Welke gravelfiets

Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!
ophetkantje
Forum-lid

Gebruikersavatar ophetkantje 13 apr 2021 16:00

scottpch schreef:
13 apr 2021 14:36
Oftewel een cyclocrosser! ;)
+1 is voor mij ook de ideale oplossing gebleken. Houding het dichtst bij mijn houding op de racefiets. Prima voor op de weg in de winter, en ook een stuk mtb route (mits niet te veel wortels) ook prima te doen. En als gravelfiets uiteraard ook perfect.
Ach, ik zeg ook maar wat

hayes
Forum-lid

Gebruikersavatar hayes 15 apr 2021 19:47

Ik vind het wat raar dat een crosser het dichtst je wegfiets benaderd. Een crosser zou normaal echt een stuk rechter moet zitten.

Ik heb een gravel racer gekocht die m'n racefiets benadert. Ik heb dan ook een Special Edition van een gravelbike gekocht die eigenlijk als wegfiets afgeleverd wordt.

IK ben toch echt van mening dat als je slechts geld hebt voor één goeie fiets, je best een gravelracer koopt, eventueel met twee wielsetjes.

TKMP
Forum-lid

Gebruikersavatar TKMP 15 apr 2021 20:00

hayes schreef:
15 apr 2021 19:47
Ik vind het wat raar dat een crosser het dichtst je wegfiets benaderd. Een crosser zou normaal echt een stuk rechter moet zitten.
Valt wel mee, ik zit bijna gelijk op mn crosser die als gravel bike gebruikt wordt, tov mn koersfiets een halve cm korter/minder reach.

hayes
Forum-lid

Gebruikersavatar hayes 15 apr 2021 20:16

Als je dat bevalt, waarom niet?
Ik heb ook een jaar een crosser voor woonwerk, bos & gravel gebruikt. Dat ging perfect, al ben ik een stuk meer op m'n 'gemak' (op z'n Vlaams) op m'n SUP.

scottpch
Forum-lid HC

scottpch 16 apr 2021 07:34

Je kan een crosser hetzelfde afstellen als je racer, dan merk je bijna geen verschil.
Met als voordeel dat er ook bredere banden in kunnen...

ophetkantje
Forum-lid

Gebruikersavatar ophetkantje 16 apr 2021 13:58

Mijn idee is dat al je op een endurance wegracer rijdt een gravelfiets het meest in de buurt komt, qua houding. Als je op een korte racefiets (ik noem het een criteriumfiets) rijdt komt een crosser beter overeen, Voor mij geld dat laatste. Op een crosser hoef je in veel gevallen helemaal niet rechtop te zitten. Met mijn Crosser kan ik mede door een wat langere nok heel dicht bij mijn houding op de racefiets komen.
Ach, ik zeg ook maar wat

Plaats reactie