Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Canyon aeroad

kurt50
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 14 nov 2011 10:50

kurt50 26 jan 2021 11:23

Zou me heel graag een nieuwe aeroad aanschaffen maar het enige wat mij tegen houdt is dat me deze enkel online kan kopen graag de mening van mensen die reeds een canyon hebben gekocht is mijn ongerustheid terecht of niet

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6086
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 26 jan 2021 11:39

Gezien de lengte van het canyon forumtopic - is je ongerustheid niet terecht ;) .

Maar het hangt een beetje af van hoe jij er zelf in staat.
Juiste model, juiste maat --> Heb je al een fiets, ken je je huidige geometrie, bevalt dat of moet het iets langer/lager/hoger/korter? Dan kun je met de tabellen op de website best aardig je keuze maken.
Onderdelen veranderen --> Kan over het algemeen pas achteraf, tegen verzendkosten. Het kan dus wel, maar is wel wat gedoe/werk. En je zult dan zelf wat moeten sleutelen. Een cassette zou ik houden en iets van wens terugplaatsen. Een stuur of stuurpen (of combi) als dat niet is wat je wilt, kan je omruilen maar dan is het wel wat werk natuurlijk met stuurlint, shifters, kabels. Is de standaard al goed? Dan zit je hier niet mee.
Service/garantie --> je hebt sowieso 30 dagen de mogelijkheid om terug te sturen. Bij defecten later kan je bij het service centre terecht en door het land heen zijn nu een aantal fietsenzaken die als canyon onderhoud/service aangesloten zijn. De fietsenmaker op de hoek zal je ook kunnen helpen, of ze dat willen hangt een beetje van de beste man zelf of. Sommigen uit principe niet, de meesten helpen je wel (want gewoon werk).
Zelf handig zijn is een pre.., een kettingzweep en cassetteafnemer en wat inzicht in het afstellen/onderhouden van je remmen en versnellingen al dan niet met youtube tutorials, is echt wel handig. Dan zit je niet zo vast aan hulp van fietsenmakers of service centre.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

HarryuitHilversum
Forum-lid
Berichten: 733
Lid geworden op: 29 jan 2016 09:05

HarryuitHilversum 26 jan 2021 12:25

Ik heb al 4x een Canyon online gekocht en ben erg tevreden over zowel product als de service van Canyon.

Het belangrijkste is om je vooraf goed te verdiepen in welke geometrie (maat) je nodig hebt.
De meeste fietsenmakers die ik ken, vinden onderhoud aan een Canyon geen enkel punt.
Het zijn goed gemaakte fietsen met volledige groepsets, dus makkelijk sleutelen en makkelijk om aan onderdelen te komen.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15946
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 26 jan 2021 16:46

1591 Pagina's met ervaringen in het Canyon topic en jij gaat even vragen hoe het zit met on-line een Canyon aan te kopen. :mrgreen:

Maar ik zou het niet doen, er is zoveel keuze bij andere merken. :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6086
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 26 jan 2021 16:59

Lcsmet schreef: 26 jan 2021 16:46 ..

Maar ik zou het niet doen, er is zoveel keuze bij andere merken. :)
Met dat argument zul je dus nooit een fiets kopen (of vrij veel producten).
Immers, wat je ook kiest, er is zoveel keuze bij andere merken :P
Of.,. waar je ook koopt, er zijn zoveel andere fietsenmakers met keuze om een fiets te kopen :mrgreen:
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
Lion1979
Forum-lid
Berichten: 377
Lid geworden op: 13 dec 2015 22:15

Gebruikersavatar Lion1979 26 jan 2021 18:52

Ik zelf heb 3 fietsen (de 4e is in bestelling) gekocht bij Canyon. Een vriend van mij heeft er 2 bij Canyon gekocht. Allemaal zonder problemen. Uiteraard is het handig als je zelf wat kan sleutelen, maar dat geld voor elke fiets. Een keer moest er wat onder garantie vervangen worden en dat is toen goed oplost dan Canyon. Het enige nadeel vind ik dat als je wat aan je fiets gedaan wilt hebben dat je dan naar het service centre in Eindhoven moet, vervelend als je niet in de buurt woon
Cube Litening Aero C:68X SLT
Trek Emonda SL5
Rose Backroad GRX RX620
Cube Agree C:62 (Taxc Fiets)

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 26 jan 2021 20:44

modbreak:

Dat kun je ook anders zeggen.

Gebruikersavatar
Lion1979
Forum-lid
Berichten: 377
Lid geworden op: 13 dec 2015 22:15

Gebruikersavatar Lion1979 26 jan 2021 20:58

ypuh schreef: 26 jan 2021 20:44 **********
Mooi onderbouwde, genuanceerde reactie. Blijf zo door gaan, kan niet wachten op je volgende bijdrage :dislike:
Cube Litening Aero C:68X SLT
Trek Emonda SL5
Rose Backroad GRX RX620
Cube Agree C:62 (Taxc Fiets)

sjc
Forum-lid
Berichten: 70
Lid geworden op: 15 feb 2012 20:58

sjc 26 jan 2021 21:06

Op zich is Canyon prima. Sinds 2 jaar maak ik voor ATB met veel plezier gebruik van een Canyon Neuron. Ik had nu belangstelling voor een Aeroad. Echter Canyon heeft voor mij nu afgedaan. In december was de uitvoering met Sram Force AXS €5400. In januari zou weer een bestel mogelijkheid volgen. Echter in januari prijs verhoogd naar €6400 !! Wel met iets andere wielen maar een absurde prijsstijging! En... nog steeds niet leverbaar. Al met al voor mij geen Canyon meer. Ik ben inmiddels correct geholpen bij een ander merk. Levering eind maart.

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 27 jan 2021 10:21

Lion1979 schreef: 26 jan 2021 20:58
ypuh schreef: 26 jan 2021 20:44 **********
Mooi onderbouwde, genuanceerde reactie. Blijf zo door gaan, kan niet wachten op je volgende bijdrage :dislike:
Zou het fijner vinden als mensen gewoon wat onderzoek deden i.p.v. hun vraag maar gewoon neer te gooien en zich laten bedienen.

Verder wat verwacht je voor reacties; fantastische/verschrikkelijke/mooie fiets en dan? De beslissing is vaak al gemaakt en dan mag dan alleen nog bevestigd worden.

Hoe dan ook; on topic. Slechte fietsen worden niet meer gemaakt. Als je 2 linker handen hebt zou ik geen Canyon kopen. Persoonlijk vind ik Canyon's duur voor de beperkte service, gebrek aan keuzemogelijkheden en lange wachttijden die je daarvoor krijgt. De Aeroad is ook een fiets die je moet passen gezien de lange bovenbuis en lage balhoofd, daar gaat die ene cm extra stack van het nieuwe model je weinig verschil in brengen.

Plaats reactie