mhr-zip schreef: ↑21 jul 2020 09:05
Als je twijfelt, kan je dan niet nu een -17 graden stuurpen monteren om het te testen. Ipv eerst een dure fiets aan te schaffen om er dan achter te komen dat je oude fiets beter is? Een bepaalde drop aankunnen is 1, dit ook aankunnen voor de lange ritten die je doet is 2.
Als je twijfelt over de nieuwe, dieper fietshouding, is dit wel het beste en voordeligste advies.
Maar zo lezend, vraag ik me ook af of je echt 2cm dieper zitten nodig hebt/wilt.., Als je al 11 jaar probleemloos zit zoals je nu zit. En de volgende fiets weer 10 jaar mee mag gaan waarin je ongetwijfeld niet veel leniger gaat worden (eerder tegengesteld).
Als je uit die fietshouding bent. Dan moet je de fiets kiezen waar JIJ het meest blij van wordt! En dan maakt het niet uit wat voor label anderen dan op jouw fiets of jou als fietser plakken.
https://hetiskoers.nl/de-fiets-en-zijn-baasje/
Ik lees al dat als je Canyon kiest je eenheidsworst bent. Dus dat ben ik ook. En dat een schitterende tijdloze fiets alleen kan als je geen Canyon kiest.
Nuja, er zijn hele lijstjes met vooroordelen over de bereider aan de hand van het merk dat ze fietsen. En juist iets wat nu hip en flitsend is, lijkt mij minder tijdloos dan "degelijk" zwart of "gewoon" diamantvormig kader. Maar het is natuurlijk wel zo dat je Canyon vaak tegen komt en dat je met een Orbea iets bijzonderders in huis haalt.