Goedemorgen,
Ik ga een nieuwe racefiets kopen. Super veel zin in. Alleen nu twijfel ik erg tussen tweede opties die ik heb.
De eerste optie is de Cube Agree C:62 SLT 2020 62 cm. zwart
62 cm. SRAM Force eTap AXS™, 12-Speed.
De tweede optie is de Cube agree C:62 race Disc 2020
Frame: C:62 CUBE CSL Evo Aero frame
Voorvork: CUBE CSL Evo Aero C:62
Achterderailleur: Shimano Ultegra 11-speed
Voorderailleur: Shimano Ultegra
Shifters: Shimano Ultegra 11-speed
Remmen: Shimano Ultegra Disc 160 mm
Crankstel: Shimano Ultegra – 50/34
Cassette: Shimano Ultegra 11-32
Wielen: Newmen Evolution SL R.32 Tubeless Ready
Banden: Continental Grand Sport Race 28 mm
Stuurpen: Newmen Evolution 31,8 mm
Stuur: Newmen Advanced Wing bar carbon
Zadelpen: Newmen advanced carbon, 27,2 mm
Zadel: Selle Royal Asphalt
Er zit een verschil qua prijs in van 500 euro. Hoor graag of hier mensen zijn die mij goed advies kunnen geven. Ik fiets in de zomer ook graag in de bergen dus het is ook belangrijk dat hij daar goed uit de voeten kan.
Hoor graag van jullie.
Nieuwe racefiets
-
- Forum-lid
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 16 jan 2017 19:58
- Desertstorm
- Forum-lid
- Berichten: 488
- Lid geworden op: 19 apr 2016 17:44
- Locatie: Gld
M.a.w: Is een upgrade van mechanische ultegra naar Force eTap je 500 euro waard?
Ik denk dat alleen jij hier antwoord op kan geven, omdat het nogal een persoonlijke afweging is.
Met beide fietsen kun je prima in de bergen vooruit lijkt me. Als het je puur om gewicht gaat zou ik voor een velgrem-fiets gaan.
Ps: ik neem hierbij aan dat beide fietsen je passen (en zelfde geo hebben).
Pps: welke vind je het mooist? Niet onbelangrijk.
Ik denk dat alleen jij hier antwoord op kan geven, omdat het nogal een persoonlijke afweging is.
Met beide fietsen kun je prima in de bergen vooruit lijkt me. Als het je puur om gewicht gaat zou ik voor een velgrem-fiets gaan.
Ps: ik neem hierbij aan dat beide fietsen je passen (en zelfde geo hebben).
Pps: welke vind je het mooist? Niet onbelangrijk.
"Van wat aanrotzooien leer je vaak het meest."
12 speed is een hype (hoop ik)
Ultegra mechanisch schakelt prima
Een Ultegra schijf vind ik lelijk, daar zou ik een andere voor kiezen (maar zit waarschijnlijk al in de Newmen wielen)
Het voordeel van een carbon zadelpen ontbreekt mij
Tubeless ready kan een worsteling opleveren bij het bandje wisselen
En in de bergen zijn het je beenspieren, uithoudingsvermogen en gewicht en doet de fiets er niet toe.
Ultegra mechanisch schakelt prima
Een Ultegra schijf vind ik lelijk, daar zou ik een andere voor kiezen (maar zit waarschijnlijk al in de Newmen wielen)
Het voordeel van een carbon zadelpen ontbreekt mij
Tubeless ready kan een worsteling opleveren bij het bandje wisselen
En in de bergen zijn het je beenspieren, uithoudingsvermogen en gewicht en doet de fiets er niet toe.
-
- Forum-lid
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 16 jan 2017 19:58
Desertstorm schreef: ↑20 jan 2021 10:01 M.a.w: Is een upgrade van mechanische ultegra naar Force eTap je 500 euro waard?
Ik denk dat alleen jij hier antwoord op kan geven, omdat het nogal een persoonlijke afweging is.
Met beide fietsen kun je prima in de bergen vooruit lijkt me. Als het je puur om gewicht gaat zou ik voor een velgrem-fiets gaan.
Ps: ik neem hierbij aan dat beide fietsen je passen (en zelfde geo hebben).
Pps: welke vind je het mooist? Niet onbelangrijk.
Het is mij persoonlijk niet de 500 euro waard. Maar ik was benieuwd of ik daar een fout in maak omdat ik niet precies de voor- en nadelen weet.
Het gewicht van de fiets is niet het belangrijkste zijn toch de benen die mij omhoog moeten brengen. Ik ben prima op gewicht, maar een paar 100 gram gaat voor mij niet het verschil maken.
-
- Forum-lid
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 16 jan 2017 19:58
martinbo schreef: ↑20 jan 2021 10:02 12 speed is een hype (hoop ik)
Ultegra mechanisch schakelt prima
Een Ultegra schijf vind ik lelijk, daar zou ik een andere voor kiezen (maar zit waarschijnlijk al in de Newmen wielen)
Het voordeel van een carbon zadelpen ontbreekt mij
Tubeless ready kan een worsteling opleveren bij het bandje wisselen
En in de bergen zijn het je beenspieren, uithoudingsvermogen en gewicht en doet de fiets er niet toe.
Dat tubeless ready begrijp ik niet helemaal. Kan ik wel gewoon een normale binnenband en vouwband monteren op deze wielen?
-
- Forum-lid
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 16 jan 2017 19:58
Lastige keuze voor mij. Het verschil in gewicht is inderdaad 600 gram. Het belangrijkste voor mij is vooral of er verschil is in levensduur van de groepen. Voor kwaliteit betaal ik graag wat meer. Maar als het alleen duurder is om het gewicht is dat voor mij niet doorslaggevend.
- Desertstorm
- Forum-lid
- Berichten: 488
- Lid geworden op: 19 apr 2016 17:44
- Locatie: Gld
Voor- en nadelen van Force vs. Ultegra (en elektronisch vs. mechanisch) staat het internet vol mee. Ook dit forum wel als je even zoekt.
Je zou de 500 eu ook kunnen gebruiken voor een mooi wielsetje.
Je zou de 500 eu ook kunnen gebruiken voor een mooi wielsetje.
"Van wat aanrotzooien leer je vaak het meest."
Wat de groep betreft: ik rijd zelf met mechanische ultegra (disc). Kan er niets negatiefs over zeggen, zelfs niet over de looksMartinBerger schreef: ↑20 jan 2021 10:35
Lastige keuze voor mij. Het verschil in gewicht is inderdaad 600 gram. Het belangrijkste voor mij is vooral of er verschil is in levensduur van de groepen. Voor kwaliteit betaal ik graag wat meer. Maar als het alleen duurder is om het gewicht is dat voor mij niet doorslaggevend.
Ik kan me wel inbeelden dat elektronisch schakelen op bergachtig terrein wel een meerwaarde is.