Ik heb recent een bikefit gehad. Nu heb ik een aantal fietsen op het oog en moet ik een keuze gaan maken.
Uit de bikefit kwam dat mijn drop 2cm lager is dan mijn huidige fiets. Op mijn huidige fiets hebben we ivm de afstelllingen die verder goed zijn de drop niet aangepast.
Nu twijfel ik tussen 3 fietsen.
Ik ben verliefd op de Canyon Endurace. Het grootste nadeel is dat daarvan de drop maar een 0.5cm lager kan en dus niet de drop haalt die uit de bikefit komt. Ik heb een aantal jaar geleden een testritje op de parkeerplaats van Canyon gemaakt en vond de Endurace fijn fietsen. Ik hoopte dus dat die goed uit de bikefit zou komen.
Dan heb je nog de Orbea Avant en de Orca. De Avant is de endurance fiets van Orbea. Deze haalt niet helemaal de drop uit de bikefit maar is redelijk goed verder aan te passen. De Orca is helemaal af te stellen op de cijfers van de bikefit.
Nu is mijn twijfel hoeveel verschil maakt een 2cm drop. Heb ik dat echt nodig?
De nieuwste Orbea modellen moeten nog online komen en daar kan ik zeker een fiets van maken waar ik ook verliefd op wordt. Prijskaartje zal wss iets hoger liggen dan de Canyon.
Ik ben dol op bikepacken, lange ritten rijden, kasseistroken fietsen en tochten als roubaix. Een titanium fiets ligt buiten mijn prijskaartje qua eisen die ik heb.
Ga ik voor de fiets die perfect af te stellen is? De Orbea Orca. Of ga ik voor het comfort en iets lagere prijskaartje van de Canyon Endurace. Hebben jullie tips, advies, vragen