Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Workswell 268 welke maat?

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5072
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 25 sep 2020 09:33

swifty schreef: 24 sep 2020 23:48
nijkie schreef: 24 sep 2020 23:15 Je gaat met een 56 dieper zitten gezien de headtube van 155 mm t.o.v de Sensa in 58.
Hij zal met een 20mm spacer vrijwel exact net zo diep zitten. Jij kijkt naar verschil in head tube lengte, maar die is niet heel relevant. Je moet de stack vergelijken.

Dit frame is eigenlijk een perfect voorbeeld van waarom head tube lengte je zo het bos in kan sturen: De head tube van de Workswell is korter omdat de vork een beetje in de onderbuis door loopt. De vork is dus iets langer dan bij conventionele frames. Dus als je dan de head tube lengtes tussen deze twee frames vergelijkt en je trekt op basis daarvan conclusies over de diepte van je zitpositie, dan ga je de mist in.
Precies. :like: Daarbij kan de bracket ook nog eens hoger/of lager zijn dan de andere fiets, wat ook weer invloed heeft op hoe laag/hoog je komt te zitten boven het balhoofd. Als je van stack en reach uitgaat hou je daar overal rekening mee.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8548
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 25 sep 2020 12:20

Ik had de lengte van de vork verder niet bekeken,maar wat betreft het stuurgedrag is daar invloed op?
Algemeen gezien is de Sensa zoals ik ervaar een allemansvriend vriend qua rijden,is de Workswell dat ook qua stijfheid?Hij lijkt mij iets agressiever in rijbeleving.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Critic
Forum-lid
Berichten: 921
Lid geworden op: 28 jul 2015 19:17

Critic 25 sep 2020 12:54

Heb ondertussen de 56 in bestelling staan. Merci voor alle adviezen!

Plaats reactie