Krush Aero
Na 4 jaar op mijn Cannondale Synapse (tweedehands) te hebben gefietst gun ik me zelf ook eens een nieuwe racefiets.. Voorkeur gaat uit naar een aerofiets. Fiets over het algemeen over vlakke landschappen in het noorden van Nederland. Snelheid zit solo meestal rond de 32-35 en met de dinsdagavondgroep meestal rond de 38-40.
Voorkeur ging eerst uit naar een Canyon Aeroad, prachtige fiets.
Nu ben ik via via getipt over de Krush Bikes. Wie heeft hier ervaring mee en is de Aero versie met de Canyon te vergelijken aerodynamisch?
De krush bikes lijken een aardige gunstige prijs/kwaliteit verhouding te hebben. Uiteraard besef ik dat dit allemaal importspul is uit verre oosten en dat ze wat minder flitsend ogen.
Ben benieuwd naar jullie mening.
https://www.krush-bikes.com/racefietsen/
Voorkeur ging eerst uit naar een Canyon Aeroad, prachtige fiets.
Nu ben ik via via getipt over de Krush Bikes. Wie heeft hier ervaring mee en is de Aero versie met de Canyon te vergelijken aerodynamisch?
De krush bikes lijken een aardige gunstige prijs/kwaliteit verhouding te hebben. Uiteraard besef ik dat dit allemaal importspul is uit verre oosten en dat ze wat minder flitsend ogen.
Ben benieuwd naar jullie mening.
https://www.krush-bikes.com/racefietsen/
-
- Forum-lid
- Berichten: 250
- Lid geworden op: 06 okt 2017 12:52
Je kunt ook eens bij Volare kijken.
https://www.instagram.com/volarebikes/
Kwam het toevallig tegen en is een net gestart fietsmerk in Stadskanaal.
Geen idee hoe of wat, maar als bekende merken je niet boeien wellicht een mogelijkheid.
https://www.instagram.com/volarebikes/
Kwam het toevallig tegen en is een net gestart fietsmerk in Stadskanaal.
Geen idee hoe of wat, maar als bekende merken je niet boeien wellicht een mogelijkheid.
Volgens mij is dat gewoon een Velobuild/open mold die gespoten is met eigen merkje erop. Een fietsmerk is imo meer een producent die ook zelf de ontwikkeling en kwaliteitscontrole van een frame doet.Pitti Carabinieri schreef: ↑05 mei 2021 08:16 Je kunt ook eens bij Volare kijken.
https://www.instagram.com/volarebikes/
Kwam het toevallig tegen en is een net gestart fietsmerk in Stadskanaal.
Geen idee hoe of wat, maar als bekende merken je niet boeien wellicht een mogelijkheid.
Krush is ook gewoon een ingekochte open mould frame dacht ik. Een paar jaar terug naar gekeken en op een model na kon ik alles terugvinden in China/andere merken. En dat is ook niet slecht of fout, ze zijn te klein voor eigen moulds. Net als Volare.
Op site van Krush:
Om onze fietsen betaalbaar te maken en te houden, kiezen wij ervoor om geen volledige design-afdeling in dienst te nemen., om onze frames en onderdelen te ontwerpen. Wij maken gebruik van zogenaamde ‘open moulds’. Een open mould is een mal die wij als fabrikant mogen gebruiken om onze full-carbon frames mee te produceren.
Om onze fietsen betaalbaar te maken en te houden, kiezen wij ervoor om geen volledige design-afdeling in dienst te nemen., om onze frames en onderdelen te ontwerpen. Wij maken gebruik van zogenaamde ‘open moulds’. Een open mould is een mal die wij als fabrikant mogen gebruiken om onze full-carbon frames mee te produceren.
Waarschijnlijk het merk van iemand dit hier het Fons topic heeft gezien en zich die ellende wil besparen...
Maar zo'n open mold is niet vergelijkbaar met een Aeroad. Een open mold is een basic frame dat doet wat het moet doen. De Aeroad is vooralsnog een overdesigned product dat van ellende uit elkaar valt.
De overstap van een Synapse naar een Aeroad is op vlak van geometrie niet heel logisch trouwens.
Maar zo'n open mold is niet vergelijkbaar met een Aeroad. Een open mold is een basic frame dat doet wat het moet doen. De Aeroad is vooralsnog een overdesigned product dat van ellende uit elkaar valt.
De overstap van een Synapse naar een Aeroad is op vlak van geometrie niet heel logisch trouwens.
Laatst gewijzigd door Ernie C. op 05 mei 2021 10:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Campagnolo Ultra Dork
-
- Moderator
- Berichten: 3077
- Lid geworden op: 10 mar 2008 16:48
Volgens mij was Krush er eerder dan Fons
DIt was nog in het tijdperk van de trendy foute spellingen.
DIt was nog in het tijdperk van de trendy foute spellingen.
Never argue with a fool; onlookers may not be able to tell the difference.
Bedankt voor je reactie. Waarom is open mold niet vergelijkbaar met aeroad? En waarom snap je de stap van endurance naar aeroad niet?Ernie C. schreef: ↑05 mei 2021 09:38 Waarschijnlijk het merk van iemand dit hier het Fons topic heeft gezien en zich die ellende wil besparen...
Maar zo'n open mold is niet vergelijkbaar met een Aeroad. Een open mold is een basic frame dat doet wat het moet doen. De Aeroad is vooralsnog een overdesigned product dat van ellende uit elkaar valt.
De overstap van een Synapse naar een Aeroad is op vlak van geometrie niet heel logisch trouwens.
-
- Moderator
- Berichten: 3077
- Lid geworden op: 10 mar 2008 16:48
Ik denk omdat een endurance fiets en een aero fiets complete tegenhangers zijn, m.n. waar het de geometrie betreft.
Never argue with a fool; onlookers may not be able to tell the difference.
Idd, en zeker op de Aeroad zit je een flink stuk dieper of zit je met een gigantische spacertoren. Het kan zijn dat je een stuk dieper kan zitten maar wellicht probeer je dat beter eerst uit met een -17° stuurpen.
Eigenlijk zou ik moeten zeggen dat je met Canyon een premium merk koopt en dat die Krush een soort van Aldi fiets is.
De realiteit is echter dat Canyon met de Aeroad dusdanige kwalitetsproblemen heeft dat ze hem niet willen leveren en alle geleverde fietsen terugroepen.
Ik zou in ieder geval eerst afwachten hoe met name het probleem met de zadelpen wordt opgelost.
Eigenlijk zou ik moeten zeggen dat je met Canyon een premium merk koopt en dat die Krush een soort van Aldi fiets is.
De realiteit is echter dat Canyon met de Aeroad dusdanige kwalitetsproblemen heeft dat ze hem niet willen leveren en alle geleverde fietsen terugroepen.
Ik zou in ieder geval eerst afwachten hoe met name het probleem met de zadelpen wordt opgelost.
Campagnolo Ultra Dork
Die Krush is al even laag en lang als een Aeroad. In een maat 58-59 zit je zomaar 5cm lager.
Als je dus geen spacers hebt op de Synapse, heb je dus een spacertoren van 5cm onder je stuur nodig wat echt gigantisch is.
Nog erger dan dit dus:
Het ziet er niet uit, rijdt niet leuk en is allesbehalve aero.
Als je dus geen spacers hebt op de Synapse, heb je dus een spacertoren van 5cm onder je stuur nodig wat echt gigantisch is.
Nog erger dan dit dus:
Het ziet er niet uit, rijdt niet leuk en is allesbehalve aero.