Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Eerste racefiets: een zoveelste topic

Gebruikersavatar
TKMP
Forum-lid
Berichten: 1460
Lid geworden op: 02 aug 2013 21:03

Gebruikersavatar TKMP 06 mei 2021 06:24

https://geometrygeeks.bike/bike/giant-t ... site-2011/
Die maat tabellen als: medium is geschikt voor mensen van lichaams lengte a tot b; zijn grove inschattingen.
Frame maten zoals fabrikanten aangeven als: s, m, l, zo of 48 50 53 of 21" 23" zijn lastig te beoordelen. Vooral in 2011 waar veel fabrikanten de zadelbuis lengte opgeven.

Nu de tcr is altijd een succes fiets geweest. Iedereen die er een heeft of had krijgt glimmende ogen....

Zoals de link een giant tcr 2011 maat 50 M: stack 550 een reach van 387 en een tt van 555,
de huidige tcr in M is bijna gelijk.
Als er nog een paar spacers op de fiets zitten kan het wel een succes worden.

El Butero
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 mei 2021 18:01

El Butero 06 mei 2021 08:00

Dank voor het meedenken. Het blijkt allemaal best een puzzel te zijn zo'n tweedehands fiets, maar dat is niet erg. Er lijken wel wat spacers onder het stuur te zitten dus wellicht heb ik geluk. Maar heb er ook weer weinig verstand van dus of het frame nou groter/kleiner moet en of er dan voldoende ruimte is voor eventuele spacers en dergelijke blijft zoeken. Ik ga er eens goed over nadenken.
Laatst gewijzigd door El Butero op 06 mei 2021 08:49, 1 keer totaal gewijzigd.

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2008
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 06 mei 2021 08:49

Ik meen te zien dat je relatief erg lange ledematen hebt voor je lengte. Mijn ervaring is dat dan Giant juist niet de goede geometrie heeft om dat die fietsen erg racy zijn en je volgens mij meer naar een endurance fiets moet kijken.

buddo
Forum-lid
Berichten: 1964
Lid geworden op: 20 aug 2005 11:02
Locatie: Heerenveen

buddo 06 mei 2021 08:50

Ziet er netjes uit. Andere stuurpen er op (deze is waarschijnlijk er op gezet omdat de fiets net te groot was voor de berijder) en gaan.

El Butero
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 mei 2021 18:01

El Butero 07 mei 2021 16:04

bakboord1 schreef: 06 mei 2021 08:49 Ik meen te zien dat je relatief erg lange ledematen hebt voor je lengte. Mijn ervaring is dat dan Giant juist niet de goede geometrie heeft om dat die fietsen erg racy zijn en je volgens mij meer naar een endurance fiets moet kijken.
Klopt volgens mij wel dat m'n benen iets langer dan gemiddeld zijn. Al zou ik me voor de zekerheid eigenlijk even moeten laten opmeten bij een fietsenzaak, zonder dat daar meteen een dure aankoop aan vast moet zitten. Ben hier in de omgeving wel bij een paar fietsenzaken binnengestapt, maar die waren weinig behulpzaam aangezien ze op dit moment nagenoeg geen racefietsen hadden. Ik overweeg om eens bij Stappenbelt langs te gaan in Zwolle. Is wel een stukje rijden, maar het lijkt me een fijne zaak.

El Butero
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 mei 2021 18:01

El Butero 07 mei 2021 16:06

buddo schreef: 06 mei 2021 08:50 Ziet er netjes uit. Andere stuurpen er op (deze is waarschijnlijk er op gezet omdat de fiets net te groot was voor de berijder) en gaan.
De verkoper heeft al een overeenstemming met iemand anders bereikt. Heb daarna nog wel andere mooie fietsen gezien op MP, maar het is qua bieden echt een gekkenhuis merk ik. Een fatsoenlijke fiets is binnen 1 a 2 dagen al weg en vaak nemen verkopers niet eens de moeite om op vragen te reageren lijkt het wel. We blijven nog even doorzoeken :mrgreen:

Plaats reactie