Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Racefiets beginner

Meiland
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 mei 2021 14:07

Meiland 10 mei 2021 15:52

Goedemiddag allen,

Graag zou ik willen beginnen met fietsen om te kijken of dit wat voor mij is. Alleen zit ik met een hoop twijfels. Ik ben naar een aantal fietsenwinkels geweest en ben er achter gekomen dat een nieuwe fiets voor maximaal 1.250 euro op korte termijn kansloos is.

Nu hebben deze fietsenwinkels mij 2 opties gegeven. Of een fiets bestellen die augustus/september geleverd zou kunnen worden. Of een tweedehands racefiets kopen. Nu is het zo dat mijn verstand van racefietsen nul is. Dus ik vind het een groot risico om via bijvoorbeeld marktplaats een fiets te kopen, omdat ik de staat van de fiets niet kan inschatten.

Wat zouden jullie doen in mijn geval. Wachten of toch de gok van een tweedehandse nemen?

Ik heb al wel een fiets op het oog die ik zou willen bestellen als ik voor een nieuwe ga.

https://www.cube.eu/nl/2021/bikes/road/ ... acknwhite/

Is dit een goede fiets? Of heb je voor dit geld betere modellen. Mocht ik besmet raken met het fiets virus zal ik op termijn natuurlijk een betere fiets kopen.

Ik ben zelf 1.98, dus ik moet wel een grote maat hebben.

Ik ben benieuwd naar jullie meningen.

Woutoro32
Forum-lid
Berichten: 365
Lid geworden op: 18 jun 2020 21:22

Woutoro32 10 mei 2021 16:09

Prima fiets. Tiagra is meer dan prima. Ga je veel lol aan beleven. Lekker fietsen en genieten.

prjz
Forum-lid
Berichten: 1500
Lid geworden op: 30 apr 2006 14:41

prjz 10 mei 2021 17:10

Gewoon doen.
prj

Neruub
Forum-lid
Berichten: 244
Lid geworden op: 03 jun 2020 20:24

Neruub 10 mei 2021 17:56

Als je niemand in je directe omgeving hebt die veel van fietsen weet en met jou mee zou gaan willen zoeken en kijken dan, zeker nu, geen tweedehands kopen.

Spykerracing90
Forum-lid
Berichten: 361
Lid geworden op: 21 sep 2014 01:16

Spykerracing90 10 mei 2021 18:23

Dus, dan maar 1050 euro (+kleding, reserveonderdeeltje hier en daar, helm, pompje....) naar de dealer overmaken, terwijl je nog nooit op een fiets hebt gezeten en uberhaupt niet weet of je het leuk vindt?
Bovendien krijg je je fiets dan pas in augustus of september, kans op natte dagen steeds groter, dan weet ik wel wat aan het einde van het jaar je mening over wielrennen is....

Ik zou iemand in je omgeving zoeken die wat van fietsen weet, of aan racefietsen doet. Misschien kun je zo bijv. een keer een fiets lenen of anders kan diegene je helpen bij het zoeken en bekijken van fietsen.

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5782
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 10 mei 2021 19:24

Meiland : ik zeg gewoon voor de Cube gaan.

Afbeelding
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16024
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 10 mei 2021 22:41

Tegen de tijd dat die fiets geleverd wordt, heb je waarschijnlijk meer keuze in fietsen die op voorraad zijn. Bestellen zou ik dus zeker niet doen.

Hou Marktplaats in de gaten en post de fietsen die je wel wat lijken hier en wellicht fiets je over een week of wat al.

Als je een jaartje op die fiets gereden hebt, weet je veel meer wat je wil. Die paar honderd euro verlies die je er met wat pech op pakt, schrijf je ook af op een nieuwe.
Campagnolo Ultra Dork

Plaats reactie