Ik heb ook redelijke korte hamgstrings en ben niet lenig. Ik zou daarom zelf niet voor de TCR gaan maar juist voor een Defy. BIj een TCR komt ik al snel op een paar spacers en een Defy zou ik zonder/met minimale spacers kunnen rijden.
Je geeft zelf al aan dat je ideale fietsmaten al dichterbij een Defy liggen dan een TCR. Dan lijkt het mij helemaal een nobrainer. En ook op een Defy kun je heeeel hard fietsen.
Giant
Dan zou je ook naar een defy kunnen kijken.Is in maat L net iets compacter.Das_Baumchen schreef: โ11 jan 2021 17:28 Ja ben niet echt de flexibelste thuis ... Heb redelijk korte hamstrings...
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4
Het is wel heel makkelijk, maar je wil het antwoord niet horenDas_Baumchen schreef: โ11 jan 2021 16:48 Heb ooit eens een bikefitting laten doen en mijn reach en stack maten laten bepalen en die liggen veel dichter bij de reach en stack maten van de Defy geometrie... Tjah niet gemakkelijk...
Het is hier net of je je moet schamen voor een Defy, maar als je een kort bovenlichaam hebt of niet zo lenig bent is het helemaal niet gek toch.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl
Ik trap op een Defy zonder spacers meer vermogen dan op een TCR zonder spacers.
Op een TCR met spacers trap ik waarschijnlijk net zoveel vermogen als op de Defy, maar dan krijg je wat TL@ zegt.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl
Zo trap ik in tijdrithouding minder vermogen maar ben ik wel sneller.
On topic, ik denk dat ts moet zien wat past en wat hij mooi vindt (2cm spacers op een TCR is wmb prima, ook omdat er weinigen zijn die de vorkbuis inkorten)
Gazelle Trendy 7 speed, RVS velgen
Ik heb een tcr en een defy. Defy zonder spacers en tcr met 0.5cm. Ik gebruik de defy meer als gravel/winterbike. Als die bikefit een defy aangeeft dan zou ik voor een defy gaan, vind het ook een nobrainer. Mijn gemiddelde snelheid ligt hoger met de tcr maar die gebruik ik ook echt als racer, voor lekker toeren de defy. Ik vind de tcr in de bergen wel echt een stuk prettiger, strakker sturen en fijner met klimmen.