Hallo,
Ik wil een racefiets gaan aanschaffen, omdat ik toch wil gaan beginnen met wat te gaan rijden.
Nu ben ik een 2de hands Merida scultura EVO 30 dura ace 2x10 carbon frame tegengekomen en ik kan deze overnemen voor 800 euro de fiets is van 2015 maar is minimaal gebruikt net 500km mee gereden. Wel altijd goed onderhouden de eigenaar is een fietsenmaker
Is dit een goede prijs voor de fiets of zeggen jullie eerder van laten staan?
Ik hoor graag jullie advies
Merida scultura evo 30 dura ace
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6334
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
Wanneer alle slijtageonderdelen er nog goed uitzien, is dat een faire prijs.
In 2015 kostte deze fiets €2600,-.
Jammer is wel dat ie niet volledig Dura Ace is, crankstel is nl van het goedkope type.
Ook de wielen zijn van het type budget.
Prima fiets om mee te beginnen.
Succes.
In 2015 kostte deze fiets €2600,-.
Jammer is wel dat ie niet volledig Dura Ace is, crankstel is nl van het goedkope type.
Ook de wielen zijn van het type budget.
Prima fiets om mee te beginnen.
Succes.
800 euro vind ik heel veel geld voor die fiets. Maar dat ben ik.
Als ik de catalogus van Merida erbij pak, ziet de frame van een Scultura er anders uit voor het jaar 2015. 2012 is meer aannemelijk volgens dezelfde catalogus.
Hierboven is het al gezegd. Crankstel is van het allergoedkoopst soort en hoort niet thuis bij DuraAce. Doet zijn werk hoor maar staat gewoon raar.
Het verhaal goed onderhouden en 500km is een verkoop praatje. Wat voor overhoud moet je in Godsnaam doen binnen 500km??
Bij de achterderailleur kabel, onder de liggende achtervork zie ik een stuk zwart pijpje. Dat hoort daar niet, hoort bij de kabelstop meer naar links. Lijkt wel afgebroken.
Als ik naar de crankstel kijk, heb ik moeite met het verhaal van 500km.
Al deze kleine dingen zouden mij geen vertrouwen geven in de verkoper en zou een reden zijn om verder te kijken.
Havana vindt 800 euro teveel. Dat vind ik nog netjes uitgedrukt...
Hierboven is het al gezegd. Crankstel is van het allergoedkoopst soort en hoort niet thuis bij DuraAce. Doet zijn werk hoor maar staat gewoon raar.
Het verhaal goed onderhouden en 500km is een verkoop praatje. Wat voor overhoud moet je in Godsnaam doen binnen 500km??
Bij de achterderailleur kabel, onder de liggende achtervork zie ik een stuk zwart pijpje. Dat hoort daar niet, hoort bij de kabelstop meer naar links. Lijkt wel afgebroken.
Als ik naar de crankstel kijk, heb ik moeite met het verhaal van 500km.
Al deze kleine dingen zouden mij geen vertrouwen geven in de verkoper en zou een reden zijn om verder te kijken.
Havana vindt 800 euro teveel. Dat vind ik nog netjes uitgedrukt...
Laatst gewijzigd door Philippos op 19 sep 2020 07:30, 2 keer totaal gewijzigd.
Voor 800 euro kun je ook een nieuwe fiets kopen. Dan weet je tenminste wat je koopt. Bijvoorbeeld Wim de Vos heeft voor dat budget leuke fietsen staan. Neem wel een kenner mee en laat je niet de verkeerde maat aansmeren.
Dit komt bij mij een beetje over net of dat Wim iedereen maar een verkeerde maat aan wil smeren.
Wim blijft echt nooit met een fiets zitten, dus die heeft er helemaal geen baat bij om je een verkeerde maat aan te smeren,
Wat wel zo is dat Wim geen fietsenmaker is waar je 3 keer een middag gaat shoppen en proefrijden. Dus het is wel handig om te weten of je op een echte racer past, of dat je beter uit bent met een Endurance fiets. Daar kan een kenner je mee helpen.
De fietsenmaker om de hoek die vooral e-bikes doet, en ook nog een overjarige racefiets heeft staan vind ik veel "gevaarlijker", dat hij je nieuwe fiets even "passend" maakt met een 60 mm stuurpen.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 15949
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Helemaal mee eens.
Wim laat vooral de klant een fiets kopen die de klant zelf wil.
Als ex-prof vindt hij, net als vele andere fietsenmaker die zelf gekoerst hebben, nogal eens dat je beter een net te klein dan net te groot frame kan kopen.
Ter info: een newbie die nog nooit gefietst heeft van de eerste keer goed op de fiets zetten is bijna, zelfs voor de beste fietsspecialist, onbegonnen werk.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend