen 15 mei 2021 21:44

Beste mede-forummers.
Ik wil een nieuwe racefiets kopen. Ik heb op dit moment een Specialized Secteur Comp 105 Triple uit 2011. M'n voorkeur ligt bij een aluminium frame, schijfremmen en geen triple meer. Ik combineer het fietsen met hardlopen en rijd 1500-2000 km per jaar op en rond de Veluwezoom, dus niet veel, en de lengte van m'n ritten variëren van 50-150 km. M'n budget is ongeveer 2000 euro, max 2500 euro. Ik woon in Gelderland, Doetinchem, en ik merk dat het nog best lastig is een lokale winkel te vinden met een flink aantal verschillende merken op voorraad. Comfort is belangrijk voor me, gewicht minder (daarvan ligt de grootste winst bij mezelf...). Ik zal sowieso een bikefitting laten doen na de aankoop van een nieuwe fiets.

Ik ben op zoek naar de volgende informatie:
  • Hoe ik kan voorkomen dat ik in deze tijd te maken krijg met hele lange levertijden?
  • Hebben jullie misschien tips over welke merken/types een hele goede prijs/kwaliteit verhouding hebben voor mij?
  • Hebben jullie misschien nog andere tips/suggesties naar aanleiding van wat ik hierboven geschreven heb?
Bedankt alvast voor alle reacties en hulp.
Gr.
Sander.

hayes

hayes 16 mei 2021 18:30

svdveen schreef: 15 mei 2021 21:44 Beste mede-forummers.
Ik wil een nieuwe racefiets kopen. Ik heb op dit moment een Specialized Secteur Comp 105 Triple uit 2011. M'n voorkeur ligt bij een aluminium frame, schijfremmen en geen triple meer. Ik combineer het fietsen met hardlopen en rijd 1500-2000 km per jaar op en rond de Veluwezoom, dus niet veel, en de lengte van m'n ritten variëren van 50-150 km. M'n budget is ongeveer 2000 euro, max 2500 euro. Ik woon in Gelderland, Doetinchem, en ik merk dat het nog best lastig is een lokale winkel te vinden met een flink aantal verschillende merken op voorraad. Comfort is belangrijk voor me, gewicht minder (daarvan ligt de grootste winst bij mezelf...). Ik zal sowieso een bikefitting laten doen na de aankoop van een nieuwe fiets.

Ik ben op zoek naar de volgende informatie:
  • Hoe ik kan voorkomen dat ik in deze tijd te maken krijg met hele lange levertijden?
  • Hebben jullie misschien tips over welke merken/types een hele goede prijs/kwaliteit verhouding hebben voor mij?
  • Hebben jullie misschien nog andere tips/suggesties naar aanleiding van wat ik hierboven geschreven heb?
Bedankt alvast voor alle reacties en hulp.
Gr.
Sander.
Eerste vraag: Niet. Tenzij je een model op voorraad vindt, zal de wahttijd aanzienlijk zijn.
Tweede vraag: Cube, Bulls, Sensa,
Derde: Een Cube Attain met 105 komt op ca. 1500 denk ik. Al is dat niet de meest blitse fiets. Bulls Harrier 3 105 disc komt op 1600. Er zijn best goeie fietsen te vinden voor dat geld.

De Cube, in rood best mooi.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15821
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 16 mei 2021 21:01

Ik weet nog wel een splinter nieuwe overjarige Cannondale Supersix in maat 54 met Ultegra maar zonder schijfremmen te koop staan voor 1499 euro.

Edit: Ultegra ipv Ultegra Di2 :(
Laatst gewijzigd door Lcsmet op 17 mei 2021 12:46, 1 keer totaal gewijzigd.
I know myself like no one else
Nothing to defend

HarryuitHilversum
Forum-lid
Berichten: 733
Lid geworden op: 29 jan 2016 09:05

HarryuitHilversum 16 mei 2021 21:34

Er zijn op dit moment wel fietsen te koop, ook binnen jouw wensen en budget.
Koopjes zijn er echter nu niet. De markt is overspannen. Als je nog een jaar kan wachten, kan dat zomaar anders zijn.

alex606
Forum-lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 24 mar 2021 18:18

alex606 16 mei 2021 21:44

Ik kijk naar Canyon, Giant en Trek. Trek staat nu niet bepaald bekend om zijn goede prijs/kwaliteit verhouding maar maakt wel prima fietsen. Ik vind Canyon en Giant veel waar voor hun geld bieden.

svdveen
Forum-lid
Berichten: 60
Lid geworden op: 26 mar 2008 12:20

svdveen 18 mei 2021 22:50

En zo is m'n zoektocht nu op een plek die enigszins van m'n originele gedachte afwijkt, en ook boven budget...
https://www.bikeexchange.be/a/racefiets ... /112833750
Geen aluminium maar carbon, iets minder comfort en iets meer sporty.
Wel lokaal, Ultegra, compact en schrijfremmen.

En ik vind 'm er erg goed uitzien en vergeleken met m'n huidige alu Specialized Secteur Comp 105 Triple uit 2011 zal de beleving op de fiets flink anders zijn verwacht ik, positief natuurlijk...

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 19 mei 2021 00:27

Tenzij je achteraf die diepere zit toch niet aankan...

Begin eens met je stuur zo laag mogelijk te krijgen op de Secteur, bij voorkeur ook met een -17graden stuurpen.
3000 euro is een flink bedrag voor een miskoop.
Campagnolo Ultra Dork

alex606
Forum-lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 24 mar 2021 18:18

alex606 19 mei 2021 01:19


svdveen
Forum-lid
Berichten: 60
Lid geworden op: 26 mar 2008 12:20

svdveen 19 mei 2021 10:04

Nu dat de beweging is gemaakt -met toestemming van de baas hier in huis...- naar Ultegra en een iets hoger budget ga ik niet meer terug... Dus ik blijf bij Ultegra nu.

Ernie C. schreef: 19 mei 2021 00:27 Tenzij je achteraf die diepere zit toch niet aankan...

Begin eens met je stuur zo laag mogelijk te krijgen op de Secteur, bij voorkeur ook met een -17graden stuurpen.
3000 euro is een flink bedrag voor een miskoop.
Heb de eerste paar km's al gereden en de positie is gemeten en bekeken, ook samen met die op m'n huidige fiets. Ik zit idd iets dieper, maar dat verschil is beperkt. Daarnaast zijn die cijfers niet representatief voor het gevoel, want qua gevoel zei ik nog tegen de verkoper dat ik meer ontspannen zit (misschien omdat m'n core redelijk in orde is omdat ik vaker hardloop dan fiets).

Ik heb dus niet het gevoel dat het een miskoop zal zijn. Maar tegelijkertijd weet ik dat het menselijk is om jezelf een goed gevoel aan te praten bij een gemaakte keuze...

patrickvb
Forum-lid
Berichten: 1678
Lid geworden op: 11 apr 2007 01:30
Locatie: Oilsjt en Dardennen

patrickvb 19 mei 2021 10:07

Proficiat met je aanwinst. Veel veilige km gewenst!

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15821
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 19 mei 2021 10:55

Op 1 dag gevonden en gekocht.
Top.
Een nieuwe fiets geeft inderdaad altijd een goed gevoel, de kunst is om dat gevoel aan te houden. :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

Plaats reactie