Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Teamfiets profploegen

Robbie Rotten
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mei 2020 19:46

Robbie Rotten 28 mei 2020 19:49

Hallo iedereen!

Ik vroeg mij of het intressant is om een fiets te kopen van een ploeg van een jumbo visma of lotto soudal of quickstep ploeg dit seizoen.

Heeft er iemand zelf al slechte of goede ervaringen gehad.

Ik weet namelijk dat dit onderwerp al verschillende keren besproken werd. Maar had toch nog eens de vraag gesteld

patrickvb
Forum-lid
Berichten: 1678
Lid geworden op: 11 apr 2007 01:30
Locatie: Oilsjt en Dardennen

patrickvb 28 mei 2020 23:51

Zo een 'heeft enkel op de auto gestaan fiets' zou ik niet aanschaffen.
Maar ieder kiest daar zelfstandig in uiteraard.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16199
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 29 mei 2020 07:29

Die van dit jaar hebben ook nog niet veel op de auto gestaan.
Campagnolo Ultra Dork

wmc
Forum-lid
Berichten: 488
Lid geworden op: 22 sep 2010 22:24

wmc 29 mei 2020 08:13

Iemand enig idee waar die fietsen uberhaubt verkocht worden? Ik heb alleen bij Scholten cycling the Sunweb fietsen van 2018 en eerder gezien.

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5380
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 29 mei 2020 09:15

Bij canyon op de eigen website bijvoorbeeld. En er zijn altijd grote zaken die een dergelijke partij opkopen. Ik zou ze zelf niet aanschaffen. Sommige fietsen zullen in 1-jaar meer geleden hebben dan bij tien jaar wielertoerist gebruik. Kans op verborgen carbon schade is vrij groot.

Er worden ook alleen maar tweede fietsen / trainingsfietsen en etc aangeboden :lol:
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

barverme
Forum-lid
Berichten: 377
Lid geworden op: 25 jun 2019 10:34

barverme 29 mei 2020 13:17

Hou ook rekening met de afgezaagde voorvorkbuis. Spacers mag je dus ook vergeten...

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 29 mei 2020 15:20

Als de lak overal nog goed ik, zou ik zonder problemen een teamfiets kopen (zo'n Sunweb Giant daar gelaten aangezien die allemaal erg slecht/goedkoop in de lak zaten)

Inderdaad wel opletten dat er plaats is voor genoeg spacers zodat je er juist op zit (voor mij niet zo'n probleem omdat ik alles meer dan 1cm teveel vind en nooit een fiets zou kopen die meer nodig heeft voor mijn positie)
Afbeelding

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2201
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 29 mei 2020 15:39

Heb meerder fietsmaten die een ex-team fiets hebben van Milram, en Rabobank uit het verleden en meer recent van Jumbo, SEG en Lotto, deze zijn allemaal enthousiast en blij met de fiets, De bedenkingen die ik hoor komen vooral van mensen die er zelf nog nooit een hebben gekocht. Ik zou het zo doen als ik er tegenaan zou lopen en behoefte had aan een nieuwe fiets.
Ach, ik zeg ook maar wat

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 29 mei 2020 16:03

De Koga's van SEG worden regelmatig voor leuke prijzen aangeboden. Een andere clubgenoot rijdt op een Bianchi TT van de Jumbo ploeg en is er ook wel content mee. Ga er vanuit dat ze frames met zichtbare schade er wel tussenuit halen en als er wel iets mankeert dat je de eerste maanden wel garantie krijgt.

Er worden vaak redelijke prijzen voor gevraagd en ik zou het ook wel aandurven. Nadeel is dat de race geometrie van de meeste wedstrijdfietsen mij simpelweg niet past.

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5228
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 29 mei 2020 17:08

In België hebben de meeste ploegen een jaarlijkse of 2 jaarlijkse uitverkoop dag. Soms is er wel iets te vinden op 2dehands.be. en net na de uitverkoop wordt er wel wat doorverkocht op 2dehands site door de aankopers.
Enerzijds vroeg komen en toch ergens te weten komen dat die dag er is. In mijn ervaring is de kwaliteit wel ok.

Walter

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 29 mei 2020 17:35

Ik heb twee keer een teamfiets gekocht.

Een (Titanium Bianchi) via een FM waar deze terecht was gekomen. Die had hem nagekeken. Was een prima fiets,
Nooit wat mee gehad.

De andere (Stalen Raleigh) was een echt oude fiets die ik voor retro doeleinde had gekocht. Daar mag je nooit veel van verwachten en heb je gewoon werk aan. En geheel volgens wat Jan Legrand wel eens heeft gezegd in een interview zat er al een nieuw balhoofd in die fiets. Legrand heeft wel eens gezegd dat fietsen die een heel jaar op het dak staan allemaal na een seizoen een nieuw balhoofd nodig hebben.

Met Titanium en staal durf ik het wel. Met carbon zou ik het zelf niet zo snel doen maar dat heeft niks te maken met dat het een team-fiets is. Een carbon frame zal ik sowieso niet zo snel tweedehands kopen.

Maar kom ik nog een keer zo'n alu Colnago van Mapei of Rabo tegen? Zou ik wel leuk vinden voor een retro rit

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37620
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 29 mei 2020 18:35

Ik heb letterlijk deze teamfiets gehad. Jaren plezier van gehad. Wie kopt hem in?
Bijlagen
28361768-6D97-4CF0-8CBC-97F0FDAAB856.jpeg
Less is bore

Plaats reactie