Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

nieuwe racefiets of nog even doorrijden?

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15933
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 09 apr 2021 20:27

Als je het geld hebt vraag je dan af van wat je blijer bent.
Geld op de bank of een nieuwe fiets?
Sneller ga je er niet mee rijden maar als je er blijer van wordt, dan vooral doen.

Succes met je nieuwe fiets.
I know myself like no one else
Nothing to defend

acv
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 jul 2016 12:39

acv 09 apr 2021 20:47

Dank allen. dan beter nog maar een jaar doorrijden (met veel plezier). Ik lees nu inderdaad de verhalen over lange levertijden en prijsstijgingen. Wellicht na de zomer orieenteren op een carbon bike.

0475
Forum-lid
Berichten: 810
Lid geworden op: 05 apr 2020 09:56

0475 09 apr 2021 21:47

Of de prijzen nog ooit omlaag komen.....? Ik vrees het ergste.

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 09 apr 2021 21:50

Ik zou zeggen, een jaartje doorrijden en volgend jaar een zgan tweedehandsje scoren op Marktplaats. Met al die spijtoptanten die eraankomen 😉

Neruub
Forum-lid
Berichten: 244
Lid geworden op: 03 jun 2020 20:24

Neruub 09 apr 2021 21:59

0475 schreef: 09 apr 2021 21:47 Of de prijzen nog ooit omlaag komen.....? Ik vrees het ergste.
De adviesprijzen misschien niet, maar de overjarige modellen en aanbiedingen die nu vrijwel onbestaande zijn gaan echt wel een keertje terug komen, of dat 2022 is wel nog een vraag.

galileo2
Forum-lid
Berichten: 1063
Lid geworden op: 01 aug 2011 22:18
Locatie: Belgie

galileo2 09 apr 2021 22:26

Neruub schreef: 09 apr 2021 21:59
0475 schreef: 09 apr 2021 21:47 Of de prijzen nog ooit omlaag komen.....? Ik vrees het ergste.
De adviesprijzen misschien niet, maar de overjarige modellen en aanbiedingen die nu vrijwel onbestaande zijn gaan echt wel een keertje terug komen, of dat 2022 is wel nog een vraag.
Overjarige modellen 2021 gaan er weinig zijn, wegens nu al uitverkocht.
Ga je al moeten wachten tot overjarige modellen 2022. Nog meer dan een jaar dus.
Als de modellen 2022 ook nog eens 10% duurder worden , weg voordeel.
Mocht je nu onverwachts iets tegenkomen, zou ik niet wachten.
Bovendien kan je nu gemakkelijk 500 € krijgen voor een 2dehands. Volgend jaar misschien de helft.

rovar
Forum-lid
Berichten: 300
Lid geworden op: 20 jun 2018 14:17

rovar 10 apr 2021 00:05

ligt er ook aan hoe goed jouw fiets van 9 jaar oud onderhouden is. als hij niet of matig onderhouden is, dan ga je er natuurlijk op vooruit als je een nieuwe, ook nog eens lichtere, fiets met nieuwe onderdelen koopt. je gaat het zeker merken want een fiets van 10 jaar oud is gewoon op, en al helemaal in jouw geval 6K per jaar. je ziet het misschien niet aan de buitenkant, maar door metaalmoeheid (haarscheurtjes) is het toch echt zo.

wat je nooit moet doen is je fiets verkopen voordat je een nieuwe hebt. ik heb het in mijn omgeving zien gebeuren: o mijn nieuwe fiets komt in week x binnen dus ik kan hem nu alvast op MP zetten. en dan wordt week x week x+10.

je zou twee dingen kunnen doen:
1) nu een fiets bestellen, dan weet je hopelijk zeker dat hij in maart 2022 geleverd wordt.
2) nog een jaartje wachten. dan weet je hopelijk zeker dat hij maart 2023 geleverd wordt.

aan jou de keuze.

acv
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 jul 2016 12:39

acv 10 apr 2021 08:55

Nogmaals dank voor de reacties. De helft van de 6k rijdt ik binnen op mijn neo met CAAD9. De fiets wordt zeer goed onderhouden dus dat is het probleem niet. Ik had verwacht dat in 10’jaar tijd fietsen weer een stuk verbeterd zouden zijn maar wellixht valt dat mee, afgezien van de stap van alu naar carbon.
Wel een beetje romdgekeken en de giant tcr advance pro disc1 lijkt me value for money. Maar ik heb geduld :-)

acv
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 jul 2016 12:39

acv 10 apr 2021 08:56

Nogmaals dank voor de reacties. De helft van de 6k rijd ik binnen op mijn neo met CAAD9. De fiets wordt zeer goed onderhouden dus dat is het probleem niet. Ik had verwacht dat in 10’jaar tijd fietsen weer een stuk verbeterd zouden zijn maar wellicht valt dat mee, afgezien van de stap van alu naar carbon.
Wel een beetje romdgekeken en de giant tcr advance pro disc1 lijkt me value for money. Maar ik heb geduld :-)

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16199
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 10 apr 2021 09:05

rovar schreef: 10 apr 2021 00:05 ligt er ook aan hoe goed jouw fiets van 9 jaar oud onderhouden is. als hij niet of matig onderhouden is, dan ga je er natuurlijk op vooruit als je een nieuwe, ook nog eens lichtere, fiets met nieuwe onderdelen koopt. je gaat het zeker merken want een fiets van 10 jaar oud is gewoon op, en al helemaal in jouw geval 6K per jaar. je ziet het misschien niet aan de buitenkant, maar door metaalmoeheid (haarscheurtjes) is het toch echt zo.

wat je nooit moet doen is je fiets verkopen voordat je een nieuwe hebt. ik heb het in mijn omgeving zien gebeuren: o mijn nieuwe fiets komt in week x binnen dus ik kan hem nu alvast op MP zetten. en dan wordt week x week x+10.

je zou twee dingen kunnen doen:
1) nu een fiets bestellen, dan weet je hopelijk zeker dat hij in maart 2022 geleverd wordt.
2) nog een jaartje wachten. dan weet je hopelijk zeker dat hij maart 2023 geleverd wordt.

aan jou de keuze.
De fietsindustrie is vast blij met jou maar dit is wel een hele hoop onzin bij elkaar.

Dat frame kan nog makkelijk 20 jaar meegaan en de groep zeker 10 bij normaal gebruik en onderhoud.
De kans is wel aanwezig dat deze fiets is geleverd met Mavic wielen. Die waren al achterhaald en op voor dat ze de fabriek verlieten ;) .

Ook blijft de vraag niet zo hoog als afgelopen jaar en komt de productie weer op niveau.
Er gaan ook genoeg mensen afhaken die vorig jaar begonnen zijn omdat je alleen nog maar kon hardlopen of fietsen.
Ik gok eerder op een fietsenoverschot volgend jaar dan een tekort.

De adviesprijzen zullen nog wel even niet zakken en de tijd dat de markt overspoeld werd met overjarige modellen met 30 tot 50% korting, komt voorlopig nog niet terug maar zo erg als het nu is, gaat het echt geen twee jaar blijven.

Dat je de deze fiets nog niet moet verkopen voordat je een andere hebt, klopt dan wel weer helemaal.
Laatst gewijzigd door Ernie C. op 10 apr 2021 09:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8342
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 10 apr 2021 09:08

rovar schreef: 10 apr 2021 00:05 ligt er ook aan hoe goed jouw fiets van 9 jaar oud onderhouden is. als hij niet of matig onderhouden is, dan ga je er natuurlijk op vooruit als je een nieuwe, ook nog eens lichtere, fiets met nieuwe onderdelen koopt. je gaat het zeker merken want een fiets van 10 jaar oud is gewoon op, en al helemaal in jouw geval 6K per jaar. je ziet het misschien niet aan de buitenkant, maar door metaalmoeheid (haarscheurtjes) is het toch echt zo.
Bij ons is er met een 18-19 jarige, goed onderhouden, Giant TCR0 hele andere ervaring. Tot nu toe totaal geen problemen met zaken als haarscheurtjes.
P.s. Ernie was me voor.

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 10 apr 2021 10:25

rovar schreef: 10 apr 2021 00:05 ligt er ook aan hoe goed jouw fiets van 9 jaar oud onderhouden is. als hij niet of matig onderhouden is, dan ga je er natuurlijk op vooruit als je een nieuwe, ook nog eens lichtere, fiets met nieuwe onderdelen koopt. je gaat het zeker merken want een fiets van 10 jaar oud is gewoon op, en al helemaal in jouw geval 6K per jaar. je ziet het misschien niet aan de buitenkant, maar door metaalmoeheid (haarscheurtjes) is het toch echt zo.
De bewijzen dat hersensp0eling werkt blijven zich maar opstapelen.

6000 km per jaar is trouwens zo goed als niets.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Plaats reactie