Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Wat raden jullie aan? "Werkfiets"

Ruud1990
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mei 2020 12:00

Ruud1990 08 mei 2020 12:20

Ik rij met mijn huidige hardtail mtb veel voor werk. Heuvel op, heuvel af, voornamelijk bestraat of soms een bospad maar nooit echt ruwer dan dat. Heb vaak haast, of wil gewoon snel ergens zijn, zo ben ik. Mijn huidige fiets heeft dikke mtb banden en een voorvering, 21 versnellingen en geen bagagedrager, hoewel ik heb geprobeerd om een drager voor aan t frame krijgen, maar deze mountainbike heeft een minder handig frame daarvoor en dus past niets wat ik zo 1 2 3 kan vinden. Ook heeft ie een PowerSpline trapperset en heb al 1 crank moeten vervangen, ben er geen fan van. Ik rij regelmatig met een extra tas in mijn hand of een doos, of soms beide, tot +- 20kg. Versnellingen gebruik ik maar nooit alle 21, 1 tandwiel voor is genoeg voor mij.

Ik zit te denken aan een goedkope 2e hands oplossing in een racefiets achtig iets maar heb er weinig verstand van momenteel. Ik hoop dat iemand hier een paar goede tips heeft.

- goedkoop (max 200eu)
- sterk
- weinig poespas (spatborden enzo vind ik niet belangrijk, uiterlijk en merk ook niet)
- om snel comfortable over asfalt over heuvels te fietsen met enkel bagage voorop een drager
- wel wat versnellingen achter, 7 ofzo

Volgens mij moet ik echt af van die dikke mtb banden en voorvering want heb t idee dat t mij alleen maar afremt

JDW
Forum-lid
Berichten: 248
Lid geworden op: 18 aug 2014 14:11

JDW 08 mei 2020 13:32

vaste vork en slick voor bestaande fiets al overwogen?

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16203
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 08 mei 2020 13:42

Op een racefiets van 200€ met 20kg bagage, enkel voorop? Dat gaat niet gebeuren.

Wat bedoel je met heuvels?

Het aantal versnellingen zegt niks. Het gaat om het totale bereik. Dat is het verschil tussen de zwaarste en de lichtste versnelling. Dat kun je ook op jouw fiets dichter bij elkaar krijgen.
Campagnolo Ultra Dork

Plaats reactie