Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Nieuwe endurance fiets kopen in deze markt (105+disc)

Pronghorn73
Forum-lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 20 sep 2013 13:57

Pronghorn73 04 mei 2021 15:07

Zelf met rondbellen fiets gevonden, die ik graag wilde hebben. In dit geval een Giant Contend SL 1 2021. Kijk eens op fietsenwijk.nl. Daar kun je de door jou gezochte fiets selecteren in merk, model en framemaat. De Merida Scultura 400 disc was een paar weken geleden op een diverse plekken in Nederland nog op voorraad in maat L.

Gebruikersavatar
wakyeggs
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 apr 2021 10:23

Gebruikersavatar wakyeggs 04 mei 2021 15:29

Geen idee met welk argument ik nog korting kan krijgen. Voor mij tien anderen op dit moment. Maar mooi dank voor de responses

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15760
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 04 mei 2021 17:14

wakyeggs schreef: 04 mei 2021 15:29 Geen idee met welk argument ik nog korting kan krijgen. Voor mij tien anderen op dit moment. Maar mooi dank voor de responses
Er zijn dealers die nog steeds, ook in deze oververhitte tijden, een stevige korting, lees 15-25%, geven.
Lees er dit forum maar eens op na.
I know myself like no one else
Nothing to defend

sensawielerfan
Forum-lid
Berichten: 233
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:18

sensawielerfan 05 mei 2021 14:49

Dan zijn die dealers gek, normaal verkopen ze meerdere van een bepaalde type en dan kan je eens korting geven. In deze tijden kunnen ze vaak maar 1 of 2 fietsen van hetzelfde model verkopen. Ze moeten wel hun marges halen natuurlijk. Dus veel geven nu echt geen korting. Voor jou 100 anderen die graag een fiets willen. Werk zelf bij een fietsenwinkel en de race en mtb’s die wij hadden, veel verkocht aan mensen niet uit de regio. Met het gevolg mensen uit de buurt te moeten teleurstellen. Kom volgend jaar maar terug!!

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15760
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 05 mei 2021 19:35

sensawielerfan schreef: 05 mei 2021 14:49 Dan zijn die dealers gek, ...........
Dat is jouw mening, het zou zo maar kunnen dat diegene welke geen korting geven misbruik maken van de situatie.
Maar dat is een heel andere discussie.
I know myself like no one else
Nothing to defend

tom de groot
Forum-lid
Berichten: 885
Lid geworden op: 03 jul 2011 11:53

tom de groot 10 mei 2021 10:28

Grote schaarste en dan ga je 15/25% korting geven.

Dan heb je geen klanten als zaak maar alleen mensen die bij je komen voor korting. Niet veel klanten die een normaal bedrijf wilt hebben.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15760
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 10 mei 2021 12:14

tom de groot schreef: 10 mei 2021 10:28 Grote schaarste en dan ga je 15/25% korting geven.

Dan heb je geen klanten als zaak maar alleen mensen die bij je komen voor korting. Niet veel klanten die een normaal bedrijf wilt hebben.
Mij gaat het er enkel om dat het nog steeds kan.
Als de service en garantieafhandeling bij beide bedrijven gewoon in orde is..
Laat mij even jouw redenering omdraaien, waarom zou je als klant wel bij een, volgens jou normaal, bedrijf willen kopen dat geen korting geeft?
I know myself like no one else
Nothing to defend

Pjetrov
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 mar 2021 12:01

Pjetrov 18 mei 2021 13:22

Ik rijd inmiddels een paar maanden op de Cube die je overweegt en ben erg tevreden. Eigenlijk niets op aan te merken. Voor die prijs een hele goede solide fiets.

Ik heb hem eind februari bij 12gobiking besteld en de verwachte levertijd was halverwege juni. Ik kreeg echter 2 weken later al een bericht dat hij was geleverd. Wel een grotere framemaat (62), ik weet niet of dat heel veel uitmaakt.

De Canyon heb ik ook overwogen maar behalve het gewicht (scheelt 1kg) zit het allemaal redelijk dicht bij elkaar. En dan heb ik liever een fiets die wat eerder geleverd wordt.

Gebruikersavatar
wakyeggs
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 apr 2021 10:23

Gebruikersavatar wakyeggs 30 mei 2021 17:09

Hi, dank voor alle reacties. Uiteindelijk is het een Scott Addict 20 geworden. Ik wilde een fiets die op voorraad was. Dat betekende dus meteen bellen/reserveren zodra er 1 op een website beschikbaar kwam. Ik heb een Sensa Romagna en de Addict geprobeerd op locatie, beide maat 58. De Sensa was te klein en de Scott voelde meteen goed. Misschien kwam het door het carbon frame, dat toch wat directer aanvoelt. Inmiddels rijd ik er een maand op en ben er nog steeds erg tevreden mee ondanks dat het bijna 1000 euro meer was. Wel konden er nog wat accessoires bij voor de originele koopprijs dus het heeft zeker zin om dat te proberen erbij te onderhandelen.

Plaats reactie