Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

INFO: Allround fiets voor weekendritten en commuting met belt drive

snoop
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 sep 2016 12:48

snoop 12 mei 2021 10:37

Betse leden,

Ik ben op zoek naar een Allround fiets voor weekendritten en commuting met belt drive.

Met de racefietsen die ik nu heb is het niet meer plezierig om met de vrouw en kinderen mee te fietsen en hem op straat achter laten doe ik niet graag. Daarom zoek ik nu een onderhoudsvriendelijke allrounder voor een budget van rond 1200€ die me voldoende plezier kan bezorgen.

Naast de fietsweekendjes zou ik hem ook dus ook gebruiken als commuter. Heen en terug naar het werk is 64km en dat doe ik doorgaans 2 to 3 maal per week.

Mijn oog viel op volgende modellen:

- BMC Alpen Challenge One
- Cube Hide Race
- Canyon commuter 5

Ik zou het super vinden als er mensen zijn die ervaring hebben met deze belt drive fietsen en me zouden kunnen wijzen naar de beste keuze. Hoeft niet één van deze te zijn, mag zeker een ander merk en model zijn.

Alvast dank voor wat info.

Wens iedereen veilige riten toe en dat we terug, na de ritten een terrasje mogen doen .

Seppe

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3523
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 12 mei 2021 15:18

Ik heb net de belt van mijn cube laten vervangen door een ketting......was er niet zo blij mee en de reparatiekosten/vervangkosten zijn hoog (tandwielen en riem). En als die riem stuk is, kun je helemaal niks meer, voor wo-we vond ik het helemaal niks.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

snoop
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 sep 2016 12:48

snoop 12 mei 2021 16:48

Dank voor deze info,
niet blij mee? was dat de kwaliteit van het product of het gevoel van schakelen?

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 12 mei 2021 18:59

Ik heb de Alpenchallenge 01 gehad met 11 sp Alfine beltdrive en gebruikte deze fiets af en toe voor wat boodschappen en ritjes met moeders en zonen.
Is niet erg zwaar belast dus en ging dan ook foutloos door het fietsleven.
Wel was de zit erg sportief, dwz kort balhoofd dus diepe zit.
Heb deze fiets vorig jaar verkocht (was ong. nieuwstaat) en heb van het geld een Koga F3 8sp Alfine beltdrive gekocht.
Deze is wat comfortabeler en prettiger voor de spaarzame ritjes die ik er mee rijdt.
Kwalitatief iets minder dan de 11 sp Alfine beltdrive, want CDX tegenover CDN voor de 8sp Alfine, maar daar merk ik niet veel van.

Plaats reactie