Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Krush Aero

Henkste88
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 mei 2021 22:33

Henkste88 04 mei 2021 22:44

Na 4 jaar op mijn Cannondale Synapse (tweedehands) te hebben gefietst gun ik me zelf ook eens een nieuwe racefiets.. Voorkeur gaat uit naar een aerofiets. Fiets over het algemeen over vlakke landschappen in het noorden van Nederland. Snelheid zit solo meestal rond de 32-35 en met de dinsdagavondgroep meestal rond de 38-40.
Voorkeur ging eerst uit naar een Canyon Aeroad, prachtige fiets.
Nu ben ik via via getipt over de Krush Bikes. Wie heeft hier ervaring mee en is de Aero versie met de Canyon te vergelijken aerodynamisch?
De krush bikes lijken een aardige gunstige prijs/kwaliteit verhouding te hebben. Uiteraard besef ik dat dit allemaal importspul is uit verre oosten en dat ze wat minder flitsend ogen.
Ben benieuwd naar jullie mening.

https://www.krush-bikes.com/racefietsen/

Woutoro32
Forum-lid
Berichten: 365
Lid geworden op: 18 jun 2020 21:22

Woutoro32 05 mei 2021 07:40

Wat wil je eraan uitgeven? Bijna elke merk heeft wel een Aerobike. En tegenwoordig moet je bijna wel elk merk bekijken en hopen dat er 1 iets heeft.

Pitti Carabinieri
Forum-lid
Berichten: 248
Lid geworden op: 06 okt 2017 12:52

Pitti Carabinieri 05 mei 2021 08:16

Je kunt ook eens bij Volare kijken.
https://www.instagram.com/volarebikes/

Kwam het toevallig tegen en is een net gestart fietsmerk in Stadskanaal.
Geen idee hoe of wat, maar als bekende merken je niet boeien wellicht een mogelijkheid.

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 4982
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 05 mei 2021 09:02

Pitti Carabinieri schreef: 05 mei 2021 08:16 Je kunt ook eens bij Volare kijken.
https://www.instagram.com/volarebikes/

Kwam het toevallig tegen en is een net gestart fietsmerk in Stadskanaal.
Geen idee hoe of wat, maar als bekende merken je niet boeien wellicht een mogelijkheid.
Volgens mij is dat gewoon een Velobuild/open mold die gespoten is met eigen merkje erop. Een fietsmerk is imo meer een producent die ook zelf de ontwikkeling en kwaliteitscontrole van een frame doet.

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2843
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 05 mei 2021 09:20

Krush is ook gewoon een ingekochte open mould frame dacht ik. Een paar jaar terug naar gekeken en op een model na kon ik alles terugvinden in China/andere merken. En dat is ook niet slecht of fout, ze zijn te klein voor eigen moulds. Net als Volare.

patrickvb
Forum-lid
Berichten: 1678
Lid geworden op: 11 apr 2007 01:30
Locatie: Oilsjt en Dardennen

patrickvb 05 mei 2021 09:23

Op site van Krush:
Om onze fietsen betaalbaar te maken en te houden, kiezen wij ervoor om geen volledige design-afdeling in dienst te nemen., om onze frames en onderdelen te ontwerpen. Wij maken gebruik van zogenaamde ‘open moulds’. Een open mould is een mal die wij als fabrikant mogen gebruiken om onze full-carbon frames mee te produceren.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16024
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 05 mei 2021 09:38

Waarschijnlijk het merk van iemand dit hier het Fons topic heeft gezien en zich die ellende wil besparen...

Maar zo'n open mold is niet vergelijkbaar met een Aeroad. Een open mold is een basic frame dat doet wat het moet doen. De Aeroad is vooralsnog een overdesigned product dat van ellende uit elkaar valt.

De overstap van een Synapse naar een Aeroad is op vlak van geometrie niet heel logisch trouwens.
Laatst gewijzigd door Ernie C. op 05 mei 2021 10:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Campagnolo Ultra Dork

mackersv2.0
Moderator
Berichten: 3063
Lid geworden op: 10 mar 2008 16:48

mackersv2.0 05 mei 2021 09:47

Volgens mij was Krush er eerder dan Fons :)

DIt was nog in het tijdperk van de trendy foute spellingen.
Never argue with a fool; onlookers may not be able to tell the difference.

Henkste88
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 mei 2021 22:33

Henkste88 05 mei 2021 11:31

Ernie C. schreef: 05 mei 2021 09:38 Waarschijnlijk het merk van iemand dit hier het Fons topic heeft gezien en zich die ellende wil besparen...

Maar zo'n open mold is niet vergelijkbaar met een Aeroad. Een open mold is een basic frame dat doet wat het moet doen. De Aeroad is vooralsnog een overdesigned product dat van ellende uit elkaar valt.

De overstap van een Synapse naar een Aeroad is op vlak van geometrie niet heel logisch trouwens.
Bedankt voor je reactie. Waarom is open mold niet vergelijkbaar met aeroad? En waarom snap je de stap van endurance naar aeroad niet?

mackersv2.0
Moderator
Berichten: 3063
Lid geworden op: 10 mar 2008 16:48

mackersv2.0 05 mei 2021 11:36

Ik denk omdat een endurance fiets en een aero fiets complete tegenhangers zijn, m.n. waar het de geometrie betreft.
Never argue with a fool; onlookers may not be able to tell the difference.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16024
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 05 mei 2021 13:03

Idd, en zeker op de Aeroad zit je een flink stuk dieper of zit je met een gigantische spacertoren. Het kan zijn dat je een stuk dieper kan zitten maar wellicht probeer je dat beter eerst uit met een -17° stuurpen.

Eigenlijk zou ik moeten zeggen dat je met Canyon een premium merk koopt en dat die Krush een soort van Aldi fiets is.

De realiteit is echter dat Canyon met de Aeroad dusdanige kwalitetsproblemen heeft dat ze hem niet willen leveren en alle geleverde fietsen terugroepen.
Ik zou in ieder geval eerst afwachten hoe met name het probleem met de zadelpen wordt opgelost.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 05 mei 2021 13:10

Die Krush is al even laag en lang als een Aeroad. In een maat 58-59 zit je zomaar 5cm lager.

Als je dus geen spacers hebt op de Synapse, heb je dus een spacertoren van 5cm onder je stuur nodig wat echt gigantisch is.

Nog erger dan dit dus:
Afbeelding

Het ziet er niet uit, rijdt niet leuk en is allesbehalve aero.
Afbeelding

Plaats reactie