Ik vind het heel lastig hierover iets te zeggen qua prijs.
Met die wielen zou ik zeggen 1500-1800 euro.
Wat heb je ervoor over, als je met een fiets van 6000 de deur uitloopt krijg je er ook niet meer dan 4000 voor een dag later.
2nd Opinion
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 12661
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
No way dat je een beter schakelende groep vindt dan een dura ace 9000. Welke zou dat dan wel moeten zijn (over bepaalde campa groepen wil ik discussiëren;-))?
Over de remmen spreek ik me niet uit. Die hebben hun uitdaging . Kijk vooral na of ze eenvoudig na te stellen zijn. Op tijdrit fiets is dat wel eens een echte ramp bij dit soort remmen - mini V-brakes?- (afstelling soms enkel met spacers).
Walter
Over de remmen spreek ik me niet uit. Die hebben hun uitdaging . Kijk vooral na of ze eenvoudig na te stellen zijn. Op tijdrit fiets is dat wel eens een echte ramp bij dit soort remmen - mini V-brakes?- (afstelling soms enkel met spacers).
Walter
-
- Forum-lid
- Berichten: 1218
- Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25
De dura ace 9100 misschien ?
Al zal die ook niet merkbaar beter schakelen als een 9000 groep die helemaal in orde is.
Maar dat is dan altijd weer de vraag bij een tweedehands.
Je kan dan ook geen dingen als cranklengte en kettingbladgrootte kiezen.
Als dat helemaal oké is, zoveel te beter, maar anders wordt het weeral een dure zaak.
Daarom zou ik de voorkeur geven aan bvb een nieuwe Ultegra die helemaal naar mijn wens is tegenover een niet zo nieuwe dura ace (die misschien toch niet zo perfect passend is als ik zou willen)
Al zal die ook niet merkbaar beter schakelen als een 9000 groep die helemaal in orde is.
Maar dat is dan altijd weer de vraag bij een tweedehands.
Je kan dan ook geen dingen als cranklengte en kettingbladgrootte kiezen.
Als dat helemaal oké is, zoveel te beter, maar anders wordt het weeral een dure zaak.
Daarom zou ik de voorkeur geven aan bvb een nieuwe Ultegra die helemaal naar mijn wens is tegenover een niet zo nieuwe dura ace (die misschien toch niet zo perfect passend is als ik zou willen)
Laatst gewijzigd door dwangarbeider op 13 nov 2020 18:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Lezen is soms toch moeilijk... In meerdere posten wordt genoemd dat het nieuwe delen zijn. Zogenaamde "new old stock". Een nieuw frame, nieuwe groep en nieuw stuur/stuurpen.
En dat gewoon bij een winkel met bon en garantie.
Een prima frame, goede groep, mooi stuur... Dat ene kransje mis je echt niet en het zal gewoon goed fietsen. Als de complete fiets jouw droomfiets is, dan zou ik over het prijskaartje heen kunnen stappen.
-
- Forum-lid
- Berichten: 250
- Lid geworden op: 06 okt 2017 12:52
Waarom staat zo'n oude fiets na jaren nog nieuw in de zaak? Dat vraag ik me dan af.
-
- Forum-lid
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 10 nov 2020 22:46
Dat vraag ik me ook af Pitti en DOOR. Ook het genoemde aflakken onlangs in de kleuren van 2015 vind ik vreemd. Maar ik ken de verkoper niet en heb de fiets nog niet gezien dus ik ga nog niks negatiefs zeggen.
Vanuit mijn perspectief: een fiets die nieuw 6 tot 7 duizend euro kostte is me nu binnen budget. Dat de techniek verouderd is...jongens ik rijd al jaren rond op een ultegra groepje uit 2005. En met volle tevredenheid. Zolang je het onderhoudt/afstelt schakelt het als een droom. Al die marketing die je ophitst om met het nieuwste rond te rijden heeft me al vele tweedehands pleziertjes gegeven. Eigenlijk kan die dura-ace me niet eens zoveel schelen. Wel vind ik een compact groepset echt veel fijner ivm minder van voorbladen wisselen. De tripel die ik nu rijd is helemaal prima hoor. Tweedehands gekocht en 6000km en het enige dat ik heb vervangen is een kabel en een ketting. Het frame waar ik nu op zit is ook echt heerlijk vergeleken met de trek oclv uit 1999 (die van US Postal, lance armstrong ), een soort van Pinarello Dogma uit 2008. Eigenlijk vond ik deze fiets alleen omdat ik een nieuwe wielset overweeg. Het interweb is dan natuurlijk zo'n diep alles-opzuigend-zwart-gat dat aan je bankpas zuigt.
Als hier een thema is, dan is het dat ik de fietsen van ex-profs graag overneem https://road.cc/content/news/124587-tou ... -helium-sl
Helaas had ik die trek een maat te groot gekocht anders fietste ik er nog steeds op. Fijne wielen had die ook, Rigida DP18.
Vanuit mijn perspectief: een fiets die nieuw 6 tot 7 duizend euro kostte is me nu binnen budget. Dat de techniek verouderd is...jongens ik rijd al jaren rond op een ultegra groepje uit 2005. En met volle tevredenheid. Zolang je het onderhoudt/afstelt schakelt het als een droom. Al die marketing die je ophitst om met het nieuwste rond te rijden heeft me al vele tweedehands pleziertjes gegeven. Eigenlijk kan die dura-ace me niet eens zoveel schelen. Wel vind ik een compact groepset echt veel fijner ivm minder van voorbladen wisselen. De tripel die ik nu rijd is helemaal prima hoor. Tweedehands gekocht en 6000km en het enige dat ik heb vervangen is een kabel en een ketting. Het frame waar ik nu op zit is ook echt heerlijk vergeleken met de trek oclv uit 1999 (die van US Postal, lance armstrong ), een soort van Pinarello Dogma uit 2008. Eigenlijk vond ik deze fiets alleen omdat ik een nieuwe wielset overweeg. Het interweb is dan natuurlijk zo'n diep alles-opzuigend-zwart-gat dat aan je bankpas zuigt.
Als hier een thema is, dan is het dat ik de fietsen van ex-profs graag overneem https://road.cc/content/news/124587-tou ... -helium-sl
Helaas had ik die trek een maat te groot gekocht anders fietste ik er nog steeds op. Fijne wielen had die ook, Rigida DP18.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1218
- Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25
Mea culpa, heb er overheen gelezen, had nooit gedacht dat een dura ace 9000 groep die op marktplaats wordt aangeboden nog nieuw zou kunnen zijn....wel dus.buddo schreef: ↑13 nov 2020 18:42Lezen is soms toch moeilijk... In meerdere posten wordt genoemd dat het nieuwe delen zijn. Zogenaamde "new old stock". Een nieuw frame, nieuwe groep en nieuw stuur/stuurpen.
En dat gewoon bij een winkel met bon en garantie.
Een prima frame, goede groep, mooi stuur... Dat ene kransje mis je echt niet en het zal gewoon goed fietsen. Als de complete fiets jouw droomfiets is, dan zou ik over het prijskaartje heen kunnen stappen.
Overigens is de 9000 ook al gewoon 11 speed.
Alleen, nieuw frame en dan overspuiten ?