Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Wat voor fiets voor Giro di Kika

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 04 dec 2020 08:48

Kameraad heeft de G3 in blauw, echt enorm mooie fiets en hij is er erg tevreden mee.
Afbeelding

Zelf zou ik voor de Evo gaan, met aero stuur/stuurpen-combo en DI2 (op de foto staat een DI2 maar dat gaat niet lukken voor die 2100€ :P ) als dat kan. En zeker niet in het grijs of zwart :D
Afbeelding

Ik ben op mijn 41ste flexibeler dan ooit (elke dag stretchoefeningen doen, helpt enorm) dus voor mij is een diepe zit niet echt een probleem.

Jij moet ermee rijden (en hem betalen) dus je zult zelf de keuze moeten maken
Afbeelding

Mcnuggets
Forum-lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 22 aug 2020 10:00

Mcnuggets 04 dec 2020 09:14

scottwilko schreef: 04 dec 2020 08:35 Wat de reden ook is, het is altijd leuk om te kijken naar een nieuwe fiets. Dankzij het moraal dat dat oplevert zal het fietsplezier duidelijk toenemen. Zeker als je van een alu frame komt, dan zal er qua gevoel een verschil zijn met een carbon frame. Alleen zal het onder aan de streep niet heel veel tijd of snelheid opleveren.
Je geeft aan dat je op je huidige fiets een 32 tandwiel achter wilt plaatsen, heb je gecheckt of dit mogelijk is? Dat is lang niet altijd zomaar mogelijk en zeker niet op een fiets van 1 jaar oud.
Je maak zelf een shortlist van Sensa fietsen, komt dit door een fietsenmaker in het dorp?
Persoonlijk zou ik eerst eens uitzoeken wat de beste fiets voor mij is, met betrekking tot geometrie. Na je 40e ben je niet zo flexibel meer als op je 20e, dus een hardcore racer zal zeer waarschijnlijk afvallen. Met de juiste geometrie in het achterhoofd kun je dan op zoek naar bijpassende fietsen.
Het allerbelangrijkste blijft dan nog, kies de fiets die jij het mooiste vind. Daar gaat je moraal blijvend van omhoog en jij dus ook makkelijker de bergen op.
Dank voor je uitgebreide reactie. Ik hoop natuurlijk wel sneller of iig beter boven te komen met een nieuwe fiets. Maar er is zeker sprake van emotie ook, gewoon jezelf iets moois geven.
Ik heb een lange ultegra 6600 derailleur klaar liggen, daar zou ik een 32 mee kunnen testen, zou moeten lukken.

3x Sensa is een beetje toevallig; 3 verschillende aanbieders. Wellicht gewoon best aan de prijs?

Qua fit goede tips! Ik heb de waardes van mijn fietsmeting liggen, slim om een beetje rekening te houden met mn leeftijd icm straks 8 uur op de fiets.

Mcnuggets
Forum-lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 22 aug 2020 10:00

Mcnuggets 04 dec 2020 09:20

TL@ schreef: 04 dec 2020 08:48 Kameraad heeft de G3 in blauw, echt enorm mooie fiets en hij is er erg tevreden mee.
Afbeelding

Zelf zou ik voor de Evo gaan, met aero stuur/stuurpen-combo en DI2 (op de foto staat een DI2 maar dat gaat niet lukken voor die 2100€ :P ) als dat kan. En zeker niet in het grijs of zwart :D
Afbeelding

Ik ben op mijn 41ste flexibeler dan ooit (elke dag stretchoefeningen doen, helpt enorm) dus voor mij is een diepe zit niet echt een probleem.

Jij moet ermee rijden (en hem betalen) dus je zult zelf de keuze moeten maken
Die blauwe is zeker mooi; ook een aardige aanbieding van gezien, maar iets minder scherp dan de EVO:
www.vosfietsen.nl

Kleur is zo gekozen ivm ophangen in woonkamer :-)

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3235
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 04 dec 2020 09:33

Mcnuggets schreef: 04 dec 2020 09:14 ...... Maar er is zeker sprake van emotie ook, gewoon jezelf iets moois geven.
......
Zoiets dan misschien?
Dat is emotie en je hebt de aandacht.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8521
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 04 dec 2020 09:36

Ik bedoel de G3 niet de evo.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

hopjes
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 07 dec 2020 11:34

Mcnuggets schreef: 29 nov 2020 20:15 In juni 2021 ga ik de giro di kika classico fietsen (150km, 4600hm - mortirolo, gavia, stelvio)

[knip]

Tips en aanwijzingen zijn zeer welkom!
Leuke uitdaging, ga je alleen de classico fietsen of de hele week? Ik heb zelf ook giro di kika op de planning, maar dan wel helemaal incl de classico (epico)

Ik fiets momenteel op een giant tcr met voor 52/36 en achter 11/30. Ik heb daarmee diverse hoogtemeters gemaakt, ook in de alpen. Echter ga ik waarschijnlijk volgend jaar begin juni een 11-34 monteren. Simpelweg omdat ik weet dat ik na 4 dagen dolomieten met elke dag 100+km en 2500hm die dag 5 met achtereenvolgens de mortirolo, gavia en stelvio niet meer kan genieten als ik niet een klein verzetje kan draaien. Het is geen wedstrijd, dus zoveel mogelijk genieten!
Ik ben 41 jaar, 185 en 87kilo, ik maak me niet druk om het gewicht van mijn fiets. Ik hoop zelf rond die tijd op 84-85 kilo te zitten en veel kilometers gemaakt te hebben met regelmatig intervallen vanaf april-mei.

Mcnuggets
Forum-lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 22 aug 2020 10:00

Mcnuggets 08 dec 2020 22:36

hopjes schreef: 07 dec 2020 11:34
Mcnuggets schreef: 29 nov 2020 20:15 In juni 2021 ga ik de giro di kika classico fietsen (150km, 4600hm - mortirolo, gavia, stelvio)

[knip]

Tips en aanwijzingen zijn zeer welkom!
Leuke uitdaging, ga je alleen de classico fietsen of de hele week? Ik heb zelf ook giro di kika op de planning, maar dan wel helemaal incl de classico (epico)

Ik fiets momenteel op een giant tcr met voor 52/36 en achter 11/30. Ik heb daarmee diverse hoogtemeters gemaakt, ook in de alpen. Echter ga ik waarschijnlijk volgend jaar begin juni een 11-34 monteren. Simpelweg omdat ik weet dat ik na 4 dagen dolomieten met elke dag 100+km en 2500hm die dag 5 met achtereenvolgens de mortirolo, gavia en stelvio niet meer kan genieten als ik niet een klein verzetje kan draaien. Het is geen wedstrijd, dus zoveel mogelijk genieten!
Ik ben 41 jaar, 185 en 87kilo, ik maak me niet druk om het gewicht van mijn fiets. Ik hoop zelf rond die tijd op 84-85 kilo te zitten en veel kilometers gemaakt te hebben met regelmatig intervallen vanaf april-mei.
Ik ga alleen voor de Classico, maar inderdaad dan wel de langste versie. De hele GDK vond ik nog wat ver, en qua sponsoring moet je dan ook echt uitpakken (2.500 euro). Misschien volgend jaar!
De Giant TCR zie ik ook veel terug als optie. Wat voor groep en remmen heb je? Ik neig nu naar een 105 groep, want naar horen zeggen is er niet al teveel verschil met Ultegra behoudens wat grammen en looks. Schijfremmen vind ik dan wel luxe klinken met de 3 afdelingen in het verschiet. (en sowieso is goed kunnen remmen een flinke luxe).

Morgen heb ik een intake bij BetterCycling voor een programma. Het liefst blijf ik 2x per week spinnen en krijg ik er een duurschema bij om goed naar de week toe te leven. En ik hoop dat deze trainer me kan adviseren wat voor fiets bij me zou passen. Wordt vervolgd. Dank voor je reactie :-)

buddo
Forum-lid
Berichten: 1964
Lid geworden op: 20 aug 2005 11:02
Locatie: Heerenveen

buddo 09 dec 2020 07:51

Mcnuggets schreef: 08 dec 2020 22:36 Schijfremmen vind ik dan wel luxe klinken met de 3 afdelingen in het verschiet.
Een mooi voorbeeld hoe de huidige schijfremmen rage al doorwerkt in de hoofden van de consument...
Zijn fietsers in het verleden bij de dolomieten marathon of marmotte naar beneden gelopen? Oh nee... die kwamen met velgremmen beneden ;)

Inhoudelijk kan ik over je keuze niet meepraten, maar als je hart hier sneller van gaat kloppen en de geometrie goed bij je past (uitgangspunt je eigen/huidige fiets nemen), dan zelf kiezen!

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 09 dec 2020 08:07

Dat kan je van zoveel dingen zeggen. Ik heb de Marmotte ook gedaan met velgremmen, vroeger en dit jaar met schijfremmen. Toch aangenamer met schijven (maar zeker niet noodzakelijk)
De Ventoux in de regen met schijfremmen dat was toch een heel verschil :D

Los van schijf- en velgremmen (ieder zijn meug zeggen ze bij ons), de 105 voldoet zeker. De enige reden dat ik van 105 naar Ultegra ben gegaan, is voor de DI2.

De TCR is echt een geweldig goede fiets. Ik heb er met plezier op gereden (bijna 30.000km)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8342
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 09 dec 2020 08:56

Waarom zou je de Ventoux in de regen fietsen? Anders dan dat een bui je overkomt. Ik heb er inmiddels over diverse mensen gehoord die schijfremmen hadden en toch met ziekenvervoer naar Nederland en Engeland terug moesten.

hopjes
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 09 dec 2020 16:57

Mcnuggets schreef: 08 dec 2020 22:36
Ik ga alleen voor de Classico, maar inderdaad dan wel de langste versie. De hele GDK vond ik nog wat ver, en qua sponsoring moet je dan ook echt uitpakken (2.500 euro). Misschien volgend jaar!
De Giant TCR zie ik ook veel terug als optie. Wat voor groep en remmen heb je? Ik neig nu naar een 105 groep, want naar horen zeggen is er niet al teveel verschil met Ultegra behoudens wat grammen en looks. Schijfremmen vind ik dan wel luxe klinken met de 3 afdelingen in het verschiet. (en sowieso is goed kunnen remmen een flinke luxe).

Morgen heb ik een intake bij BetterCycling voor een programma. Het liefst blijf ik 2x per week spinnen en krijg ik er een duurschema bij om goed naar de week toe te leven. En ik hoop dat deze trainer me kan adviseren wat voor fiets bij me zou passen. Wordt vervolgd. Dank voor je reactie :-)
Ik heb ultegra en dat bevalt me prima. Maar ik kan ook prima uit de voeten met 105 (gravelbike).

Ik zou niet voor die ene rit/dag schijfremmen nemen, als het je verder niet uitmaakt. Dat maakt echt niet veel uit, nogmaals het is geen wedstrijd. Het juiste klimverzet/cassette is 10x belangrijker. Veel kilometers maken, wat intervallen en enigszins voorbereid zijn op 3x anderhalf uur kapot gaan is ook wel handig :-).
Persoonlijk vind ik velgremmen niks, maar dat komt ook omdat ik pas 6 jaar geleden ben begonnen met racen, zat daarvoor alleen op de MTB. Na 2 jaar velgremmen ben ik overgestapt naar schijfremmen en geen seconde spijt.

Ik lees her en der dat er weinig voorraad is van fietsen, dus hou hier rekening mee. Ik verwacht dat er komend jaar ook veel 1 jaar oude racefietsen voor weinig op marktplaats e.d. te koop komen van mensen die impulsief een racer danwel de verkeerde fiets hebben gekocht en daar vanaf willen (als corona op zijn retour is en iedereen weer zn oorspronkelijke sport/beweging/afleiding heeft.).

Mcnuggets
Forum-lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 22 aug 2020 10:00

Mcnuggets 10 dec 2020 13:52

Zojuist de Sensa Giulia G3 Disc gekocht. Heel erg blij mee

Plaats reactie