Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Nieuwe opbouw | keuzes

Racemuis
Forum-lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 25 jul 2019 11:40

Racemuis 03 mei 2021 13:50

Emotionele waarde is mogelijk extreem gesteld, maar looks zijn voor mij ook gewoon belangrijk. Mijn vorige fietsen heb ik bij Wim de Vos gekocht tegen een erg goede prijs. Maar daar liep ik binnen, keek om mij heen en ging weg met een fiets. Om vervolgens een paar jaar rond te fietsen met een hele mooie fiets, maar in mijn achterhoofd het idee dat ik altijd bepaalde zaken liever net anders had.
Het gaat mij er niet zozeer om of iets nep is of niet. Kwaliteit en prijs moeten goed zijn (niet altijd een makkelijke combi) en het moet er (naar mijn smaak) top uitzien.

buddo
Forum-lid
Berichten: 1964
Lid geworden op: 20 aug 2005 11:02
Locatie: Heerenveen

buddo 03 mei 2021 19:56

Uit de openingspost begrijp ik dat de fietsenmaker voor jou een fiets gaat opbouwen. Ik neem aan dat hij niet de leverancier is van die CSC wielen en dat carbon stuurtje? Dat ga je zelf doen? Zou het wel kwalijk vinden als fietsenmakers ook al hun (nep) spullen via Ali gaan kopen...

Je kunt overigens ook een leuke fiets opbouwen met goede prijs/kwaliteit verhouding zonder nep-merk spullen te gebruiken, dat zou mijn voorkeur hebben, want zelf samenstellen is gewoon leuker dan iets "standaard" uit het schap pakken.

Racemuis
Forum-lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 25 jul 2019 11:40

Racemuis 03 mei 2021 21:53

De fietsenmaker is inderdaad niet de leverancier. Hij bestelt alleen bij zijn vaste originele leveranciers. Ik ben met hem gaan zitten met mijn wensen en budget. We kwamen tot de conclusie dat hij dat niet voor elkaar krijgt. Hij denkt geweldig mee en gaf aan dat mijn wens van carbon wielen van tussen 40mm en 50mm voor hem een relatief groot deel van het budget opmaken. Om die reden nu deze oplossing; ik lever wielen en stuur, hij bestelt de rest en zetten alles in elkaar.

HarryuitHilversum
Forum-lid
Berichten: 733
Lid geworden op: 29 jan 2016 09:05

HarryuitHilversum 03 mei 2021 22:11

Wat ga je met de fiets doen? Als je er ook cyclo’s of races mee gaat rijden, dan is je fiets aerodynamisch optimaliseren de moeite waard. Een aero stuur doet dan vrij veel. (meer dan hoge wielen)

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16024
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 04 mei 2021 10:49

Dat lijkt mij niet heel aannemelijk maar eerder een resultaat van een onderzoek dat vooral gunstig uitpakt voor de fietsfabrikant. De optie met aero stuur en alles binnendoor is als snel 1000€ duurder en vaak alleen bij de fabrikant te krijgen.
Aerodynamische wielen kun je overal vandaan halen.

That being said: omdat wielen zo eenvoudig te vervangen zijn, zou ik ze wel als sluitpost voor de begroting gebruiken.
Zorg dat heel de fiets naar wens is en kijk dan of er nog budget voor andere wielen is.
Moet je de wielen een jaartje uitstellen dan is dat eenvoudig zelf gedaan. Bovendien is een set reservewielen altijd handig.
Campagnolo Ultra Dork

mackersv2.0
Moderator
Berichten: 3064
Lid geworden op: 10 mar 2008 16:48

mackersv2.0 04 mei 2021 11:45

Ernie C. schreef: 03 mei 2021 11:18 Als je hart sneller gaat slaan van een Chinees nep Ritchey stuur, dan moet je naar een psychiater i.p.v. een fietsenwinkel.
Is toch helemaal geen Ritchie imitatie.

Ze hebben gewoon de Superlogic typeaanduiding als merknaam gebruikt.
Net zoals bij EC90, ZIjn ook geen Easton imitaties, maar de "merknaam"
Never argue with a fool; onlookers may not be able to tell the difference.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16024
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 04 mei 2021 12:32

Oké, wist ik niet.
Dat krijg je als je een naam jat zullen we maar zeggen...
Campagnolo Ultra Dork

Plaats reactie