Ik rij met mijn huidige hardtail mtb veel voor werk. Heuvel op, heuvel af, voornamelijk bestraat of soms een bospad maar nooit echt ruwer dan dat. Heb vaak haast, of wil gewoon snel ergens zijn, zo ben ik. Mijn huidige fiets heeft dikke mtb banden en een voorvering, 21 versnellingen en geen bagagedrager, hoewel ik heb geprobeerd om een drager voor aan t frame krijgen, maar deze mountainbike heeft een minder handig frame daarvoor en dus past niets wat ik zo 1 2 3 kan vinden. Ook heeft ie een PowerSpline trapperset en heb al 1 crank moeten vervangen, ben er geen fan van. Ik rij regelmatig met een extra tas in mijn hand of een doos, of soms beide, tot +- 20kg. Versnellingen gebruik ik maar nooit alle 21, 1 tandwiel voor is genoeg voor mij.
Ik zit te denken aan een goedkope 2e hands oplossing in een racefiets achtig iets maar heb er weinig verstand van momenteel. Ik hoop dat iemand hier een paar goede tips heeft.
- goedkoop (max 200eu)
- sterk
- weinig poespas (spatborden enzo vind ik niet belangrijk, uiterlijk en merk ook niet)
- om snel comfortable over asfalt over heuvels te fietsen met enkel bagage voorop een drager
- wel wat versnellingen achter, 7 ofzo
Volgens mij moet ik echt af van die dikke mtb banden en voorvering want heb t idee dat t mij alleen maar afremt
Wat raden jullie aan? "Werkfiets"
Op een racefiets van 200€ met 20kg bagage, enkel voorop? Dat gaat niet gebeuren.
Wat bedoel je met heuvels?
Het aantal versnellingen zegt niks. Het gaat om het totale bereik. Dat is het verschil tussen de zwaarste en de lichtste versnelling. Dat kun je ook op jouw fiets dichter bij elkaar krijgen.
Wat bedoel je met heuvels?
Het aantal versnellingen zegt niks. Het gaat om het totale bereik. Dat is het verschil tussen de zwaarste en de lichtste versnelling. Dat kun je ook op jouw fiets dichter bij elkaar krijgen.
Campagnolo Ultra Dork