Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Overjarige modellen

Lsmv
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 25 apr 2020 21:43

Lsmv 08 mei 2021 21:49

Ik ben op zoek naar een nieuwe racefiets. Het hoeft niet het laatste model te zijn, dus ik zoek naar tweedehands fietsen die voldoen aan mijn wensen, maar nou heb ik eerder weleens een overjarig model op de kop getikt voor een goede prijs. Via internet kan ik ze niet vinden en de lokale fietsjuwelier heeft ze ook niet. Iemand nog tips?

patrickvb
Forum-lid
Berichten: 1678
Lid geworden op: 11 apr 2007 01:30
Locatie: Oilsjt en Dardennen

patrickvb 08 mei 2021 22:17

Ik was vrijdag in een grote fietszaak in België (om Van Eyck niet te noemen 😉)
Het viel me op hoe leeg de winkel was: slechts een zeer beperkt aanbod aan fietsen, meestal in een hogere prijsklasse.
In pre Corona tijden had je er keuze uit tal van merken met een variatie aan afmontages.

Veel succes met je zoektocht.

N.eelis
Forum-lid
Berichten: 180
Lid geworden op: 25 feb 2017 11:35

N.eelis 09 mei 2021 07:15

Wat zijn je wensen? Overjarige modellen zal lastig zijn in deze tijden. 2e hands is maar net wat de gek er voor geeft (of vraag)

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5782
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 09 mei 2021 10:38

Zoek je nu een nieuwe overjarige fiets of een tweedehands fiets ? In welke maat zoek je - heb je een voorkeur voor merk / afmontage / carbon wielen ja of nee / prijs. Nog zoveel vragen waar we nog geen antwoord op hebben voordat we kunnen gaan zoeken met z'n allen.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Lsmv
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 25 apr 2020 21:43

Lsmv 09 mei 2021 14:31

Het was initieel meer bedoeld als vraag of iemand adresjes weet waar ze overjarige modellen van racefietsen verkopen, niet per se als hulpvraag bij het zoeken. Maar...denk in categorie giant tcr, specialized tarmac, trek emonda, Scott, etc., maat 56, met disc en ultegra di2. Zoals gezegd, het hoeft niet het laatste model te zijn!

Gebruikersavatar
spdfrk
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 25 apr 2021 09:01

Gebruikersavatar spdfrk 09 mei 2021 16:35

je kan eens op bikeexchange.be kijken, ook veel aanbod van Nederlandse fietsenwinkels

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 09 mei 2021 19:42

Alles is met steekas en schijfrem tegenwoordig. Uitvalnaven en velgremmen waren net zo goed. Als je goed speurt zullen er nog het en der winkeldochters staan

Gebruikersavatar
TKMP
Forum-lid
Berichten: 1460
Lid geworden op: 02 aug 2013 21:03

Gebruikersavatar TKMP 09 mei 2021 20:43

Het helpt wel als je zoek regio aangeeft.
Nu ben ik ooit wel bij meulenreek en bij cc5311 geweest toen ik een zoektocht naar overjarig model zocht.
De keuze bij cc5311(Apex/vantyul) was veel eigen merk veel occasions, toen zat er voor mij niets tussen.
Bij meulenreek was stond ik wel paf hoe veel fietsen ze beschikbaar hadden. Ik dacht toen een cervelo s3 te wensen. Na een proef rondje niet meer, maar de aandacht en beschikbaarheid toen zou ik er zo 100km extra voor rijden.
Ze hebben een paar addict s in jou zoek term.

Schijfremmen zijn nog niet zoveel beschikbaar voor tweedehands of overjarig, je budget is ook gissen.
Wat misschien een idee is dat je een overjarig frame zoekt en die opbouwt met jou wens. Dit kan echt interessant zijn.
Of gewoon voor een up to date afbouw gaan: een basso venta bijvoorbeeld met een 105 disk en fulcrum r3, dan moet je wel zelf het bzzzz bzzzzz geluidje maken ;)

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12405
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 10 mei 2021 08:42

Er zal ongetwijfeld ergens iets staan, maar de gebruikelijke koopjes van 30% korting of meer kan je op je buik schrijven. Misschien met heel lang zoeken, maar dat zijn dan vaak weer topmodellen.

Op mp staan vaak wel demo,s van diverse zaken, kan interessant zijn

mugman
Forum-lid
Berichten: 173
Lid geworden op: 29 jun 2011 08:12

mugman 10 mei 2021 17:54

Als ik het begrijp, wil je een nieuwe fiets maar je wilt er niet de nieuwe prijs voor betalen?
Op dit moment is de vraag groter dan het aanbod, althans bij veel winkeliers.
Op het moment dat je niet dat wilt betalen wat een nieuwe fiets kost, wordt jouw aanbod nog kleiner (als die er al is)
Wat is jouw budget? Dat bepaald jouw zoekgebied.

Plaats reactie